TomTom: snelheid die je rijdt?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

TomTom: snelheid die je rijdt?



Bericht door saagstree »

Wij hebben een Fiat Ducato camper 2016 daar zit van Tomtom een Uconnect navigatie in nu mis ik op het display de snelheid die je rijdt.
Op de onderste werkbalk is meest linkse vakje leeg.
Is dit in te stellen dat ik kan zien hoe hard ik rij?
Klaas
geniet van elk vrij uurtje
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: tomtom gereden snelheid?



Bericht door Karelkaywa »

In mijn bus van 2019 zit ook een U-Connect TomTom. Tot op heden niet kunnen ontdekken of dit instelbaar is. Het is een uitgeklede versie van TomTom met weinig mogelijkheden. Persoonlijk vindt ik het een waardeloos systeem en gebruik het bijna nooit. Veel prettiger is mijn iPad in een stevige houder op het dashboard. Gebruik dan o.a. maps.me, Sygic Truck (camper) en Google Maps.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: tomtom gereden snelheid?



Bericht door FrankJC »

Je kunt ook op je snelheidsmeter kijken :idea: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: tomtom gereden snelheid?



Bericht door Bob Diesel »

Zet je flits/ snelheid waarschuwingen eens aan :idea:

Instellingen,, dat tandwieltje :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: TomTom: snelheid die je rijdt?



Bericht door TestCase »

Snelheids waarschuwing aanzetten helpt niet, er zijn er meer die klagen over dit gebrek. Helaas. (Heb het zelf niet want ik wil die ingebouwde navi's nooit.)

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1084
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: TomTom: snelheid die je rijdt?



Bericht door Don Esteban »

In mijn luxe auto zit standaard een op TomTom gebaseerd navigatiesysteem en ook daar ontbreekt de snelheidsmeter. Jammer want niet de teller van de auto maar de registratie via de GPS geeft de werkelijke snelheid aan. In de camper gebruik ik naar alle tevredenheid de losse TomTom Go Premium. De digitale waarschuwingsmeter aan de kant van de weg klopt dan ook altijd precies met mijn TomTom snelheid. De snelheidsmeter van mijn auto geeft 5% teveel aan.
Wil je een betrouwbare snelheid aflezen? Maak dan gebruik van een losse TomTom. Betrouwbaarder, uitgebreider en bijv. bij de TomTom Premium, lifetime gratis updates.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8450
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: TomTom: snelheid die je rijdt?



Bericht door EasyBee »

Zet op je smartphone even een app die de snelheid weergeeft. Dan weet je de afwijking bij 50 en 80 en 100. Dan kun je gewoon de snelheidsmeter in je camper gebruiken met in acht neming van de afwijking. Klaar.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: TomTom: snelheid die je rijdt?



Bericht door Kroppie »

maar waarom moet alles op een %tje precies??
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: TomTom: snelheid die je rijdt?



Bericht door saagstree »

Ik ben nu voor eerst weer op het forum sinds 18 maanden om dat ik het verschrikkelijk vond al die niets zeggende antwoorden als ,, gebruik de zoekfunctie en nu bv. kijk op je km. teller.
Daar gaat het toch niet om ik stel gewoon een vraag als je het antwoord niet weet reageer gewoon niet .
Bedankt voor de wel bruikbare antwoorden, het zit er schijnbaar niet op.
geniet van elk vrij uurtje
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: TomTom: snelheid die je rijdt?



Bericht door iSonic »

Het zit er niet op. Ook wel vreemd als je een product verkoopt met ingebouwde navigatie en de snelheid op de gps geeft anders aan dan de snelheidsmeter zelf.

gps snelheid is nauwkeuriger maar kan niet gebruikt worden voor voertuigen omdat je bij geen ontvangst geen snelheid hebt en bij slechte ontvangst verkeerde snelheid. Snelheid meters geven overigens express te veel aan. Dit is omdat ze wettelijk niet te weinig aan mogen geven en rekening moeten houden met variaties in bandendruk, belading etc...
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: TomTom: snelheid die je rijdt?



Bericht door des »

Ik weet wel dat in mijn auto, de Tom Tom traffic zit, android met gps module,ik weet niet wat het verschil is met al die andere dingen, maar als je een routebeschrijving selecteert en je gaat rijden komt het er wel op.

Ik heb ook Tom Tom Amigo ,op de gsm bv, als ik deze connectie maak met de android auto radio, staat het ook daar er op ,max snelheid en wat je momenteel rijd,

Bij beide Tom Tom kan je geen hoogte of breedte ingeven dat niet.

Voor mijn toekomstige camper, komt er ook android radio in
Naar het schijnt zou je rechtstreeks Tom Tom er kunnen installeren, maar weet nog niet goed hoe,maar ook daar kan je snelheid dan aflezen, hoogte en breedte zou dan wel kunnen, je moet wel met 4g verbonden zijn meende ik. Het gaat over Tom Tom nds .Echter zal er geen gps module in de android radio zitten dus alles via gsm gestuurd,naar de android radio.

Het zou dus moeten kunnen 🤔,ik vermoed dat het een update nodig heeft je systeem
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: TomTom: snelheid die je rijdt?



Bericht door TestCase »

Daniel, bij het maken/zoeken van de route met tomtom nds heb je internet nodig om rekening te houden met de afmetingen. Of het nu wifi, 2g, 3g, 4g of 5g is doet niet terzake.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: TomTom: snelheid die je rijdt?



Bericht door AadenAnke »

De snelheid weergave via gps (TT navigatiesysteem) kan je eigenlijk alleen op de vlakke weg gebruiken zodra er een klim of daling in de weg zit komt er weer een afwijking in. Dus de afwijking van de snelheidsmeter weten en daar rekening mee houden is verstandiger hoe hoger het aantal % van de helling hoe hoger de afwijking van navigatie snelheid. Kan heel vervelend zijn als je b.v. In Frankrijk met de TT snelheid langste flitspaal rijdt :oops:

Gr Aad
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: TomTom: snelheid die je rijdt?



Bericht door des »

TestCase schreef:
zo 12 dec 2021, 11:45
Daniel, bij het maken/zoeken van de route met tomtom nds heb je internet nodig om rekening te houden met de afmetingen. Of het nu wifi, 2g, 3g, 4g of 5g is doet niet terzake.

//Kees
Mijn 4g ligt non stop aan van de gsm ,dat moet wel lukken dan 👍
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Plaats reactie