Met hoogtevrees naar Portugal?

kees01
Berichten: 14
Lid geworden op: za 17 okt 2015, 18:47

Met hoogtevrees naar Portugal?



Bericht door kees01 »

Wij willen graag 6 weken naar portugal en door het land trekken
Helaas heb ik echt veel last van hoogtevrees
Ik kan geen goede info vinden of portugal bergzaam is
Is iemand die mij info kan verstrekken of er goed is te rijden in portugal met hoogtevrees of bepaalde delen beter kan vermijden
Gebruikersavatar
Antonis
Berichten: 261
Lid geworden op: vr 05 apr 2019, 8:48
Locatie: Rijsbergen bij Breda

Re: Met hoogtevrees naar portugal



Bericht door Antonis »

Ik ben net terug van rondreis Portugal Spanje. Soms zijn de bergen wel hoog maar ik heb ook hoogtevrees en ben er toch goed doorheen gekomen. Op de meeste plekken kijk je niet meteen diep naar beneden. Dat is maar op sommige plaatsen. Dan gewoon recht vooruit kijken en dan is het wel te doen. Overigens zijn in veel Europese landen bergen en ik laat mij daardoor niet tegenhouden.
Ton
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Met hoogtevrees naar portugal



Bericht door Bob Diesel »

Portugal heeft geen ,,Echt,, hoog gebergte , echter Sierra Estrella kan je afschrikken

Echter bv de N 322 uit het noorden naar Pinhao is een gewone weg ,welke mijn bijrijdster ook niet lekker lag
Er rijden streek bussen, echter de afdaling het Douro dal in is pittig
Maar beslist geen alpen pas

Ga gewoon en het komt goed , mooi is het er overal :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
isoplus
Berichten: 6340
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Met hoogtevrees naar portugal



Bericht door isoplus »

Als je niet naar de kust boven Lisboa gaat maar Salamanca, Evora, Faro rijdt kom je amper bergen tegen of althans niet zodanig dat je bang moet worden. In de Algarve is al helemaal geen sprake van bergen en met de camper is het tegenwoordig al moeilijk om bij de kliffen te komen.
Vanaf Faro richting Spanje langs de kust is het zelfs redelijk vlak, wij kunnen daar prima met de fiets overweg. ik denk dat Foya de hoogste top net achter de kust van de Algarve is, 900 meter hoog maar prima te doen met de camper en nergens afgronden. Overigens is daar veel verbrand dus erg mooi is het er nu niet. ik zou niet weten waar je hier ergens een afgrond in kan baggeren als je op de normale wegen blijft.
Dus lekker gaan, het is hier onbeschoft mooi weer. Vandaag fietsten wij ongeveer 40 kilometer langs de kust in korte broek en T-shirt.
kees01
Berichten: 14
Lid geworden op: za 17 okt 2015, 18:47

Re: Met hoogtevrees naar Portugal?



Bericht door kees01 »

Hallo
Bedankt voor jullie reactie ben er blij mee ga gerust naar portugal
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Met hoogtevrees naar Portugal?



Bericht door AadenAnke »

Hoe hoog het is dat is niet-echt van belang. Het gat naast de weg waar ingekeken wordt dat is bepalend Anke vind het ook een ramp Als het gat maar 10 meter diep is zit ze al te zuchten als er hoge bomen het gat uitgroeien zodat ze wat voor zich ziet geen enkel probleem. Wat meer hoofdwegen ipv binnendoor rijden. Was vroeger best leuk, we hadden 2 touringcars met verkorte wielbasis er waren als naar Oostenrijk gingen voor het hotel 2 bochten die als je hem linksom nam zowel rechts als links de hele kont boven het ravijn hing was niet diep hoor maar het gegil van de passagiers op de achterste 2 banken was angstaanjagend :lol:

Gr Aad
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Met hoogtevrees naar Portugal?



Bericht door de Jonckheer »

Hoogtevrees is iets waar je vrij makkelijk vanaf kunt komen. Ik had het heel vroeger ook en niet zo'n beetje. Totdat ik in de bouw ging werken om deuren af te hangen. Ik weet het nog goed; ik was 16 jaar in Delft in een heel hoog flatgebouw. Begonnen op de begane grond en steeds 1 etage hoger totdat we over een 50 cm brede richel liepen op 16 hoog met een gereedschapskist in de ene en een kabelhaspel in de andere hand. Streng verboden want er was geen hekwerk maar we deden het toch want anders was het omlopen en dat was tijdverlies.
Je moet dus langzamerhand wennen aan hoogte dus steeds 1 etage hoger dan groei je er in mee. Ik heb sinds die tijd geen hoogtevrees meer gekend.
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Met hoogtevrees naar Portugal?



Bericht door juanv »

In uw geval zou ik bij het terug naar Spanje gaan, er voor kiezen om de Sierra de Grazalema te vermijden , deze is sommige plaatsen wel vrij ruw.
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
pele
Berichten: 1012
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: Met hoogtevrees naar Portugal?



Bericht door pele »

juanv schreef:
di 14 dec 2021, 17:24
In uw geval zou ik bij het terug naar Spanje gaan, er voor kiezen om de Sierra de Grazalema te vermijden , deze is sommige plaatsen wel vrij ruw.
Wat dan toch wel heel jammer is om dàt te missen... .
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Met hoogtevrees naar Portugal?



Bericht door juanv »

Ik denk dat mensen met hoogtevrees niks missen, als ze die angst niet hoeven te doorstaan.

Persoonlijk heb ik er geen probleem mee, maar dat is jammer genoeg niet voor iedereen zo , dus heb ik daar begrip voor.
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
ton en evelien
Berichten: 434
Lid geworden op: do 18 aug 2011, 11:46

Re: Met hoogtevrees naar Portugal?



Bericht door ton en evelien »

Ik het zelfde probleem maar wat is nu de beste route
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Met hoogtevrees naar Portugal?



Bericht door Bob Diesel »

De beste route
Over de weg

Maar als je aangeeft waar je heen wilt
Is er misschien een betere :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
ton en evelien
Berichten: 434
Lid geworden op: do 18 aug 2011, 11:46

Re: Met hoogtevrees naar Portugal?



Bericht door ton en evelien »

Faro albufeira
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Met hoogtevrees naar Portugal?



Bericht door Bob Diesel »

Bij Urugne/Irun de grens FR/Spanje over
En het eerste stukje tolweg volgen richting Burgos
Waarna tolvrij via Salamanca naar Sevilla , rechtsaf naar Portugal
Kompleet 4 baans ,met een beetje drukte rond Sevilla

Bedenk wel dat je dan alleen in Portugal de Algarve bezoekt
En veel moois over slaat

Wil je meer vh land zien kan je bij Caceres richting Badajoz de grens over naar Evora gaan
En dan richting Algarve ,het zuidelijk gedeelte ,de Alentejo met plaatsen als Serpa
Monzaraz Beja Mertola ed zijnecht de moeite waard ,en geen hoogte vrees wegen :wink:

Je komt eigenlijk nergens in PT gekke dingen tegen

Maar vermijd dwars door de serra Estrella,kijk dat je niet via kleine wegen het Douro dal oversteekt
Kan een pittige afdaling/stijging zijn
En eigenlijk is het dat,,
Hoog gebergte oid kennen ze daar niet
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie