Ad Bleu uitschakelen

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Azie
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 10 apr 2023, 16:19

Re: Ad Bleu uitschakelen



Bericht door Azie »

Camper-T schreef:
zo 17 mar 2024, 19:33
Als ik het mij goed denk te herinneren heb ik Citroën in combinatie met AdBlue problemen wel vaker gehoord.
Voel je in die zin misschien getroost met de wetenschap dat je niet alleen staat als het om de storingen gaat.

Ik gebruik op al langer AdMax bij de AdBlue in de Ducato, gewoon een dopje van 25ml op 10L AdBlue vulling.
Er zijn in tegenstelling tot jouw ervaringen meerdere garages/monteurs die dit adviseren, ook als preventief.
AdMax voorkomt kristalliseren van de AdBlue en voorkomt daarmee onder andere ook een verstopte sproeier.
Ps als je eens tijd hebt zou u eens foto of juiste naam van fles kunnen posten aub (ik zal ze op internet moeten bestellen wegens ongekend en ongebruikt ?? In ons België landje) maar nu weet ik waarom is kassa he voor de garage ) echt ongelooflijk!!!
Alvast van harte bedankt
jtham
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 12 apr 2021, 14:44

Re: Ad Bleu uitschakelen



Bericht door jtham »

Admax is gewoon te koop bij o.a. Winparts en waarschijnlijk veel andere soortgelijke bedrijven.

ADMAX is een professioneel product dat werd ontworpen om de betrouwbaarheid van het AdBlue®-systeem te optimaliseren. Dit product verbetert de efficiëntie van AdBlue®, voorkomt kristalvorming binnen het selectieve katalytische reductiesysteem (SCR) en beschermt AdBlue®-injectoren tegen vervuiling. Daarnaast draagt ADMAX bij tot de bescherming van AdBlue® tijdens langdurige opslagperiodes.
Camper-T
Berichten: 1183
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Ad Bleu uitschakelen



Bericht door Camper-T »

Als je "AdMax" invoert in Google vind je gelijk de Xenum Webshop die het online verkoopt.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Azie
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 10 apr 2023, 16:19

Re: Ad Bleu uitschakelen



Bericht door Azie »

Super van harte bedankt !!
Gevonden en bestelt
Dank u :thumbup:
Gebruikersavatar
Dekker-Achterhoek
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
Contacteer:

Re: Ad Bleu uitschakelen



Bericht door Dekker-Achterhoek »

Hartelik dank voor deze tip. Heb bij de automaterialen zaak van merk 'Kroonolie' de AdBlue Optimizer gekocht, € 15,50.
Flacon van 250 ml met doseerdop van 25 ml voor elke 10 liter AdBlue (en we tanken uit voorzorg nooit meer als 10 liter ! !)
:thumbup: :thumbup: Rob.
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.

"Rob, Licence to chill".

Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1811
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Ad Bleu uitschakelen



Bericht door doov »

Ik gebruik de Admax ook.
Gebruikersavatar
SkiRon
Berichten: 472
Lid geworden op: do 31 okt 2019, 18:04
Contacteer:

Re: Ad Bleu uitschakelen



Bericht door SkiRon »

je hebt ook optispray adblue, daar zit al een additief in om kristallisering te voorkomen, wordt professioneel gebruikt in kranen/tractoren etc die kort of weinig draaien en daardoor niet goed op temp komen.
Schermafbeelding 2024-03-21 om 23.18.20.png
Schermafbeelding 2024-03-21 om 23.18.20.png (187.6 KiB) 260 keer bekeken
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8704
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Ad Bleu uitschakelen



Bericht door seth_space »

Een van de redenen van kristalisatie gedurende opslag is een toegang tot zuurstof.
Zorg dat je adblue dus altijd volledig gevuld is bij opslag.
Een half leeg tankje is half vol met lucht/zuurstof.
Je lost het probleem daarmee niet op maar verminderd aanzienlijk de kans op.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Camper-T
Berichten: 1183
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Ad Bleu uitschakelen



Bericht door Camper-T »

Als je het kristalliseren met AdMax kan voorkomen, volgens AdMAx zelf, dan zou ik hier voor kiezen ipv steeds afvullen.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8704
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Ad Bleu uitschakelen



Bericht door seth_space »

Er is denk ik een verschil tussen kristalisatie in de tank door opslag in combinatie met lucht en kristalisatie in het systeem door onvoldoende temperatuur bij korte ritten of veel stationair draaien.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Camper-T
Berichten: 1183
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Ad Bleu uitschakelen



Bericht door Camper-T »

Copy-Paste

ADMAX is een professioneel product dat werd ontworpen om de betrouwbaarheid van het AdBlue®-systeem te optimaliseren. Dit product verbetert de efficiëntie van AdBlue®, voorkomt kristalvorming binnen het selectieve katalytische reductiesysteem (SCR) en beschermt AdBlue®-injectoren tegen vervuiling. Daarnaast draagt ADMAX bij tot de bescherming van AdBlue® tijdens langdurige opslagperiodes.

AdMax lijkt een beetje vettig want het geeft een laagje op het oppervlakte van AdBlue. Wellicht dat dit laagje AdBlue afsluit van de lucht.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8704
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Ad Bleu uitschakelen



Bericht door seth_space »

Klinkt logisch inderdaad :cheers:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
rollercoaster
Berichten: 1402
Lid geworden op: wo 02 jan 2008, 22:03
Locatie: hart van Nederland

Re: Ad Bleu uitschakelen



Bericht door rollercoaster »

bij https://shop.dutchperformanceproducts.n ... imum-deal/ 10 liter adblue en admax voor 29.95
When nothing is going right ..... go left !!
groet,
Nico.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5716
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Ad Bleu uitschakelen



Bericht door Camperic »

Is het niet veel makkelijker om het onderweg bij een tankstation bij te vullen en dan meteen het additief erbij te doen?
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Plaats reactie