remcilinders
Re: remcilinders
Laatst gewijzigd door hathi op wo 29 dec 2021, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
- DiffRental
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33
Re: remcilinders
Grotere diameter hoofdremcilinder of kleinere wielremcilinders. (Zoals het al was)
Tis niet zo moeilijk………….
Tis niet zo moeilijk………….
Groeten Peter
- DiffRental
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33
Re: remcilinders
Het is natuurlijk wel zo dat als de oude schoenen versleten waren en ook de trommels wat ruimer zijn dat de nieuwe standaard remschoenen niet helemaal dezelfde radius hebben. Nieuwe dikke voering die maar op een klein deel draagt de eerste vele kilometers zal ook erg sponzig voelen. Daarom vaak uitdraaien van trommels en overmaat voeringen, info die we nu niet hebben.
Ook schrijft de TS dat er wat cilinders vast zaten, ook die geven in de oude situatie een kortere slag op het rempedaal.
Zelfde als je ooit kan hebben met nieuwe dikke remblokken of niet goed schoon gemaakte remzadels …………… sponzig de eerste 100 km
Maar zoals ik hierboven ook al schreef, er zijn 2 cilinders met een grotere diameter geplaatst en als dat origineel kleiner moet zijn dan lijkt mij de oplossing simpel.
Groeten Peter
Re: remcilinders
Laat eens kijken naar je remkracht verdeler bij de achteras.
Is het daar ook ontlucht?
Deze verdelers hebben eigenlijk nooit wat te doen omdat campers vaak al maximaal belast worden.
Dit onderdeel wordt vaak vergeten bij remmen inspectie
Is het daar ook ontlucht?
Deze verdelers hebben eigenlijk nooit wat te doen omdat campers vaak al maximaal belast worden.
Dit onderdeel wordt vaak vergeten bij remmen inspectie
- ducati 900
- Berichten: 7482
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: remcilinders
De remschoenen komen te ver los van de trommels
Ze moeten de remschoenen goed afstellen, tegen de trommel aan en dan heel iets terug.
Ben
Ze moeten de remschoenen goed afstellen, tegen de trommel aan en dan heel iets terug.
Ben
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Re: remcilinders
Sorry heb ik teveel geloof in de deskundigheid van een garage? Volgens mij moet elke leerling monteur in zijn eerste praktijk week remvoeringen kunnen vervangen en afstellen de cilinders vervangen is bijna nog simpeler. Uit de reactie van Clen merk ik op dat we iets missen in het verhaal en de info. Maar daar buiten, remvoeringen een techniek uit de jaren Noach dat kan/mag toch niet fout gaan in een garage?
Gr Aad
Gr Aad
- stelnijmegen
- Berichten: 392
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:47
- Locatie: nijmegen
Re: remcilinders
klopt maar niet aan te komen....DiffRental schreef: ↑wo 29 dec 2021, 11:18Het is natuurlijk wel zo dat als de oude schoenen versleten waren en ook de trommels wat ruimer zijn dat de nieuwe standaard remschoenen niet helemaal dezelfde radius hebben. Nieuwe dikke voering die maar op een klein deel draagt de eerste vele kilometers zal ook erg sponzig voelen. Daarom vaak uitdraaien van trommels en overmaat voeringen, info die we nu niet hebben.
Ook schrijft de TS dat er wat cilinders vast zaten, ook die geven in de oude situatie een kortere slag op het rempedaal.
Zelfde als je ooit kan hebben met nieuwe dikke remblokken of niet goed schoon gemaakte remzadels …………… sponzig de eerste 100 km
Maar zoals ik hierboven ook al schreef, er zijn 2 cilinders met een grotere diameter geplaatst en als dat origineel kleiner moet zijn dan lijkt mij de oplossing simpel.
- stelnijmegen
- Berichten: 392
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:47
- Locatie: nijmegen
Re: remcilinders
staan zo strak mogelijk trommel gaat er strak over...meer kan nietducati 900 schreef: ↑wo 29 dec 2021, 17:31De remschoenen komen te ver los van de trommels
Ze moeten de remschoenen goed afstellen, tegen de trommel aan en dan heel iets terug.
Ben
- stelnijmegen
- Berichten: 392
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:47
- Locatie: nijmegen
Re: remcilinders
ja ik heb dit adres heb hoop ze mij verder kunnen helpen...
maar ze zijn gesloten tot 4 januarie
dus wachten
- Bob Diesel
- Berichten: 31963
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
- Hoofdnoorman
- Berichten: 15363
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
- Locatie: Deventer
Re: remcilinders
Methode een: Na het plaatsen van de trommel. Door gat wielbout de beide schoenen naar beneden drukken met een schroevendraaier. Let op dat je niet de cupjes kapot steekt. Daarna (lampje er bij) de gekartelde stelring van de zelfstelinrichting uitstellen.stelnijmegen schreef: ↑wo 29 dec 2021, 22:52staan zo strak mogelijk trommel gaat er strak over...meer kan nietducati 900 schreef: ↑wo 29 dec 2021, 17:31De remschoenen komen te ver los van de trommels
Ze moeten de remschoenen goed afstellen, tegen de trommel aan en dan heel iets terug.
Ben
Methode twee: Wielen monteren iets vooruit laten rollen en flink remmen. Iets achteruit rollen en flink remmen. Remmen vol druk pompen en ingetrapt houden. Hierna een 20 keer de handrem aantrekken.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Rudy en Hockey.
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: remcilinders
Als de cilinders te groot zijn blijf je met een diep rempedaal zitten. Beter was geweest als ze de cilinders hadden opgeknapt met een revisiesetje ipv klakkeloos monteren wat de computer aangeeft. Zeker als er iets anders uit komt dan er in gaat, dat lijkt nergens op. Hoezo vertrouwen in die garage? Ze controleren niet eens en geven een auto mee waarvan het rempedaal bijna op de vloer trapt. Nooit meer teruggaan daar, wat een knoeiers!
- ducati 900
- Berichten: 7482
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: remcilinders
@ Rudi dat is als er een automatisch stelmechanisme in zit maar dat aal denk ik ook wel bij zo n Alko as.
Ben.
Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
- Hoofdnoorman
- Berichten: 15363
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
- Locatie: Deventer
Re: remcilinders
Heb geen idee, niet aan gedacht ook.
Dit soort klusjes was vroeger heel normaal met trommels. Helemaal als ze een klein beetje waren uitgesleten. Het goed "zetten" van de voeringen en afstellen is eventjes wat nadenken. En natuurlijk moet je de trommel wel even vastzetten bij deze klus.
Wij hadden vroeger op de LADA's aluminium trommels. Daar gebruikte ik altijd een verstelbaar caliber. Zelfde als van een eend. Dan kon de basisinstelling superstrak.
Dit soort klusjes was vroeger heel normaal met trommels. Helemaal als ze een klein beetje waren uitgesleten. Het goed "zetten" van de voeringen en afstellen is eventjes wat nadenken. En natuurlijk moet je de trommel wel even vastzetten bij deze klus.
Wij hadden vroeger op de LADA's aluminium trommels. Daar gebruikte ik altijd een verstelbaar caliber. Zelfde als van een eend. Dan kon de basisinstelling superstrak.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Rudy en Hockey.