Action kit

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
ngauruhoe
Berichten: 73
Lid geworden op: do 07 okt 2021, 21:06

Action kit



Bericht door ngauruhoe »

Hoi,

de kit van de Action wordt op dit forum heel vaak genoemd. Soms 'generiek', soms met het woordje 'polymeer' erbij en soms met 'all-in-one'/'alles-in-één'.
Nou heeft de Action dus twee soorten lijmkit: Pattex Power Fix Polymeer en Spectrum Alles-in-één.
Uit al die verhalen kan ik helaas niet echt goed opmaken in welk geval nu de een of de andere wordt gebruikt. Of maakt het niet uit?

Graag wat advies/hulp hierbij.

Dank!
Mvg, Michel
Will
Berichten: 3551
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Action kit



Bericht door Will »

De polymeer (Bison) kit gebruik voor de kitnaden en Alles in Een zegt het eigenlijk al voor alles toepasbaar maar lijkt mij niet geschikt om naden mee te kitten.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Tec
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 01 okt 2006, 13:56
Locatie: Groningen

Re: Action kit



Bericht door Tec »

Spectrum (huismerk?) lijkt soortgelijk als pattex maar ik kan de specificaties niet vinden.
Met sm polymeerkit, dus oa deze pattex of polymax van Bison, lijm ik al jaren alles dus noem ik dat ook alles in één.
Is al eerder aan de orde geweest. viewtopic.php?t=8442114
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Action kit



Bericht door Stieneke en Donald »

Pattex Power Fix Polymeer en Spectrum Alles-in-één zijn beide polymeer kitten en kunnen voor dezelfde doeleinden gebruikt worden.
Spectrum All-in-one kit is het goedkopere broertje van Pattex.
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Action kit



Bericht door AadenAnke »

Spectrum is het huismerk voor verf benodigdheden van de action! All4one is een polymeer kit! Alles wat gelijmd en gekit moet worden is deze voor te gebruiken. Maar het is geen vervanger voor de butylkit. Polymeer is een iets flexibel blijvende overschilderbare lijmkit

Gr Aad
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Action kit



Bericht door Stieneke en Donald »

Aad, Pattex is ook een polymeer kit, toch? Het staat op de verpakking.

Afbeelding
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Action kit



Bericht door AadenAnke »

Pattex is een merk/handelsnaam Polymeer is een soort, wordt verkocht door bijna elk merk dat waar onder kit verkocht wordt Pattex Bison, Spectrum noem er nog maar een tig op specificaties zijn van het ene merk makkelijk te vinden en bij het andere bijna niet. Wel staat op elke verpakking wat chemische stoffen vernoemd en de afkomst van het product dat leid soms tot leuke situaties krek de zelfde tekst en adres voor een duur merk en een heel goedkoop merk

Gr Aad
Gebruikersavatar
Metor
Berichten: 965
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 14:39

Re: Action kit



Bericht door Metor »

Heb zowel de Pattex als de Spectrum AllinOne van Action gebruikt voor diverse doeleinden.
Beide zijn polymeer lijmkitten. In het gebruik en eigenschappen merk ik weinig verschil.
De Spectrum lijkt iets vloeibaarder en makkelijker uit de tube te komen.
Kan ook komen door een recentere fabricage datum. Hoe langer in de tube hoe stugger die wordt.
Eenmaal uitgehard zitten beiden muurvast met dezelfde flexibiliteit.
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Action kit



Bericht door Stieneke en Donald »

Helemaal goed Metor! :thumbup:
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Action kit



Bericht door Huub56 »

Let wel op bij de kit die je bij de action koopt dat de houdbaarheidsdatum niet verlopen is dit gebeurd veel, ze kopen de merknamen kit op bij de groothandel die bijna verlopen zijn.
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Action kit



Bericht door AadenAnke »

Die gaan ze echt niet over verpakken hoor. Nee ze koppen gewoon een X hoeveelheid die voor ze geproduceerd wordt en die komt in hun eigen verpakking. Net als de olie van de Action komt van Kroon en die koopt ze weer in bij Shell of Esso dacht ik :lol: de pindakaas die uit Delft komt heten ook niet allemaal Calvé zelfde fabriek met net iet meer of minder olie zout en suiker de stukjes pinda iets grover of fijner bestel genoeg en ze plakken er gewoon het label op wat jij wil. Net als met goedkope benzine komt uit de zelfde aardolie zit geraffineerd in de zelfde opslagtanks en komt met de zelfde wagen naar de pomp maar er zit verschil in de prijs dat klopt.
Wat betreft het makkelijker verwerken de tube kit in een emmer warm water gooien (een graad of 35a40) voor een 10a15 minuten veel zachter en vloeibaarder bij warm weer gewoon in het zonnetje zetten :shh:

Gr Aad
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Action kit



Bericht door Huub56 »

Dat zal met hun eigen merk zijn maar als er kit ligt van gangbare merken kijk dan maar eens naar de houdbaarheidsdatum meestal nog maar enkele maanden bruikbaar terwijl die als je hem koopt bij bv Bouwmaat of van enkenvoort deze meestal 2 jaar houdbaar is.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31957
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Action kit



Bericht door Bob Diesel »

Je koopt het toch om dat je het gebruiken wilt/moet
Dan doet die datum er voor de hobbyist weinig meer toe
Gebruiken en klaar,

Als grootgebruiker ligt dat natuurlijk anders
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op zo 28 nov 2021, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Action kit



Bericht door de Jonckheer »

Ik lees wel vaker verhalen dat Action restpartijen enz. op zou kopen en ja, dat kun je doen als je 5 winkels hebt maar Action heeft er honderden en dan gaat dat verhaaltje niet (meer) op. Broodje aap verhalen dus. Ik gebruik de lijmkit van Action voor zo ongeveer alles wat maar gelijmd moet/kan worden en dat werkt uitstekend dus geen dure merken voor mij die gewoon hetzelfde zijn met een andere naam. Want idd werkt het zo, bestel genoeg en jouw fantasienaam komt op het product en verpakking. Ook de prijs die je betaald heeft sterk met het aantal te maken, hoe meer, hoe goedkoper. En als je dan de bedrijfspolitiek van Action ziet snap je dat alles daar goedkoper is dan elders. Ik zou zeggen; vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan! :mrgreen:
Plaats reactie