Wat is dan het verschil tussen Euro 6d en Euro VI d?
Zware voertuigen EURO VI hoeven (nog) geen WLTP-tests te ondergaan, maar lichte voertuigen wel, wat betekent dat zware modellen minder geavanceerde emissie controle technologie vereisen.
Nieuwe camper importeren
- DiffRental
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33
Re: Nieuwe camper importeren
Zeker wel, tot 3,5 t is het een 6. Boven de 3,5 t is het VI.
Laatst gewijzigd door DiffRental op zo 09 jan 2022, 12:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten Peter
Re: Nieuwe camper importeren
En dit dan..?
- Bijlagen
-
- euro_normen_overzicht.jpg (88.63 KiB) 769 keer bekeken
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Re: Nieuwe camper importeren
Ik zie bij de RDW kenteken check helemaal niet dat er onderscheid gemaakt wordt
https://ovi.rdw.nl/default.aspx#
VND-92-T is een 5T wagen
VLH-62-D is een 3.5T wagen
Emissieklasse 6
Milieuklasse EG EURO VI C
Milieuklasse EG Goedkeuring (zwaar) 595/2009*627/2014C
beide hebben dus deze classering
Als ik de tekst goed begrijp gebruiken wij in nederland altijd Euro 1 tot 6
en wordter op europees niveau EURO I tot VI gebruikt
https://ovi.rdw.nl/default.aspx#
VND-92-T is een 5T wagen
VLH-62-D is een 3.5T wagen
Emissieklasse 6
Milieuklasse EG EURO VI C
Milieuklasse EG Goedkeuring (zwaar) 595/2009*627/2014C
beide hebben dus deze classering
Als ik de tekst goed begrijp gebruiken wij in nederland altijd Euro 1 tot 6
en wordter op europees niveau EURO I tot VI gebruikt
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
Re: Nieuwe camper importeren
Ik heb gisteren contact gehad met de dealer, en hij heeft inderdaad een dergelijke brief. Hij zegt dat die ook in Nederland geldig zou zijn, maar dat moet dus nog blijken. Hij gaat me de kopie opsturen, samen met de COC.DiffRental schreef: ↑za 08 jan 2022, 18:50Wij hebben hetzelfde met de euro 5 gehad.Pirke123 schreef: ↑za 08 jan 2022, 18:43Hoe ga ik daar achter komen?seth_space schreef: ↑za 08 jan 2022, 17:09Zoek eerst heel goed uit of een bestelwagen met euro 6d temp nog als nieuw ingeschreven mag worden in Nederland.
Daar zou zo maar eens een hele dikke adder onder het gras kunnen zitten..
In alle EU landen hadden de voorraad campers een brief erbij zitten waarop stond dat deze uitgesteld op kenteken mocht worden gezet.
De adder die onder het gras zat was dat een Duitse wagen met Duitse uitstel brief niet ingeschreven werd in een ander EU land.
Dus als er sprake is van uitstel dan is dat ook in Duitsland bekend.
Oplossing is om de wagen 1 dag in te schrijven in Duitsland en daarna exporteren en invoeren in Nederland.
(In ons geval wel voor een licht voertuig, inderdaad even navragen bij de RDW en in Duitsland)
Alternatief is inderdaad een Duitse registratie en wat kilometers maken, dan kan hij als gebruikt naar NL, bevestigd door een BPM adviseur.
Bedankt allemaal voor jullie input! Ik stel het zeer op prijs.
Bürstner Argos 747-2 G luisterend naar de naam "Betsie"
- DiffRental
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33
Re: Nieuwe camper importeren
Dat is de beste oplossing.
Zorg dat je iets op papier krijgt van de RDW.
In ons geval moest de wagen naar België. De communicatie verliep zeer moeizaam met de FOD, eigenlijk werd er niet duidelijk gezegd of het wel of niet kon (en wij hadden slechts 10 dagen voor het verstrijken van de uitstel). Een Belgische dealer was vrij stellig dat het niet zou kunnen.
Om op zeker te spelen hebben wij de wagen daarom 1 dag in Duitsland ingeschreven.
Zorg dat je iets op papier krijgt van de RDW.
In ons geval moest de wagen naar België. De communicatie verliep zeer moeizaam met de FOD, eigenlijk werd er niet duidelijk gezegd of het wel of niet kon (en wij hadden slechts 10 dagen voor het verstrijken van de uitstel). Een Belgische dealer was vrij stellig dat het niet zou kunnen.
Om op zeker te spelen hebben wij de wagen daarom 1 dag in Duitsland ingeschreven.
Groeten Peter
Re: Nieuwe camper importeren
Ik heb nu kopieën van de COC met de relevante brief. Die brief is van de Duitse overheid en verleent inderdaad expliciet toestemming om hem tot uiterlijk 28 februari 2023 in Duitsland in te schrijven. Korte quote (van google translate):DiffRental schreef: ↑di 11 jan 2022, 16:17Dat is de beste oplossing.
Zorg dat je iets op papier krijgt van de RDW.
In ons geval moest de wagen naar België. De communicatie verliep zeer moeizaam met de FOD, eigenlijk werd er niet duidelijk gezegd of het wel of niet kon (en wij hadden slechts 10 dagen voor het verstrijken van de uitstel). Een Belgische dealer was vrij stellig dat het niet zou kunnen.
Om op zeker te spelen hebben wij de wagen daarom 1 dag in Duitsland ingeschreven.
De voertuigen op de bijgevoegde lijst mogen ook voor het eerst in de Bondsrepubliek Duitsland worden verkocht en geregistreerd als hun vergunning niet meer geldig is.
Deze uitzondering omvat incomplete voertuigen en voertuigen die zijn voltooid met deze voertuigen als basisvoertuig.
Deze uitzondering is beperkt tot 28 februari 2023 en strekt zich uit tot 5252 voertuigen.
Oftewel daar heb ik in Nederland niks aan. Dat wordt dus minimaal 1 dag in Duitsland inschrijven, en dan wat km maken om korting op de bpm te krijgen. Ook niet erg
Bürstner Argos 747-2 G luisterend naar de naam "Betsie"
Re: Nieuwe camper importeren
Dat gaat niet lukken die korting je moet minimaal 6000 km en 6 maanden op buitenlands kenteken gestaan hebben.
Re: Nieuwe camper importeren
Dat is voor de BTW.
Voor de BPM is 1 dag en 1000km al genoeg om 8% korting op de BPM te krijgen, volgens BPM adviseur en jurisprudentie.
Bürstner Argos 747-2 G luisterend naar de naam "Betsie"
- DiffRental
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33
Re: Nieuwe camper importeren
Pirke,goed bezig ik zou nog wat verder gaan,en proberen een deal te maken met de leverancier,betaal hem de 19% Btw,en laat hem even verhuren,tot er 6500 km op staan,en neem hem dan over , zonder de reeds betaalde Btw win win deal?…..en mss kan het ook nog minus de huur op rekening?,je betaald 2% minder Btw,en Bpm,minus de afschrijving,over een lagere koopprijs,is niets illegaals bij alles aantoonbaar
Hans
Re: Nieuwe camper importeren
Nee, ik wil m vroeg in het voorjaar al mee kunnen nemen. Dat heb ik onze jonge kinderen (3 en 5) al beloofd. Ze hebben de camper al een naam gegeven: Betsiehathi schreef: ↑do 13 jan 2022, 20:56Pirke,goed bezig ik zou nog wat verder gaan,en proberen een deal te maken met de leverancier,betaal hem de 19% Btw,en laat hem even verhuren,tot er 6500 km op staan,en neem hem dan over , zonder de reeds betaalde Btw win win deal?…..en mss kan het ook nog minus de huur op rekening?,je betaald 2% minder Btw,en Bpm,minus de afschrijving,over een lagere koopprijs,is niets illegaals bij alles aantoonbaar
Daarnaast levert het wellicht een korting op, maar een nieuwe camper zelf ontmaagden heeft ook wel wat Dit is onze eerste koop camper, we hebben al vaak genoeg in andermans bed geslapen op vakantie.
Er is ook meer in het leven dan geld. Uiteindelijk is het een groot bedrag of een groot bedrag wat we betalen, en het blijven maar getallen op een schermpje. We kunnen hem gelukkig zonder financiering aanschaffen en de verzekeringen en MRB zijn een stuk goedkoper dan wat we aan de kinderopvang kwijt zijn (wat over een half jaartje grotendeels wegvalt als de jongste 4 wordt), dus in de praktijk merken we er weinig van. We zullen er geen boterham minder om eten gelukkig. Hooguit gemist rendement op het aanschafbedrag, maar de beurs kan ook morgen instorten, nu staat er straks tenminste iets leuks op de oprit.
Oftewel niet te moeilijk willen doen, camper op de oprit stallen en alle 12 weken schoolvakantie er op uit met ons gezin
Bürstner Argos 747-2 G luisterend naar de naam "Betsie"
- DiffRental
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33
Re: Nieuwe camper importeren
Als de dealer zelf ook campers in de verhuur heeft dan kan hij de wagen opnemen in zijn verhuur vloot zodat je de camper het eerste half jaar huurt van de dealer en zelf de 6000km maakt.
Misschien wel de moeite waard om het voordeel te berekenen?
Nadeel is dat je de Duitse wagen dan niet in Nederland mag stallen, max 14 dagen.
Misschien wel de moeite waard om het voordeel te berekenen?
Nadeel is dat je de Duitse wagen dan niet in Nederland mag stallen, max 14 dagen.
Groeten Peter