Kwaliteit kitwerk Benimar camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Charm
Berichten: 3452
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

Re: Kwaliteit kitwerk Benimar camper



Bericht door Charm »

Bedoeld wordt dat de garantie van 2 jaar op de hele camper van toepassing is en de verlengde garantie tot 5 jaar alleen op waterdichtheid bij jaarlijkse controle. Feitelijk koop je een verzekering op waterdichtheid tegen een premie van 600 euro voor 5 jaar. ;;-)
    --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

    Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
    Gebruikersavatar
    seth_space
    Berichten: 8593
    Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
    Locatie: Brabant

    Re: Kwaliteit kitwerk Benimar camper



    Bericht door seth_space »

    Mits die controle dan ook gratis is.
    Ik weet can hymerveigenaren dat die de controle moesten betalen.
    Een fatsoenlijke controle kost al snel een uur.
    En dat is best vreemd. Kan ook afhankelijk zijn van dealer natuurlijk.
    Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
    “Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
    Gebruikersavatar
    Charm
    Berichten: 3452
    Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

    Re: Kwaliteit kitwerk Benimar camper



    Bericht door Charm »

    Wij betaalden vorig jaar 110 euro voor de controle. Over 5 jaar kom je dan al snel aan die 600 euro.
      --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

      Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
      Gebruikersavatar
      TestCase
      Berichten: 5994
      Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

      Re: Kwaliteit kitwerk Benimar camper



      Bericht door TestCase »

      Off topic.
      En dan moet je er nog naar toe rijden en wel binnen een beperkt tijdsbestek, doe je de controle éénmaal na 15 maanden is de garantie weg. Ook verplicht, bij eura mobil, is de overige controle zoals gas en wat ze nog meer verzinnen, in totaal was ik wel meer dan die €110,- kwijt per keer. (Ben gestopt met die betaalde controles en controleer nu zelf. Risico kan ik zo wel hebben.)

      //Kees

      AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
      EuraMobil ProfilaRS 720EB
      isoplus
      Berichten: 6339
      Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
      Locatie: Achterhoek

      Re: Kwaliteit kitwerk Benimar camper



      Bericht door isoplus »

      Je camper hoort gewoon waterdicht te zijn, bij ons (Hymer) werd door de dealer vergeten de waterdichtheid controle af te melden bij Hymer.
      Wij waren slachtoffer van verkeerd gemonteerde koplampen, de garantieclaim werd in eerste instantie afgewezen omdat de camper niet binnen een jaar door de dealer gecontroleerd zou zijn. Die koplampen hadden dus niets met waterdichtheid te maken, dat muisje kreeg dus nog een staartje omdat de camper het eerste jaar veelvuldig bij de dealer stond om ongeveer 45 problemen op te lossen.
      Overigens was onze Hymer prima waterdicht!! Geef het niet te gauw op, gewoon volharden als je denkt in je recht te staan.
      Onze volgende camper werd dus geen Hymer, prima camper tenslotte, maar wij waren helemaal klaar met de excuses en uitvluchten die de problemen niet oplosten en wensten niet ten tweede malen zo'n circus mee te maken.
      Overal is wel eens wat maar soms loopt de emmer over, dat lijkt mij niet merk gebonden maar af te hangen van de bereidwilligheid van de dealer om zijn fabrikant aan te pakken.
      myway
      Berichten: 15455
      Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

      Re: Kwaliteit kitwerk Benimar camper



      Bericht door myway »

      LMC591A28JTD schreef:
      Peter LMC schreef:
      di 04 jan 2022, 12:04
      myway schreef:
      di 04 jan 2022, 11:50
      Welke kit gebruiken de meeste camper/caravan fabrikanten.
      Dekalin.
      Inderdaad. Made in Holland.
      Dekalin is van Dinol en Dinol is van Würth. Volgens mij een van oorsprong Duitse multinational...... citaat:
      Die DEKALIN Deutsche Klebstoffwerke GmbH wurde 1907 gegründet.
      Vanmorgen maar ff gevraagd aan mijnheer Dekalin en Dekalin is van oorsprong een Nederlands bedrijf.
      CaradoT135
      Berichten: 2297
      Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
      Locatie: Borger-Odoorn

      Re: Kwaliteit kitwerk Benimar camper



      Bericht door CaradoT135 »

      Dan zijn er twee! :crazy:
      For over 100 years, the production of professional adhesives and sealants has been our calling. DEKALIN Deutsche Klebstoffwerke GmbH was founded in 1907. 30 years later, a surgeon in Gothenburg invented a solution for providing long-term protection against rust. Using the chemical compound “dinitro-ortho-kresol” he managed to not only stop the corrosion process, but also to actually prevent it entirely. DINITROL today is a product that is known around the world.

      Today, DEKALIN and DINITROL are members of the same “house of brands” – namely DINOL. DINOL GmbH is an autonomously operating subsidiary of the WÜRTH Group and one of the world’s leading system providers for anti-corrosive solutions, adhesives, sealants, putties, soundproofing sprays and suitable application equipment.
      Gebruikersavatar
      gjvonk
      Berichten: 9044
      Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
      Locatie: Schiedam

      Re: Kwaliteit kitwerk Benimar camper



      Bericht door gjvonk »

      Uhhhh, ik was ooit blond, maar eh, wat heeft de nationaliteit of de 'levensduur' van een bedrijf te maken met de kwaliteit van het product wat ze maken?

      Kan ook zo maar zijn dat ze al 114 jaar in staat zijn om de boel zo te 'belazeren' dat iedereen er in trapt en nog dankjewel zegt ook...

      Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

      Buscamper fan
      Gebruikersavatar
      Peter LMC
      Berichten: 10098
      Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
      Locatie: Parel van de kempen
      Contacteer:

      Re: Kwaliteit kitwerk Benimar camper



      Bericht door Peter LMC »

      Ik werk al een aantal jaren niet meer, ja gepensioneerd noemen ze dat.
      Misschien ben ik niet meer bij de tijd. :-B
      Maar het werd/word volgens mij hier gemaakt.
      https://www.diffutherm.nl/private-labeling/
      Er was toch een forumlid wat hier werkte en regelmatig info aandroeg. :?:
      Al even niets meer van gelezen trouwens.
      Gebruikersavatar
      Kroppie
      Berichten: 51116
      Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
      Locatie: beemster

      Re: Kwaliteit kitwerk Benimar camper



      Bericht door Kroppie »

      bij mijn burstner camper uit 1990 had ik na een paar jaar de kitnaden na reiniging voorzien van een strook aluminium tape, en toen ik hem in 2018 verkocht zat dat er nog steeds op en was de camper ook nog steeds waterdicht en meer niet aan de kitnaden gedaan .

      voorkomen is beter dan genezen
      jos

      het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

      too old to worry about anything
      Gebruikersavatar
      Charm
      Berichten: 3452
      Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

      Re: Kwaliteit kitwerk Benimar camper



      Bericht door Charm »

      Een korte terugkoppeling. De camper konden we vandaag ophalen. Al snel zag ik dat één van de kitproblemen niet was verholpen. Een dame van werkplaats liep met me mee om inderdaad te bevestigen dat het was vergeten. Terloops constateerde ze meerdere constructieproblemen waardoor scheurtjes in kunststof delen kunnen ontstaan. Op enkele plaatsen waren al scheurtjes zichtbaar. Ze wist duidelijk waar ze naar moest kijken. Al deze kunststofdelen worden onder garantie vervangen en we mogen dus binnenkort weer naar België.. :bang: Het is positief dat ze zelf dit initiatief nam maar daar is ook alles mee gezegd. Voor mij is duidelijk dat Benimar een B-merk is.
        --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

        Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
        Gebruikersavatar
        Camperic
        Berichten: 5611
        Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
        Locatie: City of Mars

        Re: Kwaliteit kitwerk Benimar camper



        Bericht door Camperic »

        Liever een B-merk dat zijn verantwoordelijkheid neemt :thumbup: , dan een A-merk zonder (klantvriendelijke) service :wink:
        Eric

        Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
        Gebruikersavatar
        Bob Diesel
        Berichten: 31857
        Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
        Locatie: limbabwe
        Contacteer:

        Re: Kwaliteit kitwerk Benimar camper



        Bericht door Bob Diesel »

        Charm schreef:
        wo 02 mar 2022, 20:19
        Een korte terugkoppeling. De camper konden we vandaag ophalen. Al snel zag ik dat één van de kitproblemen niet was verholpen. Een dame van werkplaats liep met me mee om inderdaad te bevestigen dat het was vergeten. Terloops constateerde ze meerdere constructieproblemen waardoor scheurtjes in kunststof delen kunnen ontstaan. Op enkele plaatsen waren al scheurtjes zichtbaar. Ze wist duidelijk waar ze naar moest kijken. Al deze kunststofdelen worden onder garantie vervangen en we mogen dus binnenkort weer naar België.. :bang: Het is positief dat ze zelf dit initiatief nam maar daar is ook alles mee gezegd. Voor mij is duidelijk dat Benimar een B-merk is.
        Eigenlijk zeg je dus dat de producten van de Trigano groep een B merk zijn
        Wat is dan een A merk
        Dus Camperric heeft een punt :thumbup:

        Eén op de 3 verkochte campers in Europa komt uit de Trigano groep. De groep probeert elk merk zijn eigenheid te laten behouden. Doch door gezamelijke inkopen van de groep (verwarming, koeling, …) kan extra bespaard worden op de aankoopkosten.

        De groep kent verschillende dochterondernemingen zoals de Adria, Autstar of Benimar groep en Trigano VDL waarin Challenger en Chausson onder zijn vertegenwoordigd, SEA S.P.A en Périgord VDL.
        Groetje's
        Bob
        Afbeelding

        Reisverslagen ed
        https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

        Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
        Gebruikersavatar
        Zonneke
        Berichten: 1751
        Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

        Re: Kwaliteit kitwerk Benimar camper



        Bericht door Zonneke »

        Charm schreef:
        wo 02 mar 2022, 20:19
        Voor mij is duidelijk dat Benimar een B-merk is.
        Gelukkig mag ik na drie jaar deze mening tegenspreken.
        Tot op heden nog zeer tevreden van onze Benimar.
        Het is ook in Belgie een zeer populair merk.
        Stond van de week op CP te Vessem en heb vier andere recente Benimars gespot.
        Doorverkopen is een optie, je zal er niet veel aan inschieten met de prijzen van vandaag. :wink:
        Plaats reactie