Ebike via internet winkel?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Ebike via internet winkel?



Bericht door Zonneke »

Haal met gemak 100km bereik met een accu van 416Wh en dat kost qua fietsen amper moeite.
Als je niet wenst mee te trappen kan je beter een brommertje kopen. :-B
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8455
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Ebike via internet winkel?



Bericht door EasyBee »

Al die maximale waardes van fietsen en auto's en andere vervoersmiddelen zijn altijd de laboratorium waarden onder optimale condities.
Mijn E-bike haalt de 150 km niet, mijn auto de 24 km per liter niet en mijn motor loopt ook geen 1 op 20.
Het is van zo veel factoren (temperatuur, luchtvochtigheid, windrichting en windsnelheid, locatie (bult op of af)) afhankelijk, dat je er niet meer of minder dan een indicatie uit kunt afleiden.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6773
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Ebike via internet winkel?



Bericht door evdoetelaar+larana »

Op de site van Bosch vind je een eBike actieradiuscaluculator. Dat geeft iig een indicatie van de actieradius in de verschillende rijmodi.
https://www.bosch-ebike.com/nl/service/ ... calculator
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 693
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Ebike via internet winkel?



Bericht door Adfur »

Wij hebben onze 2 E-bikes 6 jaar geleden bij een vakhandelaar bij ons in de buurt gekocht. We kregen 15% korting! In de garantie tijd problemen met beide motoren, zijn beiden door hem vervangen, scheen nog een heel gevecht met Gazelle geweest te zijn. Van mijn fiets is ook nog de versnellingsnaaf vervangen. Na 3 jaar (we hadden 4 jaar garantie) gaf de accu problemen, ging niet meer aan. Gazelle deed heel moeilijk, zeiden dat de opgestuurde accu nooit bij hun was aangekomen, heeft 2 maanden geduurd. Van de vakhandelaar kregen we direct een vervangende accu (krijg je die ook van een internet handelaar?), hij heeft gezorgd dat ik een nieuwe accu kreeg. Als we weer nieuwe fietsen kopen gaan we weer naar hem toe, zelfs als we meer moeten betalen, zijn service is onbetaalbaar. Voor ons geen E-bikes via internet.
Laatst gewijzigd door Adfur op ma 10 jan 2022, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Ebike via internet winkel?



Bericht door doov »

Amslod en Stella lijken goedkoop , maar zijn dat absoluut niet.
De prijsstelling is daarbij erg ondoorzichtig.
Het wordt alleen duidelijk als je in de winkel bent.
Online zijn de prijzen niet te vinden.

De fietsenboer om de hoek is niet duurder als je van vergelijkbare specs uitgaat.
En dan is de keuze snel gemaakt. Service is ook wat waard.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Ebike via internet winkel?



Bericht door Bob Diesel »

Gezien de niet alleen hier ,veel gemelde problemen met de e,bikes
En de id mindere service bij internet aankoop
Zijn we er wel al achter dat als :!: er een nieuwe ebike word gekocht dit
toch bij de biketotaal fietenwinkel op 1,4 km afstand gebeurt
Dit dus ivm de verwachte service en 5 jaar garantie ed bij winkel aankoop

En dat was dus de insteek vh topic
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10161
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Ebike via internet winkel?



Bericht door Peter LMC »

Koop je spullen bij een man die het ook maken kan. :idea:
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1090
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Ebike via internet winkel?



Bericht door Don Esteban »

>>Als we weer nieuwe fietsen kopen gaan we weer naar hem toe, zelfs als we meer moeten betalen, zijn service is onbetaalbaar. Voor ons geen E-bikes via internet.>>
Zo is dat! :thumbup: Voor veel camperaars is de e-bike onmisbaar. Je bent bereid om er tussen de 1500 en 3000 euro per stuk voor neer te tellen maar wilt natuurlijk niet teveel betalen. Maar wat biedt een internetbedrijf aan service als er wat aan de knikker is vlak voordat je een reis naar het buitenland gaat maken?
Ik kocht bij de plaatselijke vakhandel in 2017 een Merida. Sportief model met de accu aan het frame. Al bijna 5 jaar zeer tevreden over de fiets en ook over de service van de winkel. Ik fiets ook wel eens op bos- en grindwegen die soms meer geschikt zijn voor mountainbikes dan voor regulaire fietsen. Na 2 lekke banden in het eerste jaar heb ik tegen een faire prijs Schwalbe anti-lekbanden laten monteren en tot op heden geen 'platte' meer gehad. De schijfremmen piepten op den duur behoorlijk. Even bij de vakman langs en het was snel 'gepiept' :) De eerste servicebeurt was gratis. Wat de aankoopprijs betreft: ik heb het woord Internet laten vallen en ik kreeg uiteindelijk 10% korting. Wellicht dat ik via Internet nóg goedkoper was uit geweest maar ik heb er nu een veel beter gevoel bij.
Mijn vrouw rijdt op een Trek die we bijna gelijktijdig bij de concurrentie hebben gekocht. Demomodel met een paar honderd km op de teller voor een zeer interessante prijs. Ook dit lijkt me lastig te krijgen als je via Internet koopt.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Ebike via internet winkel?



Bericht door hathi »

Juist Don,ook mijn gedacht,ik vind dat internet aankopen ook dikwijls gebeuren,om dat je goedkoper uit wil zijn,….ik koop ook via internet,…maar voor de duurdere aankopen,heb ik toch graag iemand,waarop ik snel terug kan vallen,want de meeste probleempjes krijg je vaak op ongelegen momenten,….en in zo,n situatie wil je direct die korting weer teruggeven,als het probleem maar opgelost is,…daarbij komt ook nog dat die z.g. Korting naderhand helemaal niet zo groot was ,als in eerste instantie voorgeschoteld,…ik schaar veel internet verkopers,dan ook onder de vlugge jongens
Hans
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Ebike via internet winkel?



Bericht door Bob Diesel »

doov schreef:
ma 10 jan 2022, 10:32
Amslod en Stella lijken goedkoop , maar zijn dat absoluut niet.
De prijsstelling is daarbij erg ondoorzichtig.
Het wordt alleen duidelijk als je in de winkel bent.
Online zijn de prijzen niet te vinden.

De fietsenboer om de hoek is niet duurder als je van vergelijkbare specs uitgaat.
En dan is de keuze snel gemaakt. Service is ook wat waard.
Amslod prijzen , de launch editie tot 06-02 :roll:
Eerst duur maken ,dan veel korting geven
Wel met een m400 Bafang motor en 600wh accu
.
E7BE3ACC-3FD4-4372-AC4C-78B760B2DFC5.jpeg
E7BE3ACC-3FD4-4372-AC4C-78B760B2DFC5.jpeg (143.42 KiB) 241 keer bekeken
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Ebike via internet winkel?



Bericht door hathi »

Juist Bob,ze spelen handig in,op het feit,dat veel mensen een hoge inruil willen,zo ook bij Stella,…het zijn meestal lokkertjes,op oudere modellen fietsen,en daar schijnt ook een markt voor te zijn,….gelukkig doet iedereen wat hem goed dunkt,en wat zijn portemonnee toelaat,niks mis mee,maar wel ff door denken als je beslist :-B
Hans
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Ebike via internet winkel?



Bericht door Bob Diesel »

Mooie ,of niet is dat Amslod slechts 1 model heeft
Ander kleurtje krijgt een andere model naam
Verschil zit in de uitvoering, voorwiel of midden motor+ aantal versnellingen

Een gelijkwaardige merkfiets koop je voor dat geld ook bij de vakhandel
Zonder inruil of vragen om korting
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Ebike via internet winkel?



Bericht door Will »

Wij hebben nu drie jaar ervaring met Amslod en ik moet zeggen ik ben nog steeds positief mijn accu was kapot na drie jaar en gratis een nieuwe accu geleverd. Toevallig verleden week een afspraak gemaakt voor een service beurt dinsdag as. staat de bus voor de deur keurig toch. Een fietsen maker heeft ook niet altijd tijd en gaf voor mijn oude fiets 50 euro dat is ook niet al te veel en internet ach went er maar aan. Het is mij alleen een raadsel waarom ze geen prijzen vermelden dat vond ik inderdaad nogal geheimzinnig maar 1800 euro voor een fiets ik vind ze niet bij de normale fietsenboer.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Ad en Ria
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 03 jun 2020, 11:42
Locatie: Winkel NH

Re: Ebike via internet winkel?



Bericht door Ad en Ria »

wij hebben 5 jaar terug ook Stella gekocht, uitermate te vreden, we hebben een keer een kapotte voormotor gehad, en deze is na 2,5 jaar gratis vervangen in een voor ons vreemde vestiging Roermond van Stella, (voordeel ze zitten in heel het land), afgelopen jaar een probleempje met een achterlager, deze is in Nijmegen vervangen, alleen een paar euro moeten betalen voor het lager, de uren niet hoeven te betalen, omdat we 2 maanden daarvoor een servicebeurt hadden gehad,

Ad en Ria
Groetjes,
Ad en Ria
Plaats reactie