Gebruik You Tube

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Gebruik You Tube



Bericht door Transitje »

Het is beslist niet bedoeld als verwijt maar ik verwonder mij wel eens over vragen op het forum waarop het antwoord zo gemakkelijk is te vinden op You Tube, als je daar even rondneust verbaas je je gewoon over de hoeveelheid informatie die daar is te vinden, en dat ook nog ondersteunt met beeldmateriaal.
Vrijwel elke klus aan welk merk ook is daar terug te vinden. Zelf maak ik daar regelmatig gebruik van en dan niet alleen voor werken aan de camper maar ook om iets anders te repareren of om te weten hoe het werkt.
Je moet je er even in verdiepen maar probeer gewoon een paar kernwoorden als zoekopdracht ingeven.
Groeten

Klaas
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Gebruik You Tube



Bericht door isoplus »

Ja Klaas, dat is zo maar niet iedereen is handig met een computer of tablet. Soms is er geen Wifi en er zijn nog tal van reden te bedenken waarom een forum gebruikt wordt. Er zijn zelfs mensen die voor de aardigheid het wiel opnieuw gaan uitvinden en daar uitgebreid verslag van doen :wink:
Even je vraag op het forum deponeren lost vaak je probleem op zonder verder gezoek, mits je weet wie er redelijk constant antwoorden geeft waar je iets aan hebt :-B
Zonder vraag en antwoord zou het hier mar stil worden, gelukkig zijn er ook onderwerpen waar je niets hoeft te vragen maar waar je gewoon kunt bijdragen met een foto of ervaring, houden zo :thumbup:
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Gebruik You Tube



Bericht door beatrix18 »

Zelfs zonder YouTube is er bijna alles te vinden op het internet.
Soms kom je dan via Google op een camperforum terecht..... :idea: ;;-)

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 405
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Gebruik You Tube



Bericht door neanderthaler »

Is een steengoed idee :cheers: je vind er bijna alles ik zit zelf bijna Elke dag op youtube voor reparatie gereedschap maken ideeën ijzer werkzaamheden motorfietsen en onderhoud voor de camper schuif deur perikelingen voor de crafter of meubelen of zaagtafels maken .

Zo heb ik via youtube de distributie riem van mijn auto gedaan puur via alleen een filmpjes

ik begin via de afbeeldingen en dan zoeken naar de filmpjes soms via een omweg je komt altijd wel ergens nu aan zoeken voor tumbler voor bouten ontroesten :lol: en verzinken .

of deze als het weer beter is om te maken volgen jaar https://www.youtube.com/watch?v=sofgQyF6nXs :!:
Zijspan
Berichten: 2574
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Gebruik You Tube



Bericht door Zijspan »

Ik kijk eigenlijk nooit op YouTube, tot ik lees over het resetten van de service interval bij de fiat Ducato hier op het forum, dat heeft wél geholpen, dat lukt na het zien van de filmpjes.
Lampjes uit geen meldingen meer.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Gebruik You Tube



Bericht door Atoz »

Klaas je hebt een punt, ik heb zelf al wat herstellingen uitgevoerd met behulp van YouTube filmpjes.

Maar ik zie toch wel enkele minpunten
In de allereerste plaats moet je de juiste zoektermen gebruiken.
Ten tweede lees ik honderdduizend maal sneller dan dat de meeste filmpjes duren.

Maar net voor we vertrokken zijn heb ik zo de sproeivloeistof-pomp van onze 230 Ducato vervangen via YouTube.
Als niet Autotechnieker een flinke prestatie van me.

Dus ik zeg JA maar toch ook een neen
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1564
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Gebruik You Tube



Bericht door tranny »

Tsja, ik zie op Jou Buis steeds vaker filmpjes over exact hetzelfde onderwerp verschijnen die elkaar compleet tegen spreken, en met de (inmiddels heel sterk commercieel gerichte) info op het internet is het al idem.
Wie betaald wordt getoond, Google verdient er inmiddels miljarden mee maar zoekvriendelijk is het allemaal al lang niet meer. :evil:
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Gebruik You Tube



Bericht door Transitje »

tranny schreef:
di 30 nov 2021, 22:04
Tsja, ik zie op Jou Buis steeds vaker filmpjes over exact hetzelfde onderwerp verschijnen die elkaar compleet tegen spreken
Dat is wel zo maar gelukkig gebeurt dit op ons forum niet. :P :P :wink:
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1564
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Gebruik You Tube



Bericht door tranny »

Dat heb ik inmiddels ook al gezien en gelezen. :mrgreen:
Maar het scheelt aardig dat ik meestal eigenwijs genoeg ben om toch mijn eigen gevoel te blijven volgen. ;;-)
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
camperaap
Berichten: 363
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 19:45

Re: Gebruik You Tube



Bericht door camperaap »

Dit forum wordt zo overbodig. :lol3:
AadenAnke
Berichten: 13174
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Gebruik You Tube



Bericht door AadenAnke »

Om eerlijk te zijn ben ik een digitale kluns :lol: op dit forum mijn weg vinden lukt intussen aardig behalve foto’s dan maar dat wil ik ook niet meer proberen heeft al genoeg gevloek opgeleverd :shh: youtube als er een link hier staat lukt het soms wel en soms niet om die te bekijken :crazy: wordt ik ervan. Dus als het via YouTube moet dan maar niet. Ligt aan mij hoor heb nooit interesse gehad in computers en het gedoe. Als het echt niet anders kon en men installeerde het programma en hielp me de eerste keren mee en ik er vaak genoeg mee werkte dan lukte het me wel maar leuk is anders. Ik heb ook een telefoon die veel te slim is voor mij. Bankzaken via internet echt niet! Ik heb 4 jaar terug voor het eerst geld uit de muur gehaald en overmaken via het net heb ik nog nooit gedaan :lol: gelukkig is Anke daar veel handiger in :lol: dus ik ben blij met dit forum waar met vaak de nodige en onnodige zijsprongen alle informatie tot mij komt

Gr Aad
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31857
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Gebruik You Tube



Bericht door Bob Diesel »

beatrix18 schreef:
di 30 nov 2021, 21:01
Zelfs zonder YouTube is er bijna alles te vinden op het internet.
Soms kom je dan via Google op een camperforum terecht..... :idea: ;;-)

Peter
En HET forum is Google voor recreatie voertuig bezitters :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
lassche
Berichten: 976
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Gebruik You Tube



Bericht door lassche »

Ik ben een fervent gebruiker van YouTube. Onlangs nog gebruikt om onze 55" tv te repareren. Op circuitsonline.nl werd ik op het juiste spoor gezet welk board kapot was. En op YouTube vond ik een filmpje hoe ik dat moest vervangen.

Verder kijken we veel (camper)reisvlogs.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Plaats reactie