Dometic Midi Heki dakluik

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
RikH
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 05 dec 2021, 10:49

Dometic Midi Heki dakluik



Bericht door RikH »

Wij willen graag aan de voorzijde op het dak van een Fiat Ducato dit dakluik monteren, maar wij vroegen ons af hoe hij in de praktijk bevalt?
Heb je tijdens het rijden erg veel last van windruis? Kortom wat zijn de ervaringen met dit luik. Ik hoorde graag.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9164
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Dometic Midi Heki dakluik



Bericht door gjvonk »

Op mijn 1e Pössl (2win) zat een midi heki oud model met beugel, de hoorden we niet. Op onze 2e Pössl (Roadcruiser) zat ook een oud model midi heki met slinger. Die suisde zo hard, dat we er een spoiler van https://www.functional-design.de/startseite.html voor hebben laten plaatsen. De rubbers zijn toen ook meteen aangepast (dat moet ook ivm de onderdruk achter de spoiler). Daarna geen last.

NB: dit betreft het oude midi heki model met de heldere kap. Er is ondertussen een aangepast model te koop met een witte, grijze of zwarte rand. De omschrijving zegt dat de vorm is aangepast om minder geruis te veroorzaken. Met dit nieuwe model heb ik geen ervaring.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Chevy55
Berichten: 245
Lid geworden op: do 26 aug 2021, 11:20
Locatie: Flevoland

Re: Dometic Midi Heki dakluik



Bericht door Chevy55 »

Dakluiken die nog kunnen ventileren ook als ze dicht zijn , die maken lawaai tijdens rijden , dus een kopen die in ieder geval helemaal dicht als je hem sluit , en geen bypass ventilatie heeft , als ie gesloten is .
Permanente ventilatie , die niet dus .
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: Dometic Midi Heki dakluik



Bericht door WiSpi »

Wij hebben de rubbers vervangen. Volgens mij heeft dometic die zelf ook en misschien zitten ze al in de nieuwe exemplaren. Het viel ons mee.
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Dometic Midi Heki dakluik



Bericht door Lambiek »

Inderdaad, juiste rubbers monteren. Aanpassen
(Staat zeker op Google, een bedrijfje wat nog speciale afmetingen rubbers leverd)

Spoiler is onzin.
Werkt soms zelf negatief.


Met de juiste rubbers, krijg je de midi hekkie zelfs tot 160km per stil. Zonder Spoiler


.
Plaats reactie