Aanschaf camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Aanschaf camper



Bericht door iSonic »

Kijk altijd op het kenteken bij een camper. Zeker bij oudere campers (<2005) staat er vaak geen trek gewicht op kenteken of 0kg. Officieel mag je er dan geen aanhanger achterhangen. Ook niet als er wel een trekhaak gemonteerd is. Dan een trekgewicht op kenteken krijgen is kostbaar.

Bij nieuwere campers is er vaak wel een trekgewicht vermeld. Vermogen is een kwestie van smaak. Je komt er wel maar de snelheid varieert.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Aanschaf camper



Bericht door henk en lila »

Frits U schreef:Sukkelen bedoel ik mee, als je een ongeremde aanhanger afkoppelt op een helling !wordt pas echt leuk als je alleen bent,

Dus vandaar mijn advies van een geremde aanhanger, en een overdosis aan "pk's" kan nooit geen kwaad

Ik hoop dat ik nu duidelijker benAfbeelding
Bedankt Frits. Nu snap ik het.

Groet, Henk

Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
CaradoT135
Berichten: 2300
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Aanschaf camper



Bericht door CaradoT135 »

Cecileb schreef:
za 27 nov 2021, 22:18
Wij willen graag een camper aan gaan schaffen, wij willen de motor meenemen op een trailer.
Wij vroegen ons af of de grootte van de camper, 7 meter of meer, en de motor er achter of je dan nog een bergpas kan rijden?
Hoe zit het met de pk's en hoe wendbaar is hij dan nog, wie kan ons advies geven.
Je hebt op dit moment al een C rijbewijs? Met een B rijbewijs is een camper met een grootte van 7 meter of meer de eerste uitdaging waar je mee te maken hebt.
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Aanschaf camper



Bericht door Stieneke en Donald »

iSonic schreef:
zo 28 nov 2021, 19:13
Kijk altijd op het kenteken bij een camper. Zeker bij oudere campers (<2005) staat er vaak geen trek gewicht op kenteken of 0kg.
Vreemd. Onze camper is van 2003. Op het kentekenbewijs daarvan staat dat ik een AHW geremd 1640 kg mag trekken.
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Aanschaf camper



Bericht door iSonic »

Heb je gelezen wat ik schreef? Er staat toch heel duidelijk 'vaak'. Volgens het woordenboek:
1vaak (bijwoord; vergrotende trap: vaker, overtreffende trap: het vaakst)
1
een groot aantal keren; = dikwijls: ik ben daar vaak geweest
Er staat dus dikwijls geen trekgewicht vermeld maar soms wel. Verschilt ook een beetje per merk.
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Aanschaf camper



Bericht door Stieneke en Donald »

Les Nederlands? :mrgreen:
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Plaats reactie