Met de camper in voorjaar, winter of najaar een weekendje weg?

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Met de camper in voorjaar, winter of najaar een weekendje weg?



Bericht door gjvonk »

Dit weekend weg geweest, maidentrip. Waarschijnlijk binnenkort weer: we moeten thuis nog 3 trappen verven.
Daarna iig met Pasen, Hemelvaart en Pinksteren, meivakantie. Dan reguliere zomervakantie, nog wat losse weekends en volgt Kerst tot na oud en nieuw. Dat zijn onze plannen. Koud? We hebben verwarming...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 790
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Met de camper in voorjaar, winter of najaar een weekendje weg?



Bericht door MarceldeHoog »

Wij zitten nog in de afrondende fase qua bouw, maar zullen daarna zeker ook in de koudere weekenden af en toe weg gaan. Tenslotte niet voor niets een kachel ingebouwd!

Omdat behalve de vuilwatertank alles binnen zit, geloof ik niet dat we snachts hoeven te stoken: in de ochtend vanuit bed de kachel aan, en wachten tot hij is opgewarmd voor we opstaan :-) Lijkt me sterk dat de binnenteperatuur ver genoeg zakt om last met waterleidingen te krijgen! Wel is een gordijn tussen cabine en leefruimte inderdaad een aanrader! Daar komt de leeste koude vandaan.

We hebben overigens afgelopen september al een maidentrip gedaan, en gemerkt dat de avonden dan echt te koud zijn om zonder kachel behaaglijk binnen te zitten savonds. Was daarna ook de eerste klus, die kachel.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Flying Flamingo
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 13:09

Re: Met de camper in voorjaar, winter of najaar een weekendje weg?



Bericht door Flying Flamingo »

Wij camperen het hele jaar door, maar ik vind het altijd wel erg spannend als het vriest, ben dan bang voor de vorstbeveiliging.
We hebben nog nooit 's nachts de verwarming aan laten staan, maar misschien is dat toch wel beter. Ben wel benieuwd hoe snel we dan door onze gasflessen heen zijn.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4380
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Met de camper in voorjaar, winter of najaar een weekendje weg?



Bericht door jheeck »

Ik kom op ongeveer een kilo gas per weekendje van vrijdag laat in middag tot zondag aan het einde van de ochtend, dan gaan we meestal weer rijden. Max. een week of twee met een volle fles schat ik. Nachttemperatuur-instelling iets boven de tien graden binnen.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2144
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Met de camper in voorjaar, winter of najaar een weekendje weg?



Bericht door jaap van duijn »

@Flying Flamingo,

Dat gas verbruik is proefondervindelijk.
Maar je moet tijden slapen natuurlijk niet op 22Gr. C. houden
Wij houden voor de "slaapstand"12-14Gr. C. aan en das goed te doen.
We hebben wel "verwarming" die door de vers en afval water tank loopt en dit dan op een graad of 10 C. houd zelfs bij -14Gr. C. hebben we ondervonden met de wintersport.
Maar kachel uit houden dan moet je steeds alles weer opwarmen, want ja in de camper en caravan is de temperatuur zeer snel weer naar beneden.

Succes Jaap van Duijn.
Tabbert classic 570
Berichten: 398
Lid geworden op: wo 04 jan 2023, 13:00

Re: Met de camper in voorjaar, winter of najaar een weekendje weg?



Bericht door Tabbert classic 570 »

Erg leuk om alle winterverhalen zo te horen. Wij hebben een hefbed boven de cabine. Dus ik heb isolatie kocht bij de bouwmarkt. Voor en zijramen met isolatie bedekt. En vanaf mijn bed tot aan de vloer ook nog eens extra. Klinkt als een bouwwerk haha maar de kou blijft aardig buiten ook al is de bus 30 jaaroud. Ik stook op petroleum kachel dieik voor het slapen uitzet. Lekker in mijn ondergoed slapen. Alleen in de ochtend wat fris wakker worden, toen vroor het 8 graden in de nacht. Heb trouwens een texel schapendeken.
Alex
Plaats reactie