Nieuwe camper importeren

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Pirke123
Berichten: 203
Lid geworden op: di 21 jul 2015, 0:01

Nieuwe camper importeren



Bericht door Pirke123 »

We zijn al jaren op zoek naar een leuke grote camper, en hebben regelmatig achter het net gevist dat ie net verkocht was als we eindelijk iets gevonden hadden wat een kandidaat zou zijn. Zo ook vandaag weer, wilden we naar Duitsland om een zeer jonge camper te gaan bekijken kregen we 's ochtends een telefoontje dat ie net verkocht was. Oftewel we zijn naar een andere dealer in Duitsland gereden die exact dezelfde had staan maar dan nieuw, en dat is m geworden. Een nieuwe Burstner Argos 747 :)

Nu de vraag: voor de BPM aangifte moet ik de meest gelijkende gesloten bestelwagen vinden en daar de netto cataloguswaarde van bepalen, hoe doe ik dat?

Of kan ik beter zo'n bedrijfje inschakelen om dit voor een paar honderd euro uit te besteden? Het is op zich een vrij simpel formulier wat ik prima kan invullen als ik de getallen zou weten...
Bürstner Argos 747-2 G luisterend naar de naam "Betsie"
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Nieuwe camper importeren



Bericht door Huub56 »

Op autotelex kun je alle bestelwagens vinden die gebruikt kunnen worden, op je coc papieren staat de wielbasis en vermogen van de gebruikte bus waar de camper op gebouwd is ook kun je aangeven automaat of hand geschakeld. Heb 2 maanden geleden onze nieuwe camper ook ingevoerd is fluitje van een cent.
Pirke123
Berichten: 203
Lid geworden op: di 21 jul 2015, 0:01

Re: Nieuwe camper importeren



Bericht door Pirke123 »

Huub56 schreef:
za 08 jan 2022, 11:16
Op autotelex kun je alle bestelwagens vinden die gebruikt kunnen worden, op je coc papieren staat de wielbasis en vermogen van de gebruikte bus waar de camper op gebouwd is ook kun je aangeven automaat of hand geschakeld. Heb 2 maanden geleden onze nieuwe camper ook ingevoerd is fluitje van een cent.
Kijk dat is handig, dan zal ik dat certificaat eens opvragen bij de dealer, bedankt!
Bürstner Argos 747-2 G luisterend naar de naam "Betsie"
lassche
Berichten: 997
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Nieuwe camper importeren



Bericht door lassche »

En denk er aan dat je de camper ex. BTW koopt in Duitsland en daarna de BTW in Nederland betaalt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
kampertjes
Berichten: 1201
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Nieuwe camper importeren



Bericht door kampertjes »

Meeste Duitse dealers kunnen en willen het ook prima jou regelen. Je bent vast niet de eerste Hollander die een camper bij ze koopt.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6302
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Nieuwe camper importeren



Bericht door Bas vd laar »

Of kan ik beter zo'n bedrijfje inschakelen om dit voor een paar honderd euro uit te besteden?
Bpm-online.NL regelt dit altijd voor mij. Kost 30 euro, geen paar honderd.
Pb me maar voor meer info

1 tip:

Prima om alles zelf uit te rekenen, maar laat voor die 3 tientjes altijd even een expert een berekening maken.
Kan ontzettend veel geld schelen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Nieuwe camper importeren



Bericht door hathi »

Pinke,dat certificaat krijg je zowiezo bij je Camper,daar hoef je niet om te vragen Quote: Kijk dat is handig, dan zal ik dat certificaat eens opvragen bij de dealer, bedankt ,Verder kun je beter,als het al niet gaat gebeuren ?…De Btw in Duitsland af dragen,dat scheelt ook weer 2%, (19%)….wil je nog meer verdienen,dan moet er 6000km op de Teller staan,en moet hij 6 maanden op Duits kenteken gestaan hebben,vandaar dat veel Dealers hem eerst een tijdje verhuren,maar door de slechte levertijden,zal dit wel een probleem worden ,in ieder geval succes ,met de Camper
Hans
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Nieuwe camper importeren



Bericht door Huub56 »

Als hij nieuw is moet je altijd in Nederland de btw betalen indien je die ook in Duitsland hebt betaald kun je die terug krijgen bij overlegging dat de auto is uitgevoerd. Dit geld alleen voor een auto die nieuw is. Onder nieuw wordt verstaan meer dan 6000 km op de teller en ouder dan 6 maanden.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8675
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Nieuwe camper importeren



Bericht door seth_space »

Onder nieuw wordt verstaan meer dan 6000 km op de teller en ouder dan 6 maanden.
Omgekeerd!
Minder dan en jonger.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Nieuwe camper importeren



Bericht door Huub56 »

bsanna6
Berichten: 17
Lid geworden op: do 17 dec 2020, 11:44

Re: Nieuwe camper importeren



Bericht door bsanna6 »

Een Argos 747 betreft volgens mij een tandem-asser, dan loont het zeker om het uit te besteden, want daar zijn wat "bijzondere regelingen" voor wat betreft BPM berekening. In een enkel geval mag je dan ook uitwijken naar chassiscabine.

Daarnaast heeft 19% BTW betalen in Duitsland geen zin, er moet toch 21% afgedragen worden.

Daarnaast momenteel met koper van nieuwe campers in Duitsland heel erg opletten dat de modellen met niet de EURO6Dfinal wel zijn aangemeld in de restvoorraad, anders zet de RDW hem gewoon gedateerd op kenteken (en is je nieuwe camper ineens al een jaar oud op papier!)
Pirke123
Berichten: 203
Lid geworden op: di 21 jul 2015, 0:01

Re: Nieuwe camper importeren



Bericht door Pirke123 »

bsanna6 schreef:
za 08 jan 2022, 15:05
Een Argos 747 betreft volgens mij een tandem-asser, dan loont het zeker om het uit te besteden, want daar zijn wat "bijzondere regelingen" voor wat betreft BPM berekening. In een enkel geval mag je dan ook uitwijken naar chassiscabine.

Daarnaast heeft 19% BTW betalen in Duitsland geen zin, er moet toch 21% afgedragen worden.

Daarnaast momenteel met koper van nieuwe campers in Duitsland heel erg opletten dat de modellen met niet de EURO6Dfinal wel zijn aangemeld in de restvoorraad, anders zet de RDW hem gewoon gedateerd op kenteken (en is je nieuwe camper ineens al een jaar oud op papier!)
Het is een tandem asser ja.

Het is een euro 6d-temp volgens de advertentie, maar ik gok dat het euro VI is ipv euro 6 omdat het een heavy duty motor is (als ik me niet vergis).

Wie die brei van emissie normen heeft verzonnen...
Bürstner Argos 747-2 G luisterend naar de naam "Betsie"
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Nieuwe camper importeren



Bericht door Huub56 »

Als het een tandemasser is zal het waarschijnlijk een alko chassis zijn dan wordt normaal de bus genomen met de korte wielbasis omdat die direct achter de cabine wordt afgezaagd. De gegevens van de motor staan op de coc papieren die worden door de rdw gewoon overgenomen.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10166
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Nieuwe camper importeren



Bericht door Peter LMC »

Een Euro VI en een Euro 6 is dat niet hetzelfde. :?: :wtf:
Plaats reactie