remcilinders
- stelnijmegen
- Berichten: 392
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:47
- Locatie: nijmegen
remcilinders
ik heb dus een fiat ducato 93 tandemaster met opbouw Hymer
rij er al 13 jaar mee
nu volgende
ik heb achter 4 stuks remmen Remschoenen laten vervangen..
toen alles los lag, bleken er wat remcilinders te lekken en vast te zitten
dus....gewoon nieuwe erop laten zetten
de oude die eraf kwamen waren 2 verschillende maten
op elke as een andere maat een van de maten die ik onthouden heb was 19mm
via het chassie nr en kenteken heeft de garage houder 4 nieuwe laten komen
via chassienr was dat 25,4 mm
dus erop gezet,,,,,,en wat bleek.....me rempandaal zat onderin....heel diep
alles diverse malen ontlucht,,, voor zekerheid nieuwe hoofdremcilinder....
maar pendaal nog laag
nu heb ik ergens te horen gekregen het een alco onderstel is....en ze later er een as bij gezet hebben
er rijden er zo vele rond....heel veel
maar wel er daardoor andere remcilinders op gekomen zijn... waarvan op een as 19mm andere as weten we niet meer
ook niet de 19mm op voorste of achterste as zat
maar inmiddels oude cilinders de ijzer bak in en toevallig die dag opgehaald....
alles werkt alleen me pendaal zit erg laag eng laag zelfs
wie weet raad wie weet hoe wat ik moet gaan doen wat kan ik doen....
ik zou erg dankbaar zijn ik weet het niet meer
rij er al 13 jaar mee
nu volgende
ik heb achter 4 stuks remmen Remschoenen laten vervangen..
toen alles los lag, bleken er wat remcilinders te lekken en vast te zitten
dus....gewoon nieuwe erop laten zetten
de oude die eraf kwamen waren 2 verschillende maten
op elke as een andere maat een van de maten die ik onthouden heb was 19mm
via het chassie nr en kenteken heeft de garage houder 4 nieuwe laten komen
via chassienr was dat 25,4 mm
dus erop gezet,,,,,,en wat bleek.....me rempandaal zat onderin....heel diep
alles diverse malen ontlucht,,, voor zekerheid nieuwe hoofdremcilinder....
maar pendaal nog laag
nu heb ik ergens te horen gekregen het een alco onderstel is....en ze later er een as bij gezet hebben
er rijden er zo vele rond....heel veel
maar wel er daardoor andere remcilinders op gekomen zijn... waarvan op een as 19mm andere as weten we niet meer
ook niet de 19mm op voorste of achterste as zat
maar inmiddels oude cilinders de ijzer bak in en toevallig die dag opgehaald....
alles werkt alleen me pendaal zit erg laag eng laag zelfs
wie weet raad wie weet hoe wat ik moet gaan doen wat kan ik doen....
ik zou erg dankbaar zijn ik weet het niet meer
Re: remcilinders
Als je remcylinders een te grote diameter hebben zal je hoofdremcylinder te diep intrappen omdat er een te groot volume remolie verpompt moet worden. Als er 19 mm cylinders op zaten moet je er geen 1 duims voor in de plaats monteren.
Re: remcilinders
Hoi, pedaal laag komt door de te grote remcilinders! je remvloeistof verplaatsing is te groot voor je hfd remcilinder!
Als je enkele malen trapt op je pedaal zal de druk wel hoger zijn.
De orginele maat cilinders monteren en alles zal weer normaal functioneren.
gr. Jan.
Als je enkele malen trapt op je pedaal zal de druk wel hoger zijn.
De orginele maat cilinders monteren en alles zal weer normaal functioneren.
gr. Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: remcilinders
Van Meine was nog niet te zien toen ik mijn berichtje plaatste.
niet geschoten is altijd mis!
- stelnijmegen
- Berichten: 392
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:47
- Locatie: nijmegen
Re: remcilinders
Ja oke zo ver ben ik nu ook....
maar waar haal ik nu de 19mm vandaan ik kan ze niet vinden this allemaal 25,4mm
Re: remcilinders
op de wat oudere/kleinere personen auto,s zitten kleinere, even zoeken welke voor de rest ook passen, hartafstandboutjes e.d
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: remcilinders
Zoek uit welk merk remsysteem gebruikt wordt. Het is dan veel makkelijker de passende remcylinder te vinden.
Ook moet het geen probleem zijn die remcylindertjes bij AlKo te bestellen. Chassisnummer en type doorgeven. Tegen AlKo prijzen natuurlijk, dat dan wel weer.
Ook moet het geen probleem zijn die remcylindertjes bij AlKo te bestellen. Chassisnummer en type doorgeven. Tegen AlKo prijzen natuurlijk, dat dan wel weer.
-
- Berichten: 6868
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: remcilinders
Is dat zo?
Alles is toch al gevuld met vloeistof. Je hoeft die cilinders toch niet steeds vol te pompen?
Alles is toch al gevuld met vloeistof. Je hoeft die cilinders toch niet steeds vol te pompen?
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 0:10
- Locatie: Herentals (B)
Re: remcilinders
Zoals ik je al enkele keren vermeld heb maakt de rempomp diameter niets uit voor de stand van je pedaal en moet je het probleem elders zoeken.
hoe jij of je garage aan 19mm komt zou ik totaal niet weten, misschien verkeerd gemeten?
alleen de 25.4 en de 27mm bestaan er voor deze types.
mvg Glen
hoe jij of je garage aan 19mm komt zou ik totaal niet weten, misschien verkeerd gemeten?
alleen de 25.4 en de 27mm bestaan er voor deze types.
mvg Glen
Re: remcilinders
Maar de cilinder inhoud is ongeveer een 1/4 groter dus moet je meer olie verplaatsen dat met 4 remcilinders is toch een aardig plasje zeg maar! Wat mij verbaasd is dat de garage na vervanging dus de wagen zo mee geeft? Geen proefrit? Ik weet niet maar als er remcilinders met een diameter van 19 mm in zit en je vervangt dat naar 25 mm dus afwijkt van dan controleer je als garage toch minstens wel 2 maal of het ook goed is verwacht ik. Nu dus 2 oplossingen remcilinders vervangen voor kleinere diameter met (belangrijk) de juiste slag lengte of een andere hoofdremcilinder ik zou voor de wielremcilinders gaan maar wel bedenken of dat bij deze of een andere garage werd gedaan
Gr Aad
Gr Aad
Re: remcilinders
Als ik de reactie van Clen lees missen wij allemaal dus een stuk info dat is jammer
Gr Aad
Gr Aad
Re: remcilinders
In dat geval is de slag van de schoenen te groot; stelmechanisme gangbaar maken en remmen afstellen.
Re: remcilinders
Meine het lijkt mij dat de garage hoe (on)kundig ook dat toch wel gedaan zou hebben?
Gr Aad
Gr Aad
Re: remcilinders
Meer mogelijkheden zijn er niet, het is simpele hydraulica, of de diameter, of de slag van de cylinder is te groot.