Ebike via internet winkel?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Ebike via internet winkel?



Bericht door Marco Polo »

Effe cookies wissen Bob
Gewoon voor de zekerheid.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Ebike via internet winkel?



Bericht door Marco Polo »

Toch krijgen bedrijven blijkbaar wel nieuwe voorraad binnen.

https://www.12gobiking.nl/elektrische-f ... m_content=

Maar je moet er snel bij zijn :wink:
Gebruikersavatar
Bejosi
Berichten: 186
Lid geworden op: di 11 aug 2015, 17:22
Locatie: VENLO

Re: Ebike via internet winkel?



Bericht door Bejosi »

Ha Bob,

heb je al eens bij onze Oosterburen gekeken?

Grs. Bert
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Ebike via internet winkel?



Bericht door hathi »

Bob ,altijd de riem nemen,….zo licht als dat gaat, maar ook als de motor niet aan staat,kun je normaal fietsen!…,al weet ik niet,of dat voor alle merken zo is? …150 km kun je wel,met 1 accu,natuurlijk niet in de Turbo stand :-B
Hans
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Ebike via internet winkel?



Bericht door Will »

Leuk hoe Bob bijna gedwongen een E bike wordt aangeprezen. :cheers:

Maar Hathi waar haal jij die 150 km vandaan terwijl onafhankelijke deskundige zeggen 12 km is de max bij 100 watt ben jij niet in de war met een bromfiets. :D

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Ebike via internet winkel?



Bericht door Bob Diesel »

Bejosi schreef:
za 08 jan 2022, 11:44
Ha Bob,

heb je al eens bij onze Oosterburen gekeken?

Grs. Bert
Heb ik 9 jaar geleden wel gedaan,
Bleek dat de toen gekochte Hercules Roberta 8 fietsen ,Duits fabrikaat
€ 200, meer moesten kosten als thuis op 800 mtr ver weg zijnde fietsen maker
En waar ik toen mijn gewone giant fiets kon inruilen, wat ook voordeel op leverde

@Hans , ja die riem ,die zie ik ook helemaal zitten
Maar de vrouw zegt ,, te duur ,, het is maar een fiets :idea:

@Will
Ik vind dit uitzoeken ,voor en tegens afwegen ook wel leuk hoor
Maar de uiteindelijke beslissing ligt bij die gene welke er op gaat fietsen
En die denkt anders er over als ik
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op za 08 jan 2022, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Ebike via internet winkel?



Bericht door Marco Polo »

Met een beetje e-toerfiets met smalle bandjes moet normaal fietsen ook geen problemen zijn met ketting.
Onze koga’s met ketting en derailleur rij ik vrijwel niet met motor op de vlakke weg en licht glooiend landschap.
Onderhoud maakt het verschil tussen ketting en riem.
CaradoT135
Berichten: 2355
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Ebike via internet winkel?



Bericht door CaradoT135 »

Will schreef:
za 08 jan 2022, 11:55
Maar Hathi waar haal jij die 150 km vandaan terwijl onafhankelijke deskundige zeggen 12 km is de max bij 100 watt ben jij niet in de war met een bromfiets.
Of onderstaand van een onafhankelijk deskundige komt betwijfel ik ten zeerste, ik zal mijn mening eens geven en Hans is niet in de war, zijn verbruik komt overeen met de mijne.
Hoeveel km gaat een accu van een elektrische fiets gemiddeld mee?

De capaciteit van een accu (zowel bij NiMh-accu’s als Li-Ion-accu’s) wordt uitgedrukt in Wattuur (Wh). Bij de meeste e-bike accu’s ligt deze tussen de 200 en 600 Wh. Als vuistregel kun je aanhouden dat je per 100 Wh zo’n 12 tot 14 kilometer kunt rijden bij normaal gebruik (25 km/h, matige wind, zonder al te veel eigen inspanning). Dat betekent dat je met een lichte accu van 200 Wh ongeveer 25 kilometer kunt fietsen met trapondersteuning op gemiddeld niveau. Een zwaardere accu zal je ruim 80 kilometer ‘vooruitduwen’.
https://fietstest.nl/actieradius-elektrische-fiets/

Het verbruik hierboven gaat uit van normaal gebruik. Nu weet ik niet wat onder normaal gebruik wordt verstaan, maar 25 km/h is geen normale snelheid, dat is de maximale snelheid die een e-bike wettelijk mag. Als wij in ons vlakke land aan het toeren zijn met de stand op eco fietsen wij zo'n 20-22 km/h met onze accu's (400 en 500 Wh) hebben wij dan al snel een actieradius van + 150 km. Wel met vrij nieuwe accu's dat scheelt natuurlijk.
De eerder door mij aangegeven Gazelle met voorwielmotor rijdt dagelijks 30 km in de hoogste stand, zo hard als het kan. Die moet vanwege de leeftijd van de accu en het hoge verbruik elke dag aan de lader.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Ebike via internet winkel?



Bericht door hathi »

Will schreef:
za 08 jan 2022, 11:55
Leuk hoe Bob bijna gedwongen een E bike wordt aangeprezen. :cheers:

Maar Hathi waar haal jij die 150 km vandaan terwijl onafhankelijke deskundige zeggen 12 km is de max bij 100 watt ben jij niet in de war met een bromfiets. :D

Mvrgr.Wil
Wil je maakt hier 2 fouten,…ik gaf een antwoord op eerdere reactie v Bob,(even terug lezen,), en er bestaan weinig of geen Onafhankelijke deskundigen,…dat blijkt,weer,…..want ik zuig zoiets niet uit mijn duim ….Quote150 km kun je wel,met 1 accu,natuurlijk niet in de Turbo stand, !!!………Deze E bike kun je gewoon mee fietsen,heeft 4 standen,waarvan ik bijna altijd de Eco stand gebruik,en dan kun je ook dikwijls aflezen,dat er helemaal Geen stroom verbruikt word, en ik ben enkel een ervaringsdeskundige,die er geen baat bij heeft :-B
Hans
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Ebike via internet winkel?



Bericht door DiffRental »

Wij ook, met 500 Wp accu’s en een een snelheid van +/- 20 km/h hoofdzakelijk in de eco stand al snel in de richting van 150+ km’s.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Ebike via internet winkel?



Bericht door Bob Diesel »

Een vd redenen voor te shoppen
De bediening staat in turbo stand en reageert nergens meer op, fietst wel lekker :wink:
En de accu stopt ergens bij een halve lading ,waardoor je dan zeer zwaar
Zonder ondersteuning verder mag, dus naar de winkel en of een ritje van 20 km lukt nog

Banden en ketting ,remmen ed nog goed ,echter wel bijna 9 jaar oud

Nieuwe accu kost ook een stevige cent , dus afwegen wat verstandig is
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Ebike via internet winkel?



Bericht door hathi »

Gewoon repareren Bob,als je in Turbo al 20 km haalt,is die accu mss niet eens Zo slecht,(accu kan iedere Ebike reparateur snel uitlezen) en mss met een goedkoper onderdeel, is het probleem opgelost ?
Hans
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8455
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Ebike via internet winkel?



Bericht door EasyBee »

Die controller valt te repareren/vervangen en die accu kan misschien wel gereviseerd worden. Fiets is toch verder goed? Nog een fietsaccu revisiebedrijf.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Ebike via internet winkel?



Bericht door Will »

CaradoT135 schreef:
Als wij in ons vlakke land aan het toeren zijn met de stand op eco fietsen wij zo'n 20-22 km/h met onze accu's (400 en 500 Wh) hebben wij dan al snel een actieradius van + 150 km. Wel met vrij nieuwe accu's dat scheelt natuurlijk.
A: Als ik op Eco fiets dan klopt versnelling en power niet meer dan moet ik in versnelling 2 rijden van de 7 en komt je bijna niet vooruit.
B: Ik koop een e-bike om er gemak van te hebben en niet om op de eco te letten anders had ik mijn racefiets wel gehouden.

Voor de goede orde ik heb 600 Wh accu en als ik normaal 70 km/rijd bij 22 km p.u is de accu schoon op.
Maar als je de accu nooit op rijd dan zal je ook nooit weten of die 150 km wel klopt, Amslod mijn fiets roept dat ook wel 150 km nou dus niet.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Plaats reactie