Winterdeken vastzetten met magneten?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
willemzon
Berichten: 1749
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Winterdeken vastzetten met magneten?



Bericht door willemzon »

Hallo jaap, ik heb ook een dergelijke winterafdek, maar nog niet gebruikt. Wat je in het rode vierkantje hebt gezet, moet het op die manier. Ik zie daar namelijk dat die hoek iets over de rand steekt.

Gr willem

PS ik heb hem 2e hands gekocht dus ik heb er geen omschrijving bij.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Winterdeken vastzetten met magneten?



Bericht door jaap van duijn »

@Willemzon,

Juist ik schreef ook 1e maal in garage proberen en bij OtW vandaan.
En ja die hoek zat daar - nog niet goed, maar na enkele malen op en af zetten weten we beter.
Hebben hem laatst nog in Eindhoven gebruikt bij jachthaven Beatrix - scheelt een ja voor de kou.
En al hebben we de Remis en nog eens gewone gevoerd gordijnen de kou blijf je voelen, nu met de matras - of wat is het - stukken beter, maar uiteindelijk van het blik waar de cabine gemaakt is en weinige standaard isolatie en "enkele ramen" geen dubbel glas:) blijft het toch "verwarmen".
Nadeel zegt de chef je kan niet naar voor / buiten kijken zeg ik maar ook jammer, maar de flap kan open overdag toch?
En ik zie laatst echt in de sneeuw - Corvara maart 2020 zat de doek ook aan rechter kan niet 100% op de deur links ben ik zeker, maar geen foto natuurlijk.
Komt goed hoor en veel plezier

groeten Jaap van Duijn
Bijlagen
doek-1.JPG
doek-1.JPG (84.31 KiB) 380 keer bekeken
doek-2.JPG
doek-2.JPG (43.46 KiB) 380 keer bekeken
Stephan65
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 04 mei 2014, 12:05
Locatie: Goes

Re: Winterdeken vastzetten met magneten?



Bericht door Stephan65 »

Volgende week gaan we een weekje weg, tenminste zoals het er nu naar uit ziet. De winterdeken gaat natuurlijk mee en dan zullen we het eerst eens op de manier doen zoals Jaap het beschrijft, Iets op de camper plakken om de winterdeken te bevestigen zie ik ff niet zitten.

Stephan.
Eric van den Heuvel
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Winterdeken vastzetten met magneten?



Bericht door Eric van den Heuvel »

Hallo, bij onze Integraal zit de winterafdekking boven in de rail geschoven. De vooruitdeken zit met brede klittenband vast aan de 2 zijkanten. De zijkanten worden afgespannen met binders en vastgezet aan de onderkant van de carrosserie. De voorruit heeft de ruitenwissers nog als extra bij harde wind of stuifsneeuw. Het geheel is water en sneeuw dicht. Groet Eric
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Winterdeken vastzetten met magneten?



Bericht door Peter+Annie »

Reactie op T.S.

Potmagneten :

https://www.supermagnete.nl/potmagneten ... NKEALw_wcB

Ook bij ieder watersportzaak of bunkerstations langs de grote rivieren te koop,in allerlei maten en gewichten.
Één vereiste: je carrosserie moet wel van plaatstaal zijn. :mrgreen:
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6714
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Winterdeken vastzetten met magneten?



Bericht door evdoetelaar+larana »

Als je magneten gebruikt, zou ik op het chassis met rubber omwikkelde magneten gebruiken.
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B091FC9C8 ... r=1-4&th=1
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
mama
Berichten: 1847
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Winterdeken vastzetten met magneten?



Bericht door mama »

je carrosserie moet wel van plaatstaal zijn
Neen hoeft niet .
1 aan de binnenzijde van het glas en 1 aan het doek
Er is zelfs zo een ontwerp van buitenisolatie bevestigd met alléén magneten op integraal .
https://www.rvmasters.se/sv-SE
Staat zelfs een filmpje van op you tube .
https://www.youtube.com/watch?v=gHsB8UxzdYY

Door dat voorbeeld heb ik mijn isolatie gemaakt uit armaflex en kitestof , 1 voor als we onderweg zijn en 1 voor thuis .
Maar bevestigingen heb ik wél anders gemaakt , één zijde moest wél gedeeltelijk met tenax , andere zijde onzichtbare bevestiging , ook de voorzijde thuis uit één stuk met onzichtbare bevestiging , en degene die meegenomen wordt in 2 delen ook met onzichtbare bevestiging .
Om niet mis te verstaan , 2 zijstukken en 2 stukken voor het voorraam die we meenemen , thuis is het 1 van de voorraam en 2 zijstukken .

ps.
ook voor buscampers en semi-integralen zijn er zulke
Plaats reactie