Draaiplateau bestuurdersstoel; mag dat?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Draaiplateau bestuurdersstoel; mag dat?



Bericht door Pilha »

Had je beter moeten uitkijken.
Heb je ook zelf in de hand.
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Draaiplateau bestuurdersstoel; mag dat?



Bericht door Vopper »

Er zijn te veel mensen die ervan uitgaan dat iets niet goed en veilig is als er geen berg papier bij zit :bang: :bang:
Niet iedereen die zelf iets maakt is een onveilige prutser :lol3:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Draaiplateau bestuurdersstoel; mag dat?



Bericht door Aloys »

Pilha schreef:
vr 03 dec 2021, 13:25
Tot je, of de bijrijder, tijdens een aanrijding met stoel en al op het dashboard uiteenspat.
Dan maakt het ook niet meer uit dat je ten koste van wat het niet mag kosten wilt camperen.
Ik heb iets van 400-500 euro betaald voor twee draaiplateaus, samen met 2 stoelen opgehaald uit Bremen, TuV-goedgekeurd. Maar ja, de RDW wilde daarvan de officiële papieren zien. Die kreeg ik er niet bij. Het ging mij er niet om om op de kosten te besparen...

Jij hebt zeker ook papieren bij alle meubeltjes, kastjes, TV en andere accessoires die je in je nek krijgt bij een frontale botsing. Gelukkig is je draaiplateau dan nog heel, hoewel een beetje krom! :mrgreen:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Draaiplateau bestuurdersstoel; mag dat?



Bericht door Cee Pee »

En soms zit er een berg papier bij en dan vraag je je af hoe iemand met gezond verstand dit ooit heeft kunnen goedkeuren. :lol3:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Draaiplateau bestuurdersstoel; mag dat?



Bericht door Vopper »

Precies :thumbup:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8451
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Draaiplateau bestuurdersstoel; mag dat?



Bericht door EasyBee »

Pilha schreef:
vr 03 dec 2021, 13:25
Tot je, of de bijrijder, tijdens een aanrijding met stoel en al op het dashboard uiteenspat.
Dan maakt het ook niet meer uit dat je ten koste van wat het niet mag kosten wilt camperen.
Gezien de crashbestendigheid (zie het eerdere botsproeventopic op deze site) van campers en aanverwante kampeermiddelen (zoals buscampers) denk ik eerlijk gezegd niet, dat de stoelbevestiging je grootste probleem is. De hele zaak kreukelt in elkaar dat het een futiliteit is met die stoelbevestiging en alles wat achter de bestuurder en bijrijder staat/zit/hangt krijg je in je nek/rug.
Dus ga niet met een camper op pad maar met een tank of blijf thuis achter de geraniums.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Draaiplateau bestuurdersstoel; mag dat?



Bericht door Vopper »

:lol3: Goeie raad.

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Draaiplateau bestuurdersstoel; mag dat?



Bericht door Pilha »

Je kunt ook stellen: blijf thuis als je je niet wilt conformeren aan de regelgeving.
Zinnig of niet. Te duur of niet.
Tot de vezekeringsexpert het nodig vindt om eens wat nader te kijken.
Eens kijken wie er dan nog zo flinke taal uitslaat. Of is dan ineens een ander z'n schuld?
Laatst gewijzigd door Pilha op vr 03 dec 2021, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Draaiplateau bestuurdersstoel; mag dat?



Bericht door hathi »

Droom lekker verder,zou ik zeggen,jij schijnt alles in de hand te hebben,als ik het zo lees,…..doet me denken,aan mensen welke zich verschuilen,achter regels,omdat ze zelf geen verantwoording durven nemen
Hans
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Draaiplateau bestuurdersstoel; mag dat?



Bericht door Pilha »

Nee hoor. Als niet argeloze koper weet ik wat ik mag verwachten, en eisen, wanneer ik een camper koop.
Goedgekeurde stoelen horen daarbij.
En ik neem liever verantwoording dan dat ik die afschuif.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Draaiplateau bestuurdersstoel; mag dat?



Bericht door Cee Pee »

De enige verantwoording die ik bij u bespeur is het verschuilen achter papiertjes.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Draaiplateau bestuurdersstoel; mag dat?



Bericht door Pilha »

Niet ik, maar de verzekeringsexpert zoekt naar die papiertjes. Daar kom je wel achter wanneer je betrokken raakt bij een ongeval met letselschade. Uit ervaring.
AadenAnke
Berichten: 13241
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Draaiplateau bestuurdersstoel; mag dat?



Bericht door AadenAnke »

Sorry hoor maar dit echt allemaal kul! Mijn bus werd ingevoerd door de dealer met de door de fabriek geplaatste draaiplataeus. Deze zelfde plateaus kan je hier in Nederland los kopen maar de fabrikant ervan heeft ze niet laten voorzien van een nl type goedkeuring en loop je de kans dat de rdw ze niet accepteert vanwege het ontbreken van een papiertje of dat iemand de boutjes heeft vast gedraaid die niet werkzaam is bij een gecertificeerd bedrijf. Ik ben er van overtuigd dat het papiertje de stoel niet recht iets versterkt :think:

Gr Aad

p.s ik heb er geen papiertje bij gekregen maar in de folder staat wel voorzien van draaistoelen :lol:
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Draaiplateau bestuurdersstoel; mag dat?



Bericht door Atoz »

Alles is gevaarlijk!
Zelfs slapen gaan.
Mijn vader ging slapen en lag 's morgens gewoon dood op zijn bed.
Slapen is dus dodelijk.

Al die regels zijn er om op te volgen. Niet om op een forum eindeloos te herkauwen.
Soms moet je gewoon het spel meespelen.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Plaats reactie