Voorlijst Omnistor luifel

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Voorlijst Omnistor luifel



Bericht door gjvonk »

Een vreemde schade? Het lijkt me niet dat er iets tegenaan gezeten heeft, het is net of de kromming heel geleidelijk verloopt, of zie ik dat verkeerd?

Is er een keer een harde wind(vlaag) onder de luifel geslagen en heeft het daardoor naar boven opbollende doek de lijst krom getrokken omdat er in het midden geen rafter was geplaatst?

Zou je hem niet recht kunnen krijgen door op de juiste plek in het midden de rafter te plaatsen en het doek op spanning te zetten?

Bij mijn Thule luifel had ik een ronde rafter, bestaande uit 2 in elkaar passende buizen met een veer er in, die de boel op spanning kan zetten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
krekwakwou
Berichten: 1835
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 16:26
Locatie: Etten-Leur

Re: Voorlijst Omnistor luifel



Bericht door krekwakwou »

Luifelijst eraf gehaald en recht gemaakt. Was ook echt recht. Na montage blijkt de lijst toch weer een buiging te maken naar binnen. Conclusie is dus dat het doek in het midden, door de zwaarte, de lijst naar binnen trekt. Het scherm is 4,50 mtr breed. Dus toch maar zo'n middenstand aan gaan schaffen. Blijft overigens wel het probleem met de vouw bij oprollen
Bedankt voor het meedenken.
groetjes Jacob en Ada, reizend met een Hymer B 674SL Star Edition, voorzien van airco, hydraulisch levelsysteem en 4 kanaals luchtvering
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Voorlijst Omnistor luifel



Bericht door gjvonk »

Zit het doek nog wel recht op de rol bevestigd?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
pwhooftman
Berichten: 1821
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Voorlijst Omnistor luifel



Bericht door pwhooftman »

Op de foto's bovenaf lijkt het wel of het doek in het midden gewoon 'korter' is (niet juist gemonteerd op de rol of aan de uiteinden van de rol is het doek wat gerekt), dat lijk ik aan het patroon op het doek vlakbij de cassette te zien. Ik ben benieuwd als de luifel dicht is; is de voorlijst dan weer recht, of staat hij open aan de uiteinden? Als hij dat weer plat aanligt wordt het doek in het midden dus strakker (=minder snel) opgerold dan aan de randen, en wordt de voorlijst weer recht bij indraaien. En waar en hoe treden de vouwen op? Ik heb vouwen dwars op de camper, ik zou als het ware het doek 'breder' willen trekken tijdens het oprollen. Die vouwen zitten er al een tijdje en die gaan er echt niet meer uit.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7481
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Voorlijst Omnistor luifel



Bericht door ducati 900 »

Je kunt nog experimeren met stukken zelfklevende klitteband op de rand links en rechts, kijken wat dan gebeurt.
Daardoor dik je de buitenkant op. misschien scheelt dat.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Plaats reactie