Achteruitrijcamera Fiat Ducato

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera Fiat Ducato



Bericht door hurktoilet »

Ik twijfel. Rijd onze bus al bijna tien jaar met alleen een achteruitcamera en dat gaat prima. Voor mezelf zou ik het dus niet doen. Maar mijn vrouw blijft moeite houden met de omvang van het doen en het gebruik van de dodehoekspiegel. Daardoor heft ze een hekel aan het rijden er mee, deed ze het dus eigenlijk nooit. Dus hadden we een probleem toen ik van de zomer uitviel. Als zo'n systeem maakt dat zij daardoor een stuk ontspannener achter het stuur kruipt, is het me dat wel waard.
Of overschat ik het nut van zo'n systeem nu?
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Camper_01

Re: Achteruitrijcamera Fiat Ducato



Bericht door Camper_01 »

Dus ik ben niet de enige, hetzelfde probleem met mijn vrouw. Vandaar
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Achteruitrijcamera Fiat Ducato



Bericht door Zwerfsteen »

De afmetingen van de bus veranderen met zo'n systeem niet dus of je vrouw dan ontspannender zal gaan rijden betwijfel ik.
Een rijvaardigheids training lijkt me meer geschikt.
Later kan je dan, wanneer de koudwatervrees weg is, alsnog zo'n systeem aanschaffen.
Dan is het echt een hulpmiddel geworden maar is je vrouw wellicht wat 'zekerder' met het camperrijden geworden.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera Fiat Ducato



Bericht door Aloys »

jacosta schreef:
za 01 jan 2022, 18:12
Als ik als leek de specs naast elkaar leg, lijkt het wel dat de goedkoopste juist de beste specificaties heeft. Beetje vreemd. Of zie ik iets over het hoofd?
Iemand ervaring met één van beide?
Dit was de vraag...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Achteruitrijcamera Fiat Ducato



Bericht door Zwerfsteen »

Sorry
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Achteruitrijcamera Fiat Ducato



Bericht door gjvonk »

Maar het hebben van overzicht is wel een heel belangrijk deel van je zeker voelen: de bedrijfsauto van mijn partner is een volledig geblindeerde Dacia Dokker. Dat ding vind ik veel lastiger rijden dan dat ik onze Jumper L4H2 ooit heb ervaren. Wat ik in onze Jumper echt miste, was een echte achteruitkijkspiegel en soms een mogelijkheid om vooruit 'om een hoekje te kijken'. Zij dode hoek? Wel last van links voor achter de voorruit (A) stijl (vooral af en toe bij medium rotondes in Frankrijk, zeker als ze midden op een kunstwerk of begroeiing hebben: onder een bepaalde aanrijd hoek blijkt een compacte personenauto schuil te kunnen gaan in dat stukje), niet zozeer links en rechts naast de bus.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1565
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Achteruitrijcamera Fiat Ducato



Bericht door tranny »

Het grote voordeel van die dubbele camera is dat je daarmee de functie van de binnenspiegel weer helemaal terug krijgt.
Achterwaarts manoeuvreren met een gewone aanhanger gaat wat gemakkelijker doordat je de kar in beeld houdt i.p.v. alleen de zijkant(en) ziet, en ook met het invoegen hoef je wat minder alert te zijn. (als je de voorkant van de auto naast je op de camera ziet ben je er voorbij)
De laatste 10 jaar zijn al m'n "blinde" bedrijfsauto's voorzien van een dubbele camera op de achterkant, het heeft me al aardig wat schades (en dus premie) bespaard t.o.v. die jaren daarvoor.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Achteruitrijcamera Fiat Ducato



Bericht door Lambiek »

Gjvonk

Voor dat gemis was toch gewoon een oplossing.
Sommige campers standaard aanwezig.

Afbeelding

Afbeelding
.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Achteruitrijcamera Fiat Ducato



Bericht door gjvonk »

Had ik ook eerst nog een spiegelsteun moeten plaatsen, die zat er niet in. Misschien in onze volgende...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Achteruitrijcamera Fiat Ducato



Bericht door GeMa »

Camper_01 schreef:
zo 02 jan 2022, 11:50
GeMa schreef:
zo 02 jan 2022, 9:43
Laten doen! Heb eerst overwogen om het zelf te doen, er staan op YouTube filmpjes met how to, maar uiteindelijk in Duitsland laten doen.

Zelfs voor een pro is het nog een klus van 4-5 uur en die hebben het vaker gedaan. Kon/mocht in de stalling niet klussen en dat op straat doen in het najaar zag ik ook niet zitten.

Kortom, 2022 met nieuw (in)zicht!
Had deze site al reeds eerder gezien maar nu iemand gevonden die een installatie heeft laten inbouwen.
Wat heeft deze inbouw ongeveer gekost en waar is het in Duitsland gedaan. Was het een service dealer of is het bij hun zelf gedaan. Welke configuratie heb je aangeschaft? Alleen camera's en de monitor of combinatie met de navi Ben benieuwd.
Via website een service dealer gevonden en daar laten doen, inbouw 450 euro. Heb alleen de monitor/camera's gedaan, heb al een Pioneer AVIC EVO er in zitten. Dat scherm wordt overigens ook gebruikt als ik achteruitrij.
Camper_01

Re: Achteruitrijcamera Fiat Ducato



Bericht door Camper_01 »

Bedankt voor je reactie, heb zelf ook reeds dezelfde Pioneer navi vandaar de vraag. Heb je een link naar de gebruiksaanwijzing van je systeem? Kan deze nergens op hun site vinden. Al vast bedankt
Camper_01

Re: Achteruitrijcamera Fiat Ducato



Bericht door Camper_01 »

Heb de gebruiksaanwijzing gevonden
www.dynavin.de/dokumente

DVN 6901 Pro
en een offerte aangevraagd voor een compleet systeem. Er wordt ook een aansluiting gebruikt naar de CAN bus nergens beschreven of er ook software aanpassingen nodig zijn
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Achteruitrijcamera Fiat Ducato



Bericht door Lambiek »

gjvonk schreef:Had ik ook eerst nog een spiegelsteun moeten plaatsen, die zat er niet in. Misschien in onze volgende...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Dan zal het gemis niet zo heel groot zijn geweest.
"Oude" binnenspiegel met orginele steun
€5.- ?
Of gratis, meestal fiat
spiegel toch aanwezig was en geen functie
.
Gebruikersavatar
JMD
Berichten: 339
Lid geworden op: ma 24 apr 2017, 21:13
Locatie: Westkapelle

Re: Achteruitrijcamera Fiat Ducato



Bericht door JMD »

Ik heb onderstaande camera incl. scherm vorig jaar besteld via AliExpress en bevalt mij erg goed.

https://a.aliexpress.com/_vXzhQb

Grt JMD
Plaats reactie