Ford Transit MK1 1300 1.7 81E 1688cc (1969)

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FordtransitMK1
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 26 nov 2021, 20:27

Re: Ford Transit MK1 1300 1.7 81E 1688 cc (1969)



Bericht door FordtransitMK1 »

Dag allemaal,
Deze keer geen foto's maar een aantal vragen.

Heeft iemand een goed idee waar ik alle randjes en kantjes mee kan afwerken hiermee bedoel ik de randen van de buigtriplex waarover mijn behang is geplakt. en de rand aan de binnen zijde van het hef dak , hier zat een lelijke plastic band bij deze wil ik niet gebruiken.
het gaat erom om dat alles mooi strak en recht wordt / lijkt :-B en eventuele oneffenheden/ slordigheidjes :bang: in de zaagsnede netjes kunnen worden weggewerkt. liefst te plakken met kit en of lijm omdat veel van de randen maar 7mm zijn.

Vraag me ook af of er iemand is die zonder reservewiel rond rijd. en hoe dit bevalt. ik ben aan het denken om op die plaats 1 van de watertanks te plaatsen, en wellicht het wiel dan weg laten. je kan vaak overal wel een band of wiel laten repareren. weet niet hoe dat over de grens is.

Ik hoor graag van jullie.

alvast bedankt groet,
Uiteindelijk komt alles op zijn pootjes
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Ford Transit MK1 1300 1.7 81E 1688 cc (1969)



Bericht door tranny »

Er zijn vele maten U-, hoek-, T- en klemprofielen in de handel, zowel van rubber, kunststof of aluminium, en in vele kleurtjes verkrijgbaar... het lijkt me sterk als je daarin niet iets geschikts voor jou situatie kan vinden.

Bij het gebrek aan een reservewiel kun je als noodoplossing je dubbel lucht ook tijdelijk even opofferen, maar let er in dat geval wel even op dat je de centreerringen achter het binnenste wiel dan ook even van de wielbouten moet verwijderen.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
FordtransitMK1
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 26 nov 2021, 20:27

Re: Ford Transit MK1 1300 1.7 81E 1688 cc (1969)



Bericht door FordtransitMK1 »

@tranny dank voor de info. het is het overwegen waard dus
Uiteindelijk komt alles op zijn pootjes
Gebruikersavatar
FordtransitMK1
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 26 nov 2021, 20:27

Re: Ford Transit MK1 1300 1.7 81E 1688 cc (1969)



Bericht door FordtransitMK1 »

Heerlijk weekend gehad. ( treffen in opende )
Leuke inspirerende ideeën opgedaan, aardige mensen ontmoet. :hug:
Heb uiteindelijk maar 1 foto gemaakt. ( waar meer busjes op staan dan die van me zelf. :crazy:
Voor de eerste keer met mijn busje opstap gegaan heb tegelijk wat meer vertrouwen in het motortje gekregen.
Ik ben erachter gekomen die ie zuipt Als een grote vrachtwagen :cheers: hij lust hem wel dus. maar goed. heen en weer zonder pannen dat is wat telt. :-B
Wat ik geleerd heb op dit treffen, is een tip voor de genen die nog moeten gaan bouwen goede oplossingen zijn vaak simpel en hoeven niet veel geld te kosten en deze neem ik mee in het verder afwerken van mijn busje.
ik wil deze mensen dan ook graag bedanken voor het kijken in hun camper en de uitleg hierbij. :bow:
Vriendelijke groet heb het erg naar mijn zijn gehad. :clap:
goed Wat foto's dan
tref 2.jpg
tref 2.jpg (120.63 KiB) 2624 keer bekeken
Bijlagen
camper ttef.jpg
camper ttef.jpg (103.02 KiB) 2624 keer bekeken
Uiteindelijk komt alles op zijn pootjes
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Ford Transit MK1 1300 1.7 81E 1688 cc (1969)



Bericht door AadenAnke »

1 op 6/7 bij een 90 km schat ik in :shh:

Gr Aad
Gebruikersavatar
FordtransitMK1
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 26 nov 2021, 20:27

Re: Ford Transit MK1 1300 1.7 81E 1688 cc (1969)



Bericht door FordtransitMK1 »

@aad was maar waar hahahaha 1 op 3 denk wel bij 80km per uur
Uiteindelijk komt alles op zijn pootjes
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Ford Transit MK1 1300 1.7 81E 1688 cc (1969)



Bericht door tranny »

:DD
Dat is wel heel extreem dorstig, zelfs met m'n Jeep Wagoneer (5,7L V8) moet ik al stevig planken om dat verbruik te kunnen halen... mijn Transit haalt probleemloos 1:7 als die niet boven de 80 km/h komt.

Die FoMoCo carburateur dan toch maar eens goed af laten stellen/reviseren. (of gelijk een nieuwe Weber erop)
Je oliepeil is hopelijk niet gestegen en de motorolie ruikt ook niet naar benzine? (= brandstofpomp inwendig lek)
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
FordtransitMK1
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 26 nov 2021, 20:27

Re: Ford Transit MK1 1300 1.7 81E 1688 cc (1969)



Bericht door FordtransitMK1 »

@tranny ik zal hem eens na laten kijken, en ja hij stinkt wel naar benzine, als je hem net heb gestart.
olie is okay, denk dat ie wat schraler afgesteld dient te worden of dat van die brandstofpomp kan ook. we gaan het zien. was de eerste echt grote rit die ik er mee gemaakt heb hij rijd prima. schakelt goed. er zullen wel nog een paar pakkingen hier en daar vervangen moeten worden hij was na 400 en nog wat km wel wat vochtig aan de onderkant ( maar geen plassen ) :-B
al bij al een prima eerste ervaring om er zo mee te hebben gereden en te staan. het was wel 1 van de kleinere busjes dat wel
groet
Uiteindelijk komt alles op zijn pootjes
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Ford Transit MK1 1300 1.7 81E 1688 cc (1969)



Bericht door tranny »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er hier ook nog weer wat vorderingen zijn, of is de bus inmiddels helemaal goed bevonden?
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
FordtransitMK1
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 26 nov 2021, 20:27

Re: Ford Transit MK1 1300 1.7 81E 1688cc (1969)



Bericht door FordtransitMK1 »

@tranny en natuurlijk ook de mensen die deze topic een beetje gevolgd hebben. :-B

Nou eerlijk gezegd zijn we een paar keer met de bus gaan kamperen en dit is prima bevallen. :thumbup:
Verder heb ik weinig inspiratie gehad voor de keuken en ben ik een beetje krenterig geworden met geld uit geven. :wink:.
Een keer moet je zeggen tot hier en niet verder Hahhahha dus dien je wat langer te zoeken naar de beoogde spullen en creatiever te worden met bouwen. Maar heb op internet 4 ladegeleiders gevonden waarmee ik mijn plannen kan gaan realiseren wat betreft de keuken.
en ga beginnen met de bus dus af te werken. ook ben ik aan het wachten op de stickers welke ik de kasten wil beplakken als finishing tutch en dan is hij ook helemaal klaar. Ik heb het geluk gehad dat ik een hele roestvrije bus heb aangeschaft en aan de buiten kant nog niets hoef te doen.

leuk en bedankt voor de interesse groet
Uiteindelijk komt alles op zijn pootjes
Plaats reactie