Oud en Nieuw in Winterberg of...?

Met de camper naar de sneeuw!
Jay
Berichten: 59
Lid geworden op: di 03 mar 2020, 20:30
Locatie: Overijssel

Oud en Nieuw in Winterberg of...?



Bericht door Jay »

Hallo Allemaal!

wij willen graag dit jaar oud en nieuw in winterberg o.i.d. doorbrengen.

nu heb ik op het forum en google al verschijnen verhalen gelezen maar de meesten zijn wel een paar jaartjes oud.

nu ben ik benieuwd wat mooie plekjes zijn om te gaan staan waar je van het vuurwerk/uitzicht kan genieten (eventueel zelf wat af mag steken) en waar de kleine met de slee in de sneeuw kan mits dit er ligt. en natuurlijk of er vooraf gereserveerd moet worden ;;-)

ALLE TIPS ZIJN WELKOM! :-B

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Oud en Nieuw in Winterberg of...?



Bericht door jaap van duijn »

@TS,

Ja willen en kunnen zijn er 2.
We hoorden van bekenden dat ze op de camping geen plaats hadden.
Het is zo lang geleden dat we daar waren, eerst eens week in Sauerland Stern, later met de caravan.
Maar beide waren toch in Willingen wel dicht bij maar of het 't zelfde is?

succes Jaap van Duijn.
Jay
Berichten: 59
Lid geworden op: di 03 mar 2020, 20:30
Locatie: Overijssel

Re: Oud en Nieuw in Winterberg of...?



Bericht door Jay »

hallo

in die 2 zit inderdaad verschil maar waar een wil is is een weg ;)
zojuist even rond gebeld en is inderdaad vol geboekt op verschillende plekken.
aangezien we oudejaarsdag rond 20 uur aankomen maakt het niet zo heel veel uit of het in winterberg of omstreken is.
als het maar gezellig is mooi uitzicht heeft en geen vuurwerk verbod. de dagen erna was er wel weer plek dus kunne we alsnog even rond kijken.
bedankt voor de tip ik zal eens kijken in willingen :cheers:
Laatst gewijzigd door Aloys op do 16 dec 2021, 8:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Oud en Nieuw in Winterberg of...?



Bericht door Dorsthorst »

Bij Willingen is meer plek en ze zijn daar niet zo kinderachtig als in Winterberg. Op de grote parkeerplaats bij de gondel mag je eigenlijk niet staan, we hebben het toch gedaan want de camperplek die daar vlakbij is die was vol, we zijn niet weggejaagd. Wel een briefje
onder de ruitenwisser waar je (nog) wel mocht staan. Bij het overdekte zwembad is ook een grote parkeerplaats. Verder op de parkeerplaats bij de Lidl,
voor een nacht ook geen probleem. En misschien komt er dan daarna weer ergens wat vrij.
bekend
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 23 feb 2014, 20:09

Re: Oud en Nieuw in Winterberg of...?



Bericht door bekend »

Ook in duitsland dit jaar een vuurwerkverbod.
https://emmen.nieuws.nl/nieuws/nieuws-v ... duitsland/
AbelWei
Berichten: 198
Lid geworden op: di 15 jun 2010, 3:55

Re: Oud en Nieuw in Winterberg of...?



Bericht door AbelWei »

Hoi Jay,

We zijn 3 jaar achter elkaar bij campingpark Hochsauerland geweest. Het is een camping die aan de piste ligt, als je met caravan komt. Camperplaatsen liggen wat verder af. De vrouw bij de receptie is niet altijd vriendelijk.

Even de voordelen op een rij:
- staanplaatsen zijn redelijk ruim (tijdens midweek ergens in Februari)
- skiverhuur en huren van een warm locker voor de skispullen is tegenover de camperplaatsen (Remmeswiese 8).
- de sanitaire blok is modern, ruim en verwarmd. En schoon.

Het centrum is 1,7km te voet. We hebben dit altijd als een gezellige wandeling voor en na avondeten gezien.

Succes en alvast veel plezier!


Sent from my iPad using Tapatalk
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Oud en Nieuw in Winterberg of...?



Bericht door AadenAnke »

Helaas is dat bij veel mensen dus het geval. Zo blijven we het lekker doorgeven en verplaatsen, maar het is/was wel gezellig :bang: ergens gaan staan waar je 2 weken geen enkel contact met wie dan ook hebt kan geen kwaad natuurlijk maar lekker op skie vakantie en dan uit eten en drinken :think: ik niet maar wie ben ik?

Gr Aad
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Oud en Nieuw in Winterberg of...?



Bericht door Zonneke »

Verantwoord reizen is niets mis mee, gewoon de plaatselijke regels volgen.
Er is tot op heden geen verbod om naar pakweg Oostenrijk te gaan skieen. :wink:
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Oud en Nieuw in Winterberg of...?



Bericht door Meine »

Heeft geen zin, al dat moraliseren, werkt toch niet. Hier in Stadt Kyll wordt de Landal kompleet overlopen door Nederlanders. Ook in de Lidl hier komen ze met komplete gezinnen tegelijk de tent bezoeken.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Oud en Nieuw in Winterberg of...?



Bericht door ducati 900 »

Lijkt mij ook.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
de toren
Berichten: 996
Lid geworden op: zo 25 feb 2007, 16:14
Locatie: Lienden

Re: Oud en Nieuw in Winterberg of...?



Bericht door de toren »

https://www.campercontact.com/nl/duitsl ... winterberg

Hele vriendelijke mensen alle ruimte . En zou niet weten waarom gevaarlijker voor corona dan thuis nadenken over je gedrag kan daar net zo goed of beter dan thuis .
AbelWei
Berichten: 198
Lid geworden op: di 15 jun 2010, 3:55

Re: Oud en Nieuw in Winterberg of...?



Bericht door AbelWei »

Mickel Moen schreef:Het bericht van TS is van 9 december.

Inmiddels zal duidelijk zijn, dat je de connectie met de realiteit volledig kwijt bent, als je nu nog op vakantie gaat naar het buitenland.
Tja, Corona gaat nooit meer weg. Het is tijd om te leren om mee omgaan. Zelf heb de booster gehad, altijd mondmasker op (buiten huis) en 1,5m aanhouden. Nog net niet de wappies aanspreken in Alberthein. Momenteel verdient ons mentale gezondheid meer aandacht. Het is tegendraads om op reis te gaan maar we vergeten ook niet waarom we de camper leefstijl gekozen hebben 12 jaar geleden.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Oud en Nieuw in Winterberg of...?



Bericht door Mickel Moen »

Je snijdt twee zeer interessante items aan.

Het nieuwe normaal. Ik vermoed, dat nogal wat mensen in de veronderstelling zijn, dat deze pandemie een crisis is van korte duur en dat deze nu zelfs lang genoeg geduurd heeft. Wanneer kunnen we weer terug naar het normaal van voor de crisis? Mijn eigen idee is, dat er een wereld voor Corona is en een van daarna. Waarin periodiek vaccineren een nieuw normaal is. Een wereld waarin we hoop ik ook beter inspelen op een betere voorbereiding op een nieuwe andere pandemie.

De correlatie van vakantie met mentale gezondheid is ook een zeer interessante. In hoeverre is dat een noodzaak, of is dat een aangeleerde luxe, die nu al blijkbaar al voorwaardelijk is geworden? En hoe vul je dat dan in? is een vliegreis naar de andere kant van de wereld een noodzaak? Is de camper leefstijl een noodzaak? We vinden dat allemaal, omdat onze wens terug gaat naar voor Corona en we van een luxe-excuus een noodzaak gemaakt hebben.

Je kunt het voor jezelf prima goed praten, dat het geen verschil maakt of je in Winterberg in de camper zit of thuis blijft. Vanuit een egoïstisch oogpunt klopt dat helemaal. Vanuit een collectieve verantwoordelijkheid is het echter zeer bedenkelijk. Immers verspreiding vindt plaats door reisbewegingen. Op dit moment is de situatie nog zo instabiel, dat er zeker nog geen sprake is van een nieuw normaal. Er vrolijk er opruit trekken met de camper naar het buitenland is daarom zeker niet mijn keus. Hoe graag ik dat ook wil. Maar misschien kan het dit voorjaar wel weer.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Oud en Nieuw in Winterberg of...?



Bericht door WimZ »

Mickel Moen schreef:
di 21 dec 2021, 0:33
Er vrolijk er opruit trekken met de camper naar het buitenland is daarom zeker niet mijn keus. Hoe graag ik dat ook wil. Maar misschien kan het dit voorjaar wel weer.
Zoals AbelWei als zegt het virus gaat nooit meer weg. Dus moet je inderdaad weer normaal gaan leven.
Jij schrijft nu dat je in het voorjaar misschien wel weer kan, maar als je je eigen redenatie toepast kan dat niet want het virus blijft en dus is jouw reisbeweging nooit meer goed te praten. (volgens jou dan)
En wat mijn idee betreft, gaan reisbewegingen en besmettingen voor 99,9% over vliegreizen want de grootste besmetting vind dan toch plaats in het vliegtuig. Niet in een camper als reis je de hele dag in dan ding.
Plaats reactie