vuilwatertank blijft op 33%

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
camperdiksmuide
Berichten: 254
Lid geworden op: zo 18 sep 2016, 23:01

vuilwatertank blijft op 33%



Bericht door camperdiksmuide »

Hallo,
Wij hebben een Roller Team 285TL van 2018 (bouwjaar 2017), die blijvend een aanduiding heeft van 33% gevulde vuilwatertank. Reeds een poging gedaan met cola (12 liter) deze te reinigen. Nu ook reeds gisteren een poging gedaan met Thetford duo tank cleaner. Gisteren 600ml ingegoten samen met 50 liter lauw water, uurtje gereden, en nu vandaag geleegd. Echter met blijvend resultaat van 33% melding op de display. Verder ook geen geurhinder ooit ondervonden, dus denk wel dat deze tank "proper" is. Weet iemand hoe de monitoring/aanduiding gebeurt bij de vuilwatertank van deze camper uit de Trigano groep. Denk dus dat ik het op het niveau van de sensor dien te zoeken/op te lossen.
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: vuilwatertank blijft op 33%



Bericht door marjasjaak »

Als er een servicedop aan de onderkant zit, zou je met een tuinslang in de tank nog kunnen schoonspuiten. (waar de sensor hangt)
De sensors zijn niet zo moeilijk te vinden, gewoon draadjes volgen die naar de tank gaan.
Vaak zit er vuil op de sensors, oxidatie draadaansluiting, draadbreuk oid., of de meter is defect.
Sjaak.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: vuilwatertank blijft op 33%



Bericht door bertt »

Als je niet gemakkelijk in de tank kan komen heb je gewoon een probleem, dan blijft dit terug komen.
Ik kan er van de bovenkant wel inkomen en voordat we afwassen, vegen we alles schoon en toch moet ik elk jaar er met mijn arm in om de voelers ff schoon te vegen.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2323
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: vuilwatertank blijft op 33%



Bericht door rbisdom »

Bij mij blijft de aanduiding ook staan. Ik kan er niet bij, dus laat het maar zo. Als de schoonwatertank leeg is, is de vuilwatertank bijna vol. En dat is een feit.
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: vuilwatertank blijft op 33%



Bericht door Cee Pee »

Ik had hetzelfde en spul in de tank om te reinigen haalde niets uit.
Tenslotte de grote dop eraf gedraaid en met de tuinslang de binnenkant uitgespoten wat er toen op de grond viel allemaal grote brokken vettigheid wel een kilo of vijf.
Resultaat; nu werkt alles weer normaal.
Vijftien jaar vuil verzamelen spoel je niet zomaar weg, daar is grover geschut voor nodig.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: vuilwatertank blijft op 33%



Bericht door Wim Corduwener »

Dat vet is niet alleen een probleem voor de sensor in de vuilwatertank, maar juist ook voor de relatief dunne afvoerleidingen van de wasbak naar de vuilwatertank.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: vuilwatertank blijft op 33%



Bericht door Cee Pee »

Met die dunne afvoerleidingen had het vet geen moeite, het stolt pas als het in de vuilwatertank komt. :wink:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie