Oyster Digital CI met het grijze kastje

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10166
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Oyster Digital CI met het grijze kastje



Bericht door Peter LMC »

Oooo. :eh: :thumbup:
Bob47
Berichten: 714
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 21:29
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Oyster Digital CI met het grijze kastje



Bericht door Bob47 »

@ Robin, bij het aan zetten vd sat moet al gaan zoeken/vinden, je moet wel je coax (ant) op de ontvanger aansluiten want die zorgt voor de LNB voeding spanning (was tenminste bij mijn Oster zo).
Beste eerst proberen met Astra 1, is een lekker sterk signaal. Astra 3 is een stuk minder.

Succes !
Gebruikersavatar
Metor
Berichten: 965
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 14:39

Re: Oyster Digital CI met het grijze kastje



Bericht door Metor »

Hoofdnoorman schreef:
di 23 nov 2021, 0:46
@Metor.
De Sat muis is niet expliciet nodig, wel de afstandsbediening. Er zit een IR oog aan de voorzijde van de Digital CI.
Bedankt, dat wist ik niet.
De Digital CI box zit bij ons in een kastje achter een klep. De satelliet muis is zichtbaar bevestigd.
robinvanende
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 22 nov 2021, 14:03

Re: Oyster Digital CI met het grijze kastje



Bericht door robinvanende »

Bob47 schreef:
di 23 nov 2021, 10:38
@ Robin, bij het aan zetten vd sat moet al gaan zoeken/vinden, je moet wel je coax (ant) op de ontvanger aansluiten want die zorgt voor de LNB voeding spanning (was tenminste bij mijn Oster zo).
Beste eerst proberen met Astra 1, is een lekker sterk signaal. Astra 3 is een stuk minder.

Succes !
Bedankt nu ga ik echt een heel domme vraag stellen sorry daarvoor haha maar aanzetten bedoel je kastje aan en dan via de afstandsbediening aan zetten toch?
Bob47
Berichten: 714
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 21:29
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Oyster Digital CI met het grijze kastje



Bericht door Bob47 »

Kastje vd sataliet antenne en de CD ontvanger waar de tv aanzit aanzetten (dit laatste is nodig voor spanning op de lnb
robinvanende
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 22 nov 2021, 14:03

Re: Oyster Digital CI met het grijze kastje



Bericht door robinvanende »

Bedankt, hoef ik in ieder geval niet met testen een tv aan te sluiten eerst mar eens kijken of die sowieso al werkt haha.
robinvanende
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 22 nov 2021, 14:03

Re: Oyster Digital CI met het grijze kastje



Bericht door robinvanende »

nou zojusit bij de schotel geweest, bleek dat de "sat-muis" er dus wel bij zat schotel werkt goed op de duitse kanalen bij de nl kanalen gaf die geen signaal maar de schotel ging wel richten.
nu kwam ik er dus achter dat de twee afstandsbedieningen er niet bij zaten iemand een idee waar ik deze kan kopen want dan kan ik zoals beschreven zelf de astra 3 vinden zie foto's voor wat voor receiver ik heb de s7 zoals ik het begrijp
bedankt alvast
Bijlagen
duitsland2.jpg
de
duitsland2.jpg (114.35 KiB) 360 keer bekeken
kastje3.jpg
kastje
kastje3.jpg (71.87 KiB) 360 keer bekeken
kastje1.jpg
kastje
kastje1.jpg (56.35 KiB) 360 keer bekeken
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Oyster Digital CI met het grijze kastje



Bericht door willemzon »

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik ben al jaren klant van dunnewind caravans uit Ommen. Ik heb al verschillende campers met oysters uit dld gehaald. Raymond van dunnewind is een kei op dat gebied

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
lassche
Berichten: 997
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Oyster Digital CI met het grijze kastje



Bericht door lassche »

robinvanende schreef:nou zojusit bij de schotel geweest, bleek dat de "sat-muis" er dus wel bij zat schotel werkt goed op de duitse kanalen bij de nl kanalen gaf die geen signaal maar de schotel ging wel richten.
nu kwam ik er dus achter dat de twee afstandsbedieningen er niet bij zaten iemand een idee waar ik deze kan kopen want dan kan ik zoals beschreven zelf de astra 3 vinden zie foto's voor wat voor receiver ik heb de s7 zoals ik het begrijp
bedankt alvast
Zo te zien inderdaad dezelfde als die ik heb. Onze camper staat nu in de stalling dus ik kan niet echt vergelijken maar volgens mij is het dan deze afstandsbediening:
https://www.fernbedienung.com/herstelle ... nbedienung

En kun je dus Astra3 vinden op de manier zoals ik eerder beschreven heb. Mocht dat niet duidelijk zijn, laat het dan gerust weten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
robinvanende
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 22 nov 2021, 14:03

Re: Oyster Digital CI met het grijze kastje



Bericht door robinvanende »

Dat is hem idd die moet ik even bestellen

Als je zou willen zou je me dat even via pb willen sturen ik ga nu even een paar weken niet naar de camper en dan kan ik het terug vinden

Bedankt voor je hulp erg blij mee👍😎
lassche
Berichten: 997
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Oyster Digital CI met het grijze kastje



Bericht door lassche »

Je hebt pb.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
robinvanende
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 22 nov 2021, 14:03

Re: Oyster Digital CI met het grijze kastje



Bericht door robinvanende »

Nu heb ik nog een vraag als het mogelijk is, ik ben inmiddels heel goed geholpen waardoor ik alle vertrouwen heb dat het gaat lukken echter nu kan ik het zwarte kastje kopen (de zogenoemde update) echter deze komt van een partij spullen is het zo simpel om het grijze kastje eruit te koppelen en deze zwarte (zie foto) eraan te koppelen waardoor ik dan wel astra 3 kan ontvangen of is dit te simpel gedacht?
zwarte kastje.jpg
dit kastje ipv grijze kastje
zwarte kastje.jpg (57.86 KiB) 204 keer bekeken
CaradoT135
Berichten: 2355
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Oyster Digital CI met het grijze kastje



Bericht door CaradoT135 »

Als de Finlux HDMI heeft zou ik sowieso de scart kabel inruilen voor een HDMI kabel. Verder kan het zijn dat de LNB nog iets moet worden bijgesteld, maar eerst maar eens proberen
robinvanende
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 22 nov 2021, 14:03

Re: Oyster Digital CI met het grijze kastje



Bericht door robinvanende »

bedankt voor je reactie, maar de afstandsbediening en kastje gaat dus wel goedkomen (moet idd gewoon proberen natuurlijk) maar ik vond de afstandbediening zo raar denk ik vraag het maar even :-B
Plaats reactie