Advies voor aanschaf 8" tablet

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
vrijbuiter
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 02 apr 2007, 18:15
Locatie: wanssum.nrd.limburg

Advies voor aanschaf 8" tablet



Bericht door vrijbuiter »

Graag jullie advies voor een 8"tablet.
Op dit moment gebruik ik een Lenovo m8 tot tevredenheid maar deze is nu 3 jr oud. ,maar nu kijk ik naar vervanging van deze.zijn er op het forum mensen die ook zo'n soort tablet gebruiken?
Ik gebruik het als navigatie en e reader. Voorlopig
wil ik geen i pad mini.budget 400 euro max.
Bv.xiomi ,maar die kan ik niet in Nederland kopen.
schildpadden kunnen meer vertellen over de weg dan hazen.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8698
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: 8"tablet



Bericht door seth_space »

Kijk eens hier:
Samsung Galaxy Tab A8 (2019)
Beste koop 8 inch tablet van 2021
Besturingssysteem: Android
Formaat scherm: 8 inch
Gewicht: 345 g
Opslagcapaciteit: 32 GB
Internetverbinding opties: Wifi+4G/alleen wifi
Camera: 8 MP (achter) en 2 MP (voor)

De Samsung Galaxy Tab A8 (2019) is de 8 inch tablet die de beste prijs-kwaliteitverhouding overlegt. Deze tablet is fijn voor de portemonnee, werkt soepel en heeft prima specificaties.

De tablet combineert een processor met vier kernen met 2 GB aan werkgeheugen. Hierdoor is dit model snel genoeg voor het gros van je taken, ook tegelijkertijd.

Zwarte tablet Samsung Galaxy Tab A8
De tablet komt met 32 GB opslaggeheugen. Groot pluspunt aan de Galaxy Tab A8 is dat je de mogelijkheid hebt om dit uit te breiden tot wel 512 GB. Je hoeft hiervoor slechts een microSD-kaart aan te schaffen.

Achterkant Samsung Galaxy Tab A8
De tablet heeft een 5100 mAh-batterij en gaat gemiddeld een dag mee zonder opladen.

De camera aan achterkant heeft 8 megapixels, wat voldoende is. De camera aan de voorkant valt met 2 megapixels echter ietwat tegen. De tablet is dan ook niet het meest geschikt voor het maken van selfies.

Ook voor videogesprekken is het door de beperkte camera aan de voorkant niet heel geschikt.

Dat de microfoon beter had gekund, onderstreept dat deze tablet liever niet wordt gebruikt voor bijvoorbeeld een professionele call.
https://www.wifiwijs.nl/beste-8-inch-tablet/

https://tweakers.net/pricewatch/1432686 ... ificaties/
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
CaradoT135
Berichten: 2356
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Advies voor aanschaf 8" tablet



Bericht door CaradoT135 »

Ik zou toch voor een nieuwer model gaan, de Lenovo M8 is nog iets nieuwer als de voorgestelde Samsung die ook nog eens te duur is. Ik zou dan eerder voor de Samsung Galaxy Tab A7 gaan.

https://tweakers.net/pricewatch/compare ... 6;1708496/
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Advies voor aanschaf 8" tablet



Bericht door Autocaravana »

Voorlopig wil ik geen i pad mini.
Ze bestaan al een jaar of 9. Hij heeft zich zogezegd ruimschoots bewezen. Van uitstel komt afstel, vrees ik.
Het vorige model is trouwens nog wel te koop voor rond de 400 euro.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Advies voor aanschaf 8" tablet



Bericht door henk en lila »

8" klinkt leuk maar telefoons gaan al tot 6,5"of meer dus wat is de winst?
Zorg verder voor ruim voldoende INTERN geheugen (minimaal 64 gB) als je een model kiest dat meteen of na een upgrade Android 11 krijgt. Google heeft namelijk in Android 11 weer eens iets kapot verbeterd waardoor apps moeilijk of geen toegang hebben tot een losse (externe) SD kaart. En voor navigatie en vooral de kaarten heb je doorgaans flink wat opslag nodig.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Advies voor aanschaf 8" tablet



Bericht door Autocaravana »

8" klinkt leuk maar telefoons gaan al tot 6,5"of meer dus wat is de winst?
1,5''; sterker nog er zijn telefoons van 8" (Huawei), dus maar net iets kleiner dan de iPad mini die 8,3"is.
Maar zo'n telefoon is dan ook uitermate onhandig. Ik vind 5" eigenlijk wel het maximum en ben nog steeds erg content met mijn iPhone SE van 4", die in elke broekzak past.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
jurgenc
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Advies voor aanschaf 8" tablet



Bericht door jurgenc »

Onze ipad mini 2 wordt nog dagelijks gebruikt. Mijn schoonvader heeft ondertussen al een ganse serie android (samsung en andere merken) tablets versleten.
Toegegeven, de ipad mini 4 heeft wel de geest gegeven. Maar de kinderen lieten die dan ook zowat wekelijks eens vallen. Op de ganse levensloop is zo’ n ipad niet duurder dan heel wat andere merken.
H20
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Advies voor aanschaf 8" tablet



Bericht door DiffRental »

Onlangs een gebruikte iPad mini 4 gekocht met als doel deze ook als navigatie te gaan gebruiken in de camper en op de boot.
In huis wordt ie gebruikt als aansturing Apple Home, verlichting, camera’s, TV en muziek etc etc.

Valt wel op dat ie beduidend trager is als de iPad Pro van 2019 dus ben benieuwd of de Mini 4 (bj 2015 of zo)geschikt is als navigatie middel.
Op de iPad Pro kijken we zelfs tv in de camper.

1x een Android tablet gehad, eenmaal een Apple telefoon en je bent verkocht. :crazy:

Mijn vrouw is het niet helemaal eens met deze stelling, is regelmatig aan het klooien en vervangt om de 1 a 2 jaar haar Samsung telefoons. Mijn iPhone is nu 2 jaar oud en werkt nog steeds alsof ie net uit de doos komt. (Vroeger verving ik ook om de 2 jaar mijn Android telefoon vanwege terug lopende prestaties en accu duur)
Groeten Peter
panda58
Berichten: 719
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 20:15

Re: Advies voor aanschaf 8" tablet



Bericht door panda58 »

Waarom geen lenovo weer.
Bevalt mij goed.
Heb ook een 8 inch voor de drone.

Gr jan
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6075
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Advies voor aanschaf 8" tablet



Bericht door TestCase »

Waarom een nieuwe? Dat op een rijtje zetten en verder kijken. Voor navi en ereader hoef je echt geen nieuwe tenzij bijv. de accu slecht is of iets anders tegenvalt.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8698
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Advies voor aanschaf 8" tablet



Bericht door seth_space »

Als iemand aangeeft dat hij geen Apple wil, deze blijven aanprijzen.
Wat is het nut hiervan?
De Samsung die ik heb is nu 5 a 6 jaar oud voor 200 euro. Perfecte batterijduur.
Lenovo is ook prima merk.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51317
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Advies voor aanschaf 8" tablet



Bericht door Kroppie »

en als de accu slecht is, dan een nieuwe erin, laatst accu van de computer op, open gemaakt ,afmetingen van de accu genoteerd, alie opgezocht en voor 32 euro doet de computer het ook weer zonder snoer.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
vrijbuiter
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 02 apr 2007, 18:15
Locatie: wanssum.nrd.limburg

Re: Advies voor aanschaf 8



Bericht door vrijbuiter »

TestCase schreef:
za 25 dec 2021, 10:15
Waarom een nieuwe? Dat op een rijtje zetten en verder kijken. Voor navi en ereader hoef je echt geen nieuwe tenzij bijv. de accu slecht is of iets anders tegenvalt.

//Kees
Waarom geen Lenovo....ben/was heel tevreden met mijn 8"lenovo.mijnprobleem(pje)als ik wat opzoek blijft hij soms hangen.moet 1/2 minuut wachten voordat het verder gaat.we kijken in de bus ook tv en fotos op,we gebruiken hem ook echt als een computer.ik ben me gewoon aan het oriënteren. En ik heb een hekel aan het monopolie van Apple.
schildpadden kunnen meer vertellen over de weg dan hazen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31984
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Advies voor aanschaf 8" tablet



Bericht door Bob Diesel »

Willem
Precies een jaar geleden was ik ook op zoek naar vervanging,ander tablet

viewtopic.php?t=8474485

Kon een nieuwe i-pad voor een normale prijs
Heeft dat toegevoegde waarde .NEE, niks mis mee ,maar
Voor mij doet die niet meer als dat m,n oude chinees ook deed

De volgende over x aantal jaar word weer gewoon een ,, misschien wel een Lenovo
Ook mijn oude 7 inch asus :roll: denk wel 10 jaar oud is voorzien van I-Go navigatie
En TT-Go en werkt nog steeds perfect
Dus koop een nieuwe Lenovo ,oid en je hebt wat je zoekt :cheers:
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op za 25 dec 2021, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie