Welke velgen voor het Maxi chassis?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Welke velgen voor het Maxi chassis?



Bericht door Peter+Annie »

Hoofdnoorman schreef:
do 02 dec 2021, 14:52
Wanneer je nog gewoon een bewegende tellernaald hebt welke op een mechanische manier de snelheid aan geeft, heeft de afgelegde weg totaal niets te maken met de aangewezen snelheid. Dit zijn twee afzonderlijke meetinstrumenten, echter wel meestal in één behuizing.

De km teller moet het meest nauwkeurig aangeven. Deze is afhankelijk van de omloopmaat banden, eindreductie versnellingsbak en de daarop toegepaste kabel of sensor/pulsgever. Als het een kabel aangedreven tellercombinatie is, staat er (voor zover ik weet) altijd een W getal ergens. Zoveel omwentelingen moet de kabel maken om 1 km af te leggen.

Gelukkig ,ik begon al te twijfelen aan het verbruik van onze Ducato.
De teller wijkt 9 a 10 km af in vergelijk met de GPS van TT.
Als de afgelegde weg daar geen invloed op heeft rij ik toch 1:10,volgens mijn berekeningen ,en hoef ik geen 10% kilometers van de afgelegde weg af te trekken. :thumbup:
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Welke velgen voor het Maxi chassis?



Bericht door hathi »

Rudy je hoeft je totaal niet te schamen hoor,het is heel langzaam gegaan,rond 2000, gebruikte men ook nog beide signalen, van de Versn.bak sensor,en de ABS,omdat er toen ook nog voertuigen zonder Abs gemaakt werden,wat nu een zeldzaamheid is….Auto Elektronica,is niet voor niets een apart vak,geworden,binnen de Autotechniek?….ook ik weet niet het naadje,maar ik wilde persee een cruise control ,werkend op mijn Computer ( stuurapparaat) en heb me er dagen in verdiept,omdat ik geen Abs heb,tenslotte,heb ik een Abs sensor gemaakt,in mijn Achteras, en daar werkt mijn Cr Control op, bij MERCEDES kwam de gehele werkplaats kijken,toen ik de code in heb laten lezen, iets wat enkel MERCEDES kan,verder heb ik er ook niet alle verstand van, maar ik houd van uitdagingen,en toen men zei,dat is niet mogelijk,omdat je geen Abs hebt, , hebben ze me getriggerd :-B
Hans
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Welke velgen voor het Maxi chassis?



Bericht door AadenAnke »

Ik heb ooit een ict er horen zeggen “als je snapt hoe dom computers zijn dan snap je ook hoe simpel ze zijn te foppen!” Vindt ik wel leuk klinken ook al snap ik dat niet :lol: Hans dus wel :lol:

Gr Aad
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Welke velgen voor het Maxi chassis?



Bericht door hathi »

Exact Aad,ik heb een weerstand geplaatst,en toen was het brandende Abs lampje,uit :-B
Hans
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Welke velgen voor het Maxi chassis?



Bericht door 309T16 »

:-B

Ik ken alleen maar de ABS ring op de aandrijfas.
Zo leren we allemaal weer!
Bas R
Berichten: 77
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 21:16

Re: Welke velgen voor het Maxi chassis?



Bericht door Bas R »

De nieuwe Wielen liggen inmiddels onder de camper.

Het zijn 16inch Lm wielen met Continental Vanco camperbanden geworden, maat 225x75x16 zoals Bob eerder aangaf.
Probleem met de snelheidsmeter is hiermee opgelost.

Dank allen voor het advies!
Plaats reactie