De app: "Lens op je mobiel". Het wordt steeds mooier

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Lens op je mobiel



Bericht door Don Esteban »

@Kees, ik heb net zoiets als Jaap: ik heb geen geheimen. Google mag me volgen. Met Lens, met Maps enz. Zo ook als je in een openbare gelegenheid, bijv. een restaurant bent en je wilt gebruik maken van hun WiFi. Prima mogelijk maar na het invullen van het een en ander weten ze tot in Hong Kong dat ik bijv. zat te eten bij Au Bureau in Millau.;-) (overigens onlangs voor een prikje een lekkere hamburger met alle toeters en bellen gegeten. Aanrader :-)
>>Kost het niets dan ben jij de prijs.<<
Ben ik geheel met je eens. Maar misschien wil ik die prijs wel zijn? Ik heb interesse in een andere camper en google op aanbiedingen en verdere advertenties m.b.t. campers. Ik start later de google zoekmachine en er komen diverse links voorbij toegespitst op campers. Gerichte reclame dus. Ik heb daar geen problemen mee. Integendeel.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Lens op je mobiel



Bericht door de Jonckheer »

We leven nu eenmaal in een tijd dat privacy alleen nog maar een woord is. Ze weten alles al van je en niet alleen Google, ook onze overheid. Wil je dat niet gooi dan je smartphone in zee en ga leven als een kluizenaar. Het zal mij nou met recht een zorg zijn, ze mogen weten wat ik lekker vind en waar ik ben, so what? Als appjes als Lens het leven een stukje plezieriger maken doe ik mee, no worries mate!
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Lens op je mobiel



Bericht door Aloys »

Met mijn eigen blog kan iedereen altijd precies weten waar ik uithang. Vind ik nog steeds leuk.

Irritant is wel dat wanneer één van jullie een vraag heeft over een compressorkoelkast, ik even Google en vervolgens wekenlang bestookt word met advertenties van compressorkoelkasten! En daar betalen die verkopers voor, aan Google. Terwijl ik echt niet van plan ben om een nieuwe aan te schaffen.

Of mijn echtgenote, die even op mijn laptop googelt voor nieuwe BH's. En ja hoor, wekenlang zie ik allemaal... :mrgreen:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Lens op je mobiel



Bericht door seth_space »


Of mijn echtgenote, die even op mijn laptop googelt voor nieuwe BH's. En ja hoor, wekenlang zie ik allemaal...
Een veel gebruikte smoes inderdaad.
:cheers:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Lens op je mobiel



Bericht door TestCase »

Tja, automatisch cookies verwijderen bij sluiten van browser lost dat op. Wel camperforum.nl in de uitzonderingen zetten.
Of met de privé modus/tabblad van firefox of chrome gaan internetten.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Lens op je mobiel



Bericht door hurktoilet »

Een gouden koppel:
De add-on I don't care about cookies om die stomme popups kwijt te raken en de addon cookie auto delete, die bij het verlaten van een site alle cookies daarvan verwijdert
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Lens op je mobiel



Bericht door jaap van duijn »

@Hurktoilet,

Vertel en leg eens uit, er zijn er meer als ik die willen leren, nooit te oud, en gaat het niet meer ja dan.

Jaap
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Lens op je mobiel



Bericht door de Jonckheer »

Adblock is ook heel fijn, kun je niet missen eigenlijk.
Gebruikersavatar
marchugo
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 12:28

Re: Lens op je mobiel



Bericht door marchugo »

Ik ben om die reden al jaren heel tevreden met de privacy-browser DuckDuckGo, hiermee surf je zonder dat je internetgedrag wordt opgeslagen en doorverkocht. Scheelt meteen ook een hoop ongevraagde advertenties, die je internetsnelheid vertragen.

Hij is er als browser-app voor iPhone en Android, maar ook als een extensie voor bijvoorbeeld de Firefox-browser.

Ik doneer elk jaar een tientje aan ze, zodat ze dit mooie projekt kunnen voortzetten en verbeteren. Soms levert een zoekopdracht via Google wat meer resultaten op, maar over het algemeen scoort DuckDuckGo prima.

https://duckduckgo.com/app

Marc.
MAGEIA LINUX: het veilige en voor leken gemakkelijke pc-besturingssysteem.
www.mageia.org
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8372
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Lens op je mobiel



Bericht door EasyBee »

DuckDuckGo is er ook als plug in voor Chrome. :thumbup:
Is onze standaard zoekmachine op iPad, Iphone, Pixel 5A en in Edge en dus Chrome.
In plaats van Adblock, werkt Ublock Origin ook prima.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Lens op je mobiel



Bericht door jansloos »

Hoe betrouwbaar is zon site?

Dat niet ineens de spaarrekening op iemand anders naam staat?
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Lens op je mobiel



Bericht door TestCase »

Welke site? Of bedoel je de app duckduckgo, die is betrouwbaar gebruiken wij ook.
Je kunt ook als zoekmachine startpage.com instellen, voor elke browser, die zoekt voor jou bij google maar zonder dat google weet dat jij het bent. Een zgn. proxy.



//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Lens op je mobiel



Bericht door jansloos »

ja die duckduck.

Ik ga ze eens bekijken. Niet perse nodig dat ze alles van mij weten.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8372
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Lens op je mobiel



Bericht door EasyBee »

Google, Microsoft, Apple en Facebook (om er maar een paar te noemen) willen alles van je weten.
DuckDuckGo is nou juist het tegenovergestelde. Samen met Brave Browser ipv Edge, Chrome of Safari is dat behoorlijk schoon.
En niet ingelogd blijven op Facebook (heb ik niet) en Youtube of Chrome/Edge/Safari.
Ik heb Windows (nu 11) zonder Microsoft account, maar lokaal account. Ik heb een Android met een dummy Gmail account, ik gebruik het verder nergens voor alleen het recht van updates op mijn Pixel. Dan weten ze nog het nodige bij Google vanwege de apps op die telefoon, maar dat moet dan maar.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Plaats reactie