EETS tolkastje en de Kamer van Koophandel

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: EETS tolkastje en de Kamer van Koophandel



Bericht door gjvonk »

Het tolkastje wordt aangevraagd door firma x met KvK nummer ********. En ter beschikking gesteld aan TS. Daar wordt het ook naar toe verzonden. De afrekening vindt plaats van bankrekeningnummer NL*************** tnv TS. Het factuuradres is tevens het adres van TS. Dat kan meestal gewoon hoor....

Hoe denk je dat onze NL transporteurs die met trekkers met Poolse kentekens rijden dat doen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: EETS tolkastje en de Kamer van Koophandel



Bericht door FrankJC »

Dat kastje staat op naam van het bedrijf met de bij behorende bankrekening, niet op naam van een chauffeur.
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: EETS tolkastje en de Kamer van Koophandel



Bericht door WimZ »

FrankJC schreef:
ma 27 dec 2021, 15:32
Hoe kan je iemands KvK nummer gebruiken? daar hangt een naam aan, 2 namen met hetzelfde KvK nummer ? nooit van gehoord, de belastingdienst waarschijnlijk ook niet.
Er kunnen tientallen handelsnamen onder 1 kvk nummer hangen.
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1564
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: EETS tolkastje en de Kamer van Koophandel



Bericht door tranny »

FrankJC schreef:
ma 27 dec 2021, 15:32
Hoe kan je iemands KvK nummer gebruiken? daar hangt een naam aan, 2 namen met hetzelfde KvK nummer ? nooit van gehoord, de belastingdienst waarschijnlijk ook niet.
Dat gaat gewoon met de toestemming/medewerking van de houder van het KvK nummer, en de houder blijft daarbij de verantwoordelijke als er eens wat mis gaat.
Het gebeurt zelfs heel massaal, denk alleen maar eens aan al die particulieren die met een bedrijfspasje de Makro, Sligro enz. bezoeken.
Het tolkastje wordt geregistreerd op naam van houder van het KvK nummer, de houder moet een rekeningnummer koppelen aan het tolkastje en dat kan ook probleemloos een privérekening van de werkelijke gebruiker van het kastje zijn i.p.v. een zakelijke rekening.

Jezelf bij KvK inschrijven puur voor een tolkastje is zinloos, er zijn wat minimale eisen (leveren zakelijke goederen/diensten, een commercieel belang) waar je aan moet voldoen om opgenomen te worden in het handelsregister.
De KvK vergelijkt de ingeschreven bedrijven met de bestanden van de belastingdienst, en als daaruit totaal geen bedrijfsmatige activiteit blijkt krijg je van KvK vanzelf wel een keer een brief m.b.t. uitschrijven.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Beroepsreiziger

Re: EETS tolkastje en de Kamer van Koophandel



Bericht door Beroepsreiziger »

gjvonk schreef:
ma 27 dec 2021, 15:57
Het tolkastje wordt aangevraagd door firma x met KvK nummer ********. En ter beschikking gesteld aan TS. Daar wordt het ook naar toe verzonden. De afrekening vindt plaats van bankrekeningnummer NL*************** tnv TS. Het factuuradres is tevens het adres van TS. Dat kan meestal gewoon hoor....

Hoe denk je dat onze NL transporteurs die met trekkers met Poolse kentekens rijden dat doen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Ik ben bang dat jij je eigen daar nog eens in moet verdiepen.

Wil jij anders even een telefoonabonement voor me afsluiten?
Kijken of jou dat lukt op mijn bankrekening en adres. :mrgreen:
Hoe denk je dat onze NL transporteurs die met trekkers met Poolse kentekens rijden dat doen?
Dat weet je eigenlijk wel, maar die doen dat met een (postbus) firma.
In Polen!!!
En die eigenaar is toevallig Nederlander, dus die krijg netjes de rekening.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: EETS tolkastje en de Kamer van Koophandel



Bericht door gjvonk »

Nee natuurlijk kan ik niet met jouw bankrekening een telefoon abonnement voor mij afsluiten. Maar ik kan met mijn bankrekening gegevens wel een abonnement met een verzonnen gebruikersnaam afsluiten.

Wat is voor de tolfirma belangrijk? De bankrekening. Het aanvragen verloopt geheel digitaal. Dat werkt voor het gewone kastje in ieder geval zo. Daar vragen ze nergens in het proces om een verificatie van persoonsgegevens (geen bsn, paspoort, rijbewijsnummer). Geen verificatie van de voertuiggegevens, geen verificatie van adres/woonplaats/nationaliteit, etc.

De enige 2 zaken die geverifieerd worden zijn je mail adres voor het digitale account en het bankrekeningnummer waar de facturen via incasso machtiging van afgeboekt moeten worden.

De verificatie van het mailadres verloopt via een link en meestal een extra mail, sms of Messenger bericht met een extra code bericht als mfa. De verificatie van de bankrekening verloopt meestal via een verplichte betaling van € 0,01.

Of je het tolkastje naar het juiste adres laat sturen is jouw eigen verantwoordelijkheid. De tolmaatschappijen willen alleen maar hun geld kunnen incasseren.

Soortgelijk werkte dat een aantal jaren geleden ook voor de betaalkaart van de benzine maatschappij (Tango, Dijktank, etc.)

Gaat dat bij een vrachtwagen tolkastje anders zijn?

Overigens zijn KvK nummers openbaar: ik kan op de site door het intoetsen van een bedrijfsnaam het kvk nummer zo opvragen. Probeer maar eens.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

Re: EETS tolkastje en de Kamer van Koophandel



Bericht door NAWM »

Ons 11 landen kastje in de praktijk:
Vanmorgen voor de eerste keer door een tol-poortje gereden. Het was niet druk, en ik zorgde ervoor dat er geen vrachtwagen direkt achter mij stond :wink:
En het poortje ging open.
Klein geluk in deze sombere tijden.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: EETS tolkastje en de Kamer van Koophandel



Bericht door Aloys »

"In den beginne" wilde ik een paar domeinnamen aanvragen, onder meer Campersite.nl en Camperforum.nl. Dat kon niet, als particulier, dat konden midden jaren '90 alleen bedrijven. Dus heb ik me ingeschreven bij de KvK. Dat is tegenwoordig gratis, ook de jaarlijkse bijdrage bestaat al jaren niet meer.

Inderdaad werd ik na een tijdje gebeld door de belastingdienst, ze wilden mij een BTW-nummer verstrekken. Ik heb die ambtenaar toen uitgelegd dat ik die inschrijving alleen had om domeinnamen te kunnen aanvragen, maar dat er van inkomsten uit mijn "bedrijfje" de eerste jaren geen sprake zou zijn. Ik kreeg toen het advies zélf contact op te nemen met de belastingdienst wanneer mijn bedrijfje wél inkomen zou gaan genereren.

Toen moest ik nog wel elk jaar iets van 120 gulden betalen aan de KvK, maar dat is dus later afgeschaft.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

Re: EETS tolkastje en de Kamer van Koophandel



Bericht door NAWM »

Ik mocht dus op het kvk van een vriend mee liften. Het is tot nu toe, een handig kastje.
Plaats reactie