Winterdeken vastzetten met magneten?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Stephan65
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 04 mei 2014, 12:05
Locatie: Goes

Winterdeken vastzetten met magneten?



Bericht door Stephan65 »

Wij hebben een winterdeken van Hinderman een bovenkant en een rok voor de onderkant. Als ik de bovenkant erop doe, dus de hoeken over de portieren aan de bovenkant en het regent komt er water naar binnen gedruppeld. Bij onze vorige camper was dat niet, maar deze camper heeft verduisteringssysteem dus ik denk dat dat daardoor komt. Nu wil ik de winterdeken met magneten vastmaken aan de buitenkant, heeft iemand enig idee wat voor soort magneten daar geschikt voor zouden zijn wat betreft de kleefkracht van de magneet?

Stephan.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Winterdeken vastzetten met magneten?



Bericht door jaap van duijn »

@TS,

Wij hebben dan de FIAMMA en ook over de portieren geschoven, ook nog de Remis verduistering / schuif gordijnen, maar die komen geheel niet in de buurt.
Het is wel even "pielen" met juiste invoegen voor je de deur dicht doet.
We hebben ook geen lekkage daardoor, alleen weer wel bij ons model camper - half intergraal - dat ik met bezempje de bovenste rand onder de kap moet duwen en dus net nog op het raam zelf, anders loopt daar water achter het doek, wat met sneeuw dan weer minder uitmaakt
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Winterdeken vastzetten met magneten?



Bericht door rijschoollucassen »

Onze buitenisolatie heeft elastieken die om de deuren bevestigd worden. Lekkage hebben wij geen last van, maar doordat we een half-integraal hebben, komt daar normaal gesproken ook geen regenwater. Om het plaatsen te vergemakkelijken gebruik ik twee flinke magneten om het scherm op de motorkap te fixeren. Bij harde wind span ik een bandje tussen de beide buitenspiegels.

Groet,

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Stephan65
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 04 mei 2014, 12:05
Locatie: Goes

Re: Winterdeken vastzetten met magneten?



Bericht door Stephan65 »

Ben blij voor jullie dat je daar geen last van hebben, nu is het zo dat het water niet met bakken naar binnen komt maar af en toe een druppel (toch vervelend). Wij gaan proberen de bovenkant beter tussen de portieren te krijgen.

Stephan.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Winterdeken vastzetten met magneten?



Bericht door gjvonk »

Heb je de deurrubbers al gecontroleerd? En hoe dik is het deel wat tussen het deurrubber en de sponning moet?

Wij hadden bij onze buscampers een Polar winterhoes met aan iedere kant een dunne flap die over de achterste hoek van het geopende portier schoof. Deur dicht, nooit waterdruppels ontdekt, maar ook niet zo op gelet. Wij hadden overigens geen Remis verduistering op de deuren: gordijntje met drukknopen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Zijspan
Berichten: 2575
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Winterdeken vastzetten met magneten?



Bericht door Zijspan »

Hadden wij ook last van, bij de portier hoeken er kwam bij regen water langs de deken naar binnen.
Opgelost door de rand van de deken om te vouwen zodat de rand vd deken buiten het deurrubber blijft, toen geen probleem meer.
Was bij ons geen Winterdeken toen, maar gewoon een afdekking voor de zon.
Laatst gewijzigd door Zijspan op za 27 nov 2021, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Stephan65
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 04 mei 2014, 12:05
Locatie: Goes

Re: Winterdeken vastzetten met magneten?



Bericht door Stephan65 »

gjvonk schreef:
za 27 nov 2021, 14:07
Heb je de deurrubbers al gecontroleerd? En hoe dik is het deel wat tussen het deurrubber en de sponning moet?

Deurrubber zaten goed en het gedeelte wat tussen de deurrubber en de sponning gaat is heel dun materiaal misschien wel een mm.

Stephan
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Winterdeken vastzetten met magneten?



Bericht door jaap van duijn »

@Stephan65

Zie mijn 2 foto's, ik heb de beschrijving toen van de doos gesneden.
Moet nog eens originele opzoeken
Maar zie toen we aan het proberen waren dat alleen de hoek van doek en portier gebruikt worden, en ja we hadden eerste maal nog niet goed er tussen zitten, nu weten we beter hoe te handelen, ook als het doek uit de camper komt en "lekker warm" is dan buigt en plooit alles beter.
Hopelijk heb je er wat aan want het moet natuurlijk - lek - water dicht - kunnen zijn.
Succes Jaap van Duijn.
Bijlagen
voorruit dekking.JPG
voorruit dekking.JPG (142.38 KiB) 639 keer bekeken
raam doek.JPG
raam doek.JPG (49.64 KiB) 639 keer bekeken
Stephan65
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 04 mei 2014, 12:05
Locatie: Goes

Re: Winterdeken vastzetten met magneten?



Bericht door Stephan65 »

Jaap,

Bedankt voor de info we gaan ermee aan de slag uiteindelijk zal het bij ons ook wel goed zitten, maar zoals ik al vermelde bij onze vorige camper hadden we er geen last van en met deze camper met de Remis verduistering wel, dus ff puzzelen voor de goede oplossing.

Stephan.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Winterdeken vastzetten met magneten?



Bericht door gjvonk »

Zoals op de foto van Jaap, zat ook bij ons de hoek. Alleen het dunne materiaal over de hoek en tussen rubber en sponning.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
mama
Berichten: 1847
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Winterdeken vastzetten met magneten?



Bericht door mama »

Gewoon naast de deur , er juist achter vanboven dit plakken
Afbeelding
en dan een haakje aan de isolatie
Dan heb je dat geklem tussen deur , rubber en kant niet meer , en vervormt het niet méér .

ps.
ze zijn ook in plastic te verkrijgen
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Winterdeken vastzetten met magneten?



Bericht door jaap van duijn »

@Mama,

Foto's a.u.b. die zeggen zoveel meer.
En systeem van de makers is om de deur hoek, waarom zou je dat niet gebruiken zeker oefening baart kunst.
Nooit te oud om te leren

groeten Jaap van Duijn.
mama
Berichten: 1847
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Winterdeken vastzetten met magneten?



Bericht door mama »

Die foto's zou ik moeten gaan zoeken , aangezien ik nu met een integraal rijd , en toen met een semi integraal .
Over de deurhoek is altijd slecht voor de afdichtingsrubber en de deur zelf .
Als je de deurhoek hebt in het verlengde naar boven tot de dak,zijkantafdekking en daar plakken , dan heb je enkel een haakje aan de isolatie te bevestigen , en kan je het bevestigen met het haakje in het oogje , en hoeft de deur zelfs nooit open , en géén deurvervorming of rubbervervorming .
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Winterdeken vastzetten met magneten?



Bericht door jaap van duijn »

@Mama,

Ok dank U, dan houd ik het maar origineel.

groet Jaap van Duijn
Plaats reactie