NKC en reserveren camperplaats: nee toch!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: NKC en reserveren camperplaats: nee toch!



Bericht door Jan en Simonne »

"Leven en laten leven"
"Echte camperaar"
etc...
Zomaar even een overweging: de mensen, die met liefde geld neertellen voor een opgeleukte camperplaats, zijn wel degenen, die negatieve berichten achterlaten als er geen toiletten, douches etc. zijn.
Dus in plaats van dat soort kreten te gaan lopen roepen tegen diegenen, die al dat soort dingen niet hoeven of nodig vinden, kunnen misschien de "luxe aanhangende" camperaars stoppen met het geven van negatieve reacties, ze willen toch niet op die plekjes staan?
Iets met "leven en laten leven"?
Gewoon doorrijden naar de volgende plek?

Mij zal het persoonlijk een worst zijn wat de ander wil of zoekt.
Wij zijn geen lid van de NKC, gebruiken ook de app niet.
Maar ik zou het niet in mijn hoofd halen om negatieve recensies te plaatsen omdat er geen voorzieningen zijn.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
jtham
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 12 apr 2021, 14:44

Re: NKC en reserveren camperplaats: nee toch!



Bericht door jtham »

Leuk die discussie over al dan niet reserveren en al dan niet echte camperaars.

In de ruim 50 jaar dat ik, al dan niet met het gezin, gekampeerd heb, heb ik slechts 1x een camping, volledig overbodig, gereserveerd.
Maar, omdat iedereen andere wensen heeft, kan ik me heel goed voorstellen dat anderen soms een andere keuze maken. Zoveel camperaars, zoveel zinnen. Het is niet aan mij om hierover te oordelen.

Wat echte camperaars betreft: ik campeer slechts twee jaar en heb niet de intentie ooit een echte camperaar te worden. Ik sta gewoon waar het me op dat moment het beste uitkomt: de ene keer vrij, dan weer op een CP en ook op een camping.
Ik ben nooit een echte kampeerder geworden, ondanks het feit dat ik het hele jaar door kampeerde.
In de ogen van echte kampeerder deugde ik niet: ik had ofwel een kleine nylon tentje of een grote bungalowtent.
Vooral het feit, dat ik een stalen hamer gebruikte om de stalen haringen in de grond te slaan, deugde niet in de ogen van de echte kampeerders met hun De Waard tent en houten haringen.

Eigenlijk vind ik het dus gewoon onzin om over “echte campeerders” te praten.
Laat gewoon iedereen gewoon doen waar zij/hij zich goed bij voelt. Dat is pas echte vrijheid.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: NKC en reserveren camperplaats: nee toch!



Bericht door Cee Pee »

Zomaar even een overweging: de mensen, die met liefde geld neertellen voor een opgeleukte camperplaats, zijn wel degenen, die negatieve berichten achterlaten als er geen toiletten, douches etc. zijn.
Dat is toch prachtig zulke reacties, dat houdt de camperraars die luxe willen weg en geeft ruimte aan de ''zelfvoorzienende'' camperraar. :wink:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: NKC en reserveren camperplaats: nee toch!



Bericht door henk en lila »

Ik mag toch aannemen dat een campercamping mij ook graag heeft als er op het moment dat ik (zonder reservering) aankom nog een vrije plaats is? Dus wat is het probleem nou eigenlijk?
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: NKC en reserveren camperplaats: nee toch!



Bericht door beatrix18 »

"Dus wat is het probleem nou eigenlijk?"

+1

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: NKC en reserveren camperplaats: nee toch!



Bericht door TestCase »

Geen probleem, alleen maar makkelijk wanneer je er gebruik van WILT maken, het MOET niet.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Bubbles11
Berichten: 3715
Lid geworden op: vr 14 mar 2014, 14:05
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Re: NKC en reserveren camperplaats: nee toch!



Bericht door Bubbles11 »

Snap het probleem ook niet zo: Er zijn altijd mensen die reserveren en in de zomer met een beperkte reistijd is dat vaak handig, maar ook dan blijft er genoeg ongereserveerde ruimte over is onze ervaring. Wij zijn juist terug van 7 weken Spanje en Portugal, gebruik makend van campings, luxe (betaalde) camperplaatsen, gratis eenvoudige camperplaatsen. Niks gereserveerd. Eenmaal een misser: kaartje campercar-park in Frankrijk opende de poort niet en de telefonische hulp was niet bereikbaar. De daaropvolgende camperplaats was niet in gebruik. Het was avond en donker. Uiteindelijk op een gewone, tamelijk rustige, parkeerplaats geslapen. De eerste misser in 10 jaar. Wij maken al jaren graag gebruik van campercar-park plekken, als ons dat zo past. Altijd zonder reservering. Arriveren soms wel in de ochtend: kunnen we de stad nog bezoeken.
Martine
------------------------------
Yesterday is history, Tomorrow is a mystery

https://www.youtube.com/watch?v=97XJsr3TX0A

- - - - - - -
reisverslagen:
https://bubblesinbulgarije.reismee.nl/
https://bubbles-in-marokko2023.reismee.nl/
Johan v V
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 17:05
Locatie: Amersfoort

Re: NKC en reserveren camperplaats: nee toch!



Bericht door Johan v V »

Ik heb nog nooit gereserveerd, sta het liefst ‘wild’ en anders op een CP zonder, of met weinig, voorzieningen. Ben ik een echte camperaar? Ja, ik denk het wel.
Maar zijn mensen die reserveren op een camping, bij voorkeur met veel luxe en het liefst met veel vermaak, dat dan vervolgens niet? Wat een oeverloos gezeur! Laat iedereen zélf bepalen hoe hij of zij er met de camper op uit trekt.

Dit zoveelste draadje over dit onderwerp zal ongetwijfeld weer een heleboel reacties opleveren, waarschijnlijk zonder ook maar één reactie die niet al veel vaker is gewisseld (incl. mijn eigen bijdrage). Zonde van dit forum!
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 864
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: NKC en reserveren camperplaats: nee toch!



Bericht door Veebee »

Problemen zijn er om gemaakt te worden, waar anders over soebatten.....
Probably an age thing.... :?:
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31860
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: NKC en reserveren camperplaats: nee toch!



Bericht door Bob Diesel »

Juist de kracht van dit forum
Zonder deze (terugkerende) discussie,s
Had je geen forum :!:
Want dan was er niemand die iets poste en niks te lezen
Laat staan er over te ouwe publieke dames
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Johan v V
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 17:05
Locatie: Amersfoort

Re: NKC en reserveren camperplaats: nee toch!



Bericht door Johan v V »

Veebee schreef:
vr 26 nov 2021, 16:47
Problemen zijn er om gemaakt te worden, waar anders over soebatten.....
Een willekeurig idee:
1. over Corona
2. Duitsland en Corona
3. Frankrijk en Corona
4. …….

:wink:
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: NKC en reserveren camperplaats: nee toch!



Bericht door Will »

henk en lila schreef:
vr 26 nov 2021, 16:00
Ik mag toch aannemen dat een campercamping mij ook graag heeft als er op het moment dat ik (zonder reservering) aankom nog een vrije plaats is? Dus wat is het probleem nou eigenlijk?
Dat je geen slaaplaats heb omdat kennissen van kennissen en daar weer kennissen van alles gereserveerd hebben.


Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: NKC en reserveren camperplaats: nee toch!



Bericht door Cee Pee »

Er zit toch een bed in de camper dus een slaapplaats is er sowieso. :wink:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: NKC en reserveren camperplaats: nee toch!



Bericht door jansloos »

wat mij regelmatig verbaast bij het NKC, is dat er resultaten van onderzoeken gepubliseerd worden, terwijl ik hun vragen hier nog nooit ben tegengekomen.

Genegeerd dus.

Met hoeveel?? zeer actieve leden hier, lijkt mij de werkelijke waarheid veel dichter benaderd te worden.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Plaats reactie