NKC en reserveren camperplaats: nee toch!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Bespreken camperplaats, nee toch!



Bericht door MonRoe »

nee niet echt, want de "simpele" camperplekken krijgen slechte reviews omdat ze geen sanitair hebben en er niet gereserveerd kan worden. Dus die gaan dat dan wel doen en op die manier blijven er steeds minder eenvoudige camperplekken over in nederland.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Bespreken camperplaats, nee toch!



Bericht door bertt »

Campings, die zijn naar mijn idee goed geschikt om eventueel te reserveren. Vooral als je besluit, met kinderen bv, er langer te blijven.
Maar CP's zijn er voor om aan te komen als het zo uitkomt.

Maar ik begrijp de tendens ook wel, het wordt steeds drukker en je moet al vroeg in de middag zijn om nog een plekje te hebben.
Komt nog bij dat veel camperaars er een potje van maken en dat de betreffende gemeente de boel maar sluiten of ze geven het uit handen aan bv Camping-Car Park

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Bespreken camperplaats, nee toch!



Bericht door Bob Diesel »

En die plaatsen er dan een slagboom :wink:
Toegang dmv een creditcard

Nu nog wachten dat je er ook met je phone of horloge kan/mag/moet betalen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Bespreken camperplaats, nee toch!



Bericht door de Jonckheer »

Ondanks dat wij door het formaat camper niet overal terecht kunnen reserveren wij nooit. Vroeger met de caravan ook nooit gedaan en ik ga daar nu niet mee beginnen. Soms bel ik wel om te vragen of ze een plek hebben die groot genoeg is voor ons en of die momenteel vrij is maar reserveren doe ik dan evengoed niet. Je bent dan ook verplicht om daar heen te gaan dus nee, ik bedank daarvoor.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13346
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Bespreken camperplaats, nee toch!



Bericht door hathi »

Het niet weten,waar je s,avonds,terecht komt,om te overnachten,is nu juist,( voor mij tenminste) het spannendste,en ik zal niet de enige zijn,die dat zo ervaart,met als resultaat,het is nog altijd, goedgekomen, maar er aan terug denken,op zich is al leuk,ik vind als het al begint met reserveren,waar is dan het einde,het eten moet klaar staan?, ik vind het moet wel avontuur blijven, en dat word weg genomen door alles vtv te regelen,daar is een Camping,of Hotel voor,maar een CP,is voor mij geen staanplaats voor 14 dagen,wat ik de laatste tijd,wel bespeur, en ook tegen de regels,van een CP,alleen,het word niet gehandhaaft
Hans
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80324
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: NKC en reserveren camperplaats: nee toch!



Bericht door Dafluc »

Dit is inderdaad een herhaling van het topic van Bob. Laten we er niet weer een 'raad het plekje' van maken en on topic blijven. Ik heb overigens heel veel moeite met de term 'echte camperaar'. Wat een onzin.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Bespreken camperplaats, nee toch!



Bericht door Camperic »

bertt schreef:
vr 26 nov 2021, 10:03
zegt ook wat over het soort camperaars, niets ten nadele van die mensen, wel de mentaliteit of manier van camperen :wink: ) en wat blijkt;
De helft wil kunnen reserveren op een CP.

Nou volgens mij willen de meeste echte camperaars dat juist niet.
Pfff, wéér zo'n topic :roll:

Wel ten nadele van de manier van camperen en de meeste echte camperaars :bang:
Je bent geen echte camperaar als je op een andere manier dan de jouwe campert dus? :crazy:

Laat iedereen toch zelf de keuze maken, zoals jij dat ook doet!
Wat is het probleem van een andere manier zolang iemand een ander daarmee niet tot last is?!

Edit: blijkbaar dezelfde gedacht op het zelfde moment :thumbup:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: NKC en reserveren camperplaats: nee toch!



Bericht door Zonneke »

Vrijheid -- blijheid, dat werkt in veel richtingen. Voor elke gek zijne bek.
Heeft dit forum ook een functie om Topics te mijden? :wink:
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13346
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: NKC en reserveren camperplaats: nee toch!



Bericht door hathi »

Dafluc schreef:
vr 26 nov 2021, 11:39
Dit is inderdaad een herhaling van het topic van Bob. Laten we er niet weer een 'raad het plekje' van maken en on topic blijven. Ik heb overigens heel veel moeite met de term 'echte camperaar'. Wat een onzin.
???????????,zoals jij het schrijft,slaat het op het voorgaande ( mijn )schrijven,en dat begrijp ik dan even niet ?
Laatst gewijzigd door hathi op vr 26 nov 2021, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19103
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: NKC en reserveren camperplaats: nee toch!



Bericht door Aloys »

Ik reserveer wel eens, zowel camperplaats-camping als algemene/echte camping. :D
Laatst nog: we wilden een dagje naar Haarlem, fietsen mee, naar het Tyler museum. Er is daar één camping dichtbij het centrum, dus even gebeld.

Ik voorzie dat we in de nabije toekomst een appje hebben waarmee we niet alleen een camping of camperplaats kunnen zoeken en vinden, maar waarmee we tegelijk, vanuit die app, een plek kunnen reserveren en vooraf betalen. Dat is toch de trend in de hele maatschappij?
Dat heet, eh, wacht even, ik kom er zo op... :eh: Oh ja: vooruitgang! :D

Ik heb al zoveel zien veranderen in de afgelopen 40 jaar camperen, daar kijk ik niet meer van op. Je moet de lijn der ontwikkelingen even doortrekken, dan kun je zelfs een beetje de toekomst voorspellen :D .
En wie dat niet ziet zitten, die haakt gewoon af. Dat is bij alles zo, dat geeft ook niets: er komen meer dan genoeg nieuwelingen bij. Waaronder ook, dat vind ik wel een leuke ontwikkeling, relatief veel jongeren/jonge gezinnen en zelfbouwers.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80324
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: NKC en reserveren camperplaats: nee toch!



Bericht door Dafluc »

Dat ligt dan aan jou Hans. Het lijkt op het eerdere topic van Bob. Dat werd een fototopic van camperplaatsen. De vraag is om dat in dit topic niet weer te doen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80324
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: NKC en reserveren camperplaats: nee toch!



Bericht door Dafluc »

Je vergeet nog de bezorg-pizza Aloys :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: NKC en reserveren camperplaats: nee toch!



Bericht door seth_space »

De cps waar onze voorkeur ligt kun je niet eens reserveren. Daar is niks behalve een mooie vrije plek.
Maar ik maak gerust gebruik van een reserveer optie als je een reis moet plannen. Bijv ivm veerdiensten oid.
Dus voor ieder wat op deze manier.
Goed dat een organisatie als de nkc dit eens in kaart brengt.

Ps, camper land bij uitstek NZ had de door aloys genoemde app al even.
In je navigatie koos je de gewenste CP en daar was ook de optie tot reserveren.
Werkte perfect.
Laatst gewijzigd door seth_space op vr 26 nov 2021, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: NKC en reserveren camperplaats: nee toch!



Bericht door Bob Diesel »

Aloys schreef:
vr 26 nov 2021, 11:48
Ik reserveer wel eens, zowel camperplaats-camping als algemene/echte camping. :D
Laatst nog: we wilden een dagje naar Haarlem, fietsen mee, naar het Tyler museum. Er is daar één camping dichtbij het centrum, dus even gebeld.

Ik voorzie dat we in de nabije toekomst een appje hebben waarmee we niet alleen een camping of camperplaats kunnen zoeken en vinden, maar waarmee we tegelijk, vanuit die app, een plek kunnen reserveren en vooraf betalen. Dat is toch de trend in de hele maatschappij?
Dat heet, eh, wacht even, ik kom er zo op... :eh: Oh ja: vooruitgang! :D
En dat is dus voor FR ,de app van
https://www.campingcarpark.com
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie