Solar installeren

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Solar installeren



Bericht door kampo »

Atoz schreef:
vr 07 jan 2022, 11:51
...
De meest gemaakte fout is om ''mijn'' manier als ''de'' manier te promoten :)
...
Alleen ... Was dat de vraag? Neen!
Misschien moet ik eens dringend leren om datgene te doen wat anderen deden...
Zwijgen want de adviezen die we geven, zijn niet de adviezen die men lezen wil... :shh:

Leren lezen wat de vraag is, begrijpend lezen, een vak apart.
:wave:
TS is diegene die om advies vraagt. Op de meeste van dat soort vragen volgt er geen eenduidig antwoord want er staat niet bij hoe goed de installatie moet zijn, hoeveel reserve en ik lees niets over budgetaire of andere beperkingen.
In dit geval is TS begonnen met het oplijsten van zijn verbruikers. Dat is alvast een goede start :thumbup: .
Als er dan voor een goed advies nog rand parameters ontbreken dan zullen die wel opgevraagd worden door de forumdeelnemers.
en... ja je zal tussen de adviezen altijd "betweters" hebben. Je kan ze herkennen.
Iedere keer hebben ze het over het systeem op hun eigen camper...
Is het een gebrek aan inleefvermogen of is de kennis beperkt tot het ene voertuig ?
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6774
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Solar installeren



Bericht door evdoetelaar+larana »

Ik heb niet het idee dat er een gebrek aan inlevingsvermogen is. Iedere reactie op de vragen van TS is welgemeend en is gerelateerd aan het kennisniveau van de individuele forumleden. En het is logisch dat veel reacties alleen gebaseerd zijn op ervaringen van de eigen situatie (installatie en energiebehoefte); dat kan bijna ook niet anders omdat dat voor de velen een representatieve (mischien wel de enige) referentie is. En die eigen ervaringen sluiten niet altijd 1-op-1 aan bij de situatie waarover de vraagsteller vragen stelt. Wat wel speelt is, of de vraag wel goed begrepen is; daar schort het nog wel eens aan. In dit geval is de vraag of vrijstaan voor enkele dagen mogelijk zal zijn met de installatie en de gebruiksbehoefte zoals TS beschrijft en dat over alle jaargetijden (TS wil immers een heel jaar met de camper op pad).
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Solar installeren



Bericht door hathi »

rhomodel schreef:
vr 07 jan 2022, 23:29
Mijn ervaring: verwacht in de winter (zeker deze tijd) niet veel stroom op te wekken met je paneel... eigenlijk bijna nul. Verder ga ik geen adviezen geven: dat doen de anderen al, en die weten veel meer dan ik.
En diegene die zeggen dat ze het niet weten, trekken de beste conclusie. Zo zie je maar weer, zoveel mensen zoveel wensen en (meningen). Je raakt er aan gewend en ieder is mans genoeg om er zijn of haar voordeel mee te doen :hug:
Hans
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Solar installeren



Bericht door 309T16 »

En alles tezamen resulteert in dit mooie forum :cheers:
Plaats reactie