Hoi, wij hebben een Fiat ducato l1h1 en daar een hefdak in laten zetten door Atrion. Nu vind ik de het plafond nogal lelijk want grijs. Eigenlijk willen we dit aftimmeren met dunne houten schroten. Kan dit eigenlijk qua gewicht en heeft het zin om er ook nog een laag armaflex op te plakken?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hefdak aan binnenkant afwerken
- DucatoDolf
- Berichten: 2174
- Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
- Locatie: Rotterdam
Re: Hefdak aan binnenkant afwerken
Hang eerst een equivalent van het te gebruiken gewicht aan de kap en kijk of tie omhoog blijft staan?
Als dit dak het superplatte dak is, dan is de montage van de gasveren in een Ducato vaak nogal fragiel. Zit er een gezette steun hoek in? Zonder dat, denk ik dat het busdak een beetje in gaat zakken, op de punten van de gasveren. Een foto zou handig zijn. Maar zoals gezegd, eerst het gewicht gewoon aan het dak hangen en kijken wat er gebeurt.
Armaflex geen idee, kwaad kan het niet, maar zit er niet een plaat hout tegen? En hoe bevestig je de latten als er al armaflex tussen zit? rachelwerkje?
Leuk idee.
Als dit dak het superplatte dak is, dan is de montage van de gasveren in een Ducato vaak nogal fragiel. Zit er een gezette steun hoek in? Zonder dat, denk ik dat het busdak een beetje in gaat zakken, op de punten van de gasveren. Een foto zou handig zijn. Maar zoals gezegd, eerst het gewicht gewoon aan het dak hangen en kijken wat er gebeurt.
Armaflex geen idee, kwaad kan het niet, maar zit er niet een plaat hout tegen? En hoe bevestig je de latten als er al armaflex tussen zit? rachelwerkje?
Leuk idee.
Re: Hefdak aan binnenkant afwerken
Dank voor je snelle reactie! Zal straks even kijken wat voor steunen erin zitten met evt foto erbij.DucatoDolf schreef:Hang eerst een equivalent van het te gebruiken gewicht aan de kap en kijk of tie omhoog blijft staan?
Als dit dak het superplatte dak is, dan is de montage van de gasveren in een Ducato vaak nogal fragiel. Zit er een gezette steun hoek in? Zonder dat, denk ik dat het busdak een beetje in gaat zakken, op de punten van de gasveren. Een foto zou handig zijn. Maar zoals gezegd, eerst het gewicht gewoon aan het dak hangen en kijken wat er gebeurt.
Armaflex geen idee, kwaad kan het niet, maar zit er niet een plaat hout tegen? En hoe bevestig je de latten als er al armaflex tussen zit? rachelwerkje?
Leuk idee.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Hefdak aan binnenkant afwerken
Ik zou het zeker niet met hout of zo doen. Gewicht moet laag blijven voor de rij stabiliteit. Armaflex bekleden met een schimmelvrije bekleding/stof
Gr Aad
Gr Aad
Re: Hefdak aan binnenkant afwerken
Is ook nog een idee, bedankt!AadenAnke schreef:Ik zou het zeker niet met hout of zo doen. Gewicht moet laag blijven voor de rij stabiliteit. Armaflex bekleden met een schimmelvrije bekleding/stof
Gr Aad
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Hefdak aan binnenkant afwerken
In mijn Expert heb ik het Atrion hefdak geïsoleerd met ik dacht 25 mm Armaflex, en afgewerkt met 4 mm plaat, geschroefd op houten latjes rondom.
Voor foto's, zie de laatste van de serie in dit topic viewtopic.php?t=8474048
Kan net qua gewicht, het dak blijft nog open staan.
Voor foto's, zie de laatste van de serie in dit topic viewtopic.php?t=8474048
Kan net qua gewicht, het dak blijft nog open staan.
Peugeot Expert L2H2 2009
Re: Hefdak aan binnenkant afwerken
Ha wat leuk sterrenhemel! Ik vroeg me eigenlijk ook af of het noodzakelijk is om het hefdak te isoleren. Snap wel dat er door het tentdoek aardig wat kou/warmte doorkomt maar scheelt volgens mij toch als het dak goed geïsoleerd is.bennieh schreef:In mijn Expert heb ik het Atrion hefdak geïsoleerd met ik dacht 25 mm Armaflex, en afgewerkt met 4 mm plaat, geschroefd op houten latjes rondom.
Voor foto's, zie de laatste van de serie in dit topic viewtopic.php?t=8474048
Kan net qua gewicht, het dak blijft nog open staan.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Hefdak aan binnenkant afwerken
Tijdens koude nachten doen we het dak dicht. Dat scheelt best in warmte binnen houden.
De Armaflex was overigens geen 25 maar 19 mm dik.
We hebben trouwens één keer tijdens harde wind meegemaakt dat het dak dicht viel.
Iets zwaardere gasveren zou een oplossing zijn, maar goed, voortaan doen we dan het dak uit voorzorg dicht.
De Armaflex was overigens geen 25 maar 19 mm dik.
We hebben trouwens één keer tijdens harde wind meegemaakt dat het dak dicht viel.
Iets zwaardere gasveren zou een oplossing zijn, maar goed, voortaan doen we dan het dak uit voorzorg dicht.
Peugeot Expert L2H2 2009