Advies voor aanschaf 8" tablet

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8940
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Advies voor aanschaf 8" tablet



Bericht door kampo »

Gelukkig zijn er verschillen tussen de mensen kan je dan zeggen.
Ik noem het vooral meespelen in een andere divisie...
- Als je niet gemerkt hebt dat updates je systeem op termijn trager maken.
- Als je even veel info kan zien op een 4" scherm als op een 10" scherm
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Advies voor aanschaf 8" tablet



Bericht door hathi »

En die mensen,welke een 4 inch scherm gebruiken,omdat het voldoende is,hebben thuis een Tv scherm van ,minimaal 50 inch,omdat het voldoende is :-B ieder zijn keuze,
Hans
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Advies voor aanschaf 8" tablet



Bericht door DiffRental »

henk en lila schreef:
di 28 dec 2021, 9:37
@Differential
Eigenlijk snap ik jouw opmerking over updates niet:
Jij krijgt ze af en toe van Apple zelf en ik af en toe van Google zelf voor mijn Android.
Die laatste kun je bij Android ook weigeren of tegen houden.
Bij een Android kan je regelmatig een update doen voor een bepaalde app.
Dit kan je inderdaad weigeren of niet automatisch doen maar het kan zo maar zijn dat de app niet meer goed functioneert als je lang niet update.
Dan heb je heel af en toe een Android systeem update.

Hoe een Apple dat doet weet ik niet maar heb 1 of 2x per jaar een upgrade van het systeem met eventueel nieuwe functies. (En dat kan je ook niet doen)

@Testcase;
Jammer dat als je een ervaring schrijft die je zelf ervaart meteen wordt gezien als iemand willen overhalen.
Ik zie het als ervaringen delen zodat er misschien iemand iets aan heeft.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6059
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Advies voor aanschaf 8" tablet



Bericht door TestCase »

Even goed lezen, zelf schrijf je dat je vaak/soms problemen ondervindt met updates en ik schrijf dat IK dat persoonlijk nog nooit meegemaakt heb. Nou praat IK iemand iets aan?
(Volgens mij heb ik ts juist gewezen op probleem onderzoeken en niet klakkeloos iets nieuws kopen, wat dat nieuwe ook moge zijn schreef ik nog.)
Vaak helpt bijv. de browsergegevens eens weggooien of bij Android de appcache leeg maken of verder cleanen. Heb dit vaak aan de hand wanneer mensen met problemen hulp zoeken bij Seniorweb.
De laatste tijd ondervinden mensen met een Apple problemen met bv. de email app. Krijgen we soms niet gefixt en stuur ik ze helaas door naar de applestore. (Zo vermijd ik dat evt. email verlies niet op mijn conto geschreven wordt maar op dat van de expert.)

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Advies voor aanschaf 8" tablet



Bericht door DiffRental »

Oké, verkeerd begrepen dan.

Hou er ook niet van dat mensen generaliseren of iets opdringen.
Hoop in ieder geval dat ik zonder bijbedoelingen wel mijn ervaring schrijf en dat ook zo begrepen word.

Ben geen ervaring deskundige en krijg Android of Apple altijd weer aan de gang maar merk dat ik na 2 jaar Apple nog nooit iets heb hoeven te herstellen. Bij mijn vroegere Androids en nu nog bij die van mijn vrouw heb ik regelmatig zo’n vervelend dingetje wat “onderhoud” vraagt.
Groeten Peter
Plaats reactie