Diep Respect

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8458
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Diep Respect

Bericht door EasyBee »

:thumbup:
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10163
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Diep Respect

Bericht door Peter LMC »

:thumbup:
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Diep Respect

Bericht door thole »

:thumbup: Natuurlijk respect voor al die hulpverleners.
Vooropgesteld, in het verleden heb ik ook wel mee gedaan aan demonstraties die eindigden in een clash met de politie.
Echter nooit kwam het maar een moment in onze kop op om hulpverleners zoals ambulance personeel, brandweerlieden etc te belagen en evenmin andermans eigendommen te vernielen.
Respect is ver te zoeken, afwezig vaak op sociale media, soms in het parlement ( vorige week 2x bedreigingen!) en al zeker op straat afgelopen weekend.
De hele week werd al opgeroepen via sociale media om vrijdagavond te gaan demonstreren in Rotterdam tegen het coronabeleid, 'demonstreren alleen is niet voldoende, de regering moet berecht worden'. Daar wordt in het parlement dan ook nog eens aan bijgedragen op een walgelijke manier. Kortom er is een voedingsbodem voor geweld aangewakkerd door extreemrechts.
Onbegrijpelijk dat de politie in Rotterdam zo'n inschattingsfout heeft gemaakt vrijdagavond. Dockers United was een van de groeperingen die wilden demonstreren tegen het 2G beleid, donderdag was al een toegangsweg naar de haven geblokkeerd.
Er is doelbewust op geweld aangestuurd, als dan de vlam in de pan slaat komt uit alle hoeken en gaten rel beluste jeugd gekropen die verder geweld niet schuwen, integendeel. Zaterdag afschuw alom, ook geuit door politici, behalve 1, die meer twittert dan in het parlement aanwezig is, die hield zijn mond. Bijval was er wel op sociale media uit eerder genoemde extreemrechtse kringen, het is de schuld van de regering met hun pogingen door cornamaatregelen 'het volk' monddood te maken.
Ik denk dat het einde voorlopig niet in zicht is, sommige ouders die overdag op kantoor zitten, uiten 's avonds anoniem bedreigingen, goed voorbeeld doet volgen :bang: .
Een oplossing? Ik zou het niet weten, voorlopig lijken coronamaatregelen een katalysator voor rellen, niet alleen in Nederland hoewel het wel heel erg was de afgelopen 3 dagen.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1657
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: Diep Respect

Bericht door Aagje »

:thumbup:

@ Thole ik ben het de volle 100% met je eens. Goed verwoord.
Uitgeschreven

Re: Diep Respect

Bericht door Uitgeschreven »

Ik heb niet zo heel veel respect voor de leiding van de politie. Het wordt tijd dat die eens zeggen: wat de politiek van ons vraagt kan niet. Zoals de SVB in het verleden volmondig zei: het PGB kunnen we goed uitvoeren en de Belastingdienst stellig beweerde: geef de uitvoering van de Toeslagen en de loonadministratie controleren maar aan ons want wij kunnen dat veel beter. De leiding van organisaties is direct bereid te doen wat de politiek van ze vraagt zonder gehinderd te worden door praktische problemen.
Dit jaar moet de politie 157 miljoen bezuinigen door extra investeringen in cybersecurity, personeelszorg en het opruimen van drugslabs en drugsafval.
Dat zijn dus extra kosten die gemaakt moeten worden voor ons land.
Ik heb respect voor de politieman in de straat niet voor de politie in het algemeen.

Martin
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Diep Respect

Bericht door AadenAnke »

Beroepsreiziger schreef:
ma 22 nov 2021, 0:16
EasyBee schreef:
zo 21 nov 2021, 23:18
Dit topic ontspoort weer lekker. Van diep respect voor de mensen bij politie, brandweer en ambulance/ziekenhuis naar even afreageren waar we ons kwaad over maken.
Ik weet niet of je op mij doelt? Ik neem even aan van wel. En daarom zal ik reageren.

Respect, en dan ook nog wel diep respect?
Ze zijn er om ons te beschermen......
Dat is wat ze nu doen. Moeten we nu respect gaan hebben voor mensen die hun werk doen?

Waarom halen we dat de miltaren niet aan die nu in het buitenland hun leven riskeren?
Waar is het dankwoord voor de mensen in de zorg?

Of het mens achter de kassa bij een supermarkt?

Ik als chauffeur kan ook nog wel een boekje opendoen, hoe we als een stel melaatsen worden behandeld.
Ik noem maar, de toegang tot wc of douche word gewijgerd, en we het maar in de bosjes moeten doen of zo?

En waar is het respect voor onze regering. Met Rutte aan de leiding, die mag proberen orde in onze maatschappij te krijgen/houden?

Als het maar breeduit op TV komt, dan hebben we respect..... Diep respect zelfs.

Nou we staan niet meer te klappen voor de zorg........
Het lintje aan de spiegel voor MH17 hebben we ook niet meer he.
En over de mensen met de ellende in Groningen hebben we ons nooit erg druk gemaakt he.

En mocht je op mij reageren.
Ik maak me eigen er helemaal niet kwaad over.
In tegendeel zelfs.
Het is voor mij een ver van me bed show.

Als je met je eigen leven tevreden ben, en je zet de kanalen van informatie uit, dan hoef je je eigen nergens druk/kwaad over te maken.

Want rellen in Rotterdam, en mensen in Utrecht maken ze eigen der eigen kwaad over.
In Antwerpen zien ze die beelden ook, en denken, zozo.
Hier wil ik toch ff op reageren ik zelf zit al sinds 1975 beroepsmatig op de weg en nu nog soms en heb nog nooit meegemaakt dat ik ergens niet gebruik mocht maken van een toilet e.d. met 2 maal een uitzondering daarop ivm veiligheidsvoorschriften in je wagen blijven ramen dicht en volg de aanwijzingen van het personeel op! Buiten die strikte veiligheid zone kon je weer gebruik maken van alle faciliteiten dit in binnen en buitenland. Ja vorig jaar met de lock down waren een aantal locaties gesloten. Wel regelmatig dat er voor betaald moest worden denk aan pompstations en horeca of dat er voor de chauffeurs aparte voorzieningen waren.

Verder ja respect voor die mensen die kozen voor hun beroep maar ze kozen niet om vuurwerkbommen met de kracht van handgranaten naar hun kop te krijgen of naar hun leven gestaan te worden

Gr Aad
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Diep Respect

Bericht door hurktoilet »

PE1OPQ Theo schreef:
ma 22 nov 2021, 8:02

En dan komt de vraag wat heb jij hier mee gedaan om deze te helpen?
Want daar begint het mee, het weg kijken in je eigen omgeving.
Niet direct naar de ander wijzen, maar probeer je eigen rol hier in kritisch te zien.
En bedenk hierbij, je hoeft niet alles op je eigen schouders te laten rusten.

Theo
Ik heb als voorzitter van een speeltuin ooit te maken gehad met kinderen van tien, elf jaar die de boel liepen te verzieken, door vrijwilligers uit de tuin gezet werden, dan over het hek weer naar binnen klommen en vrijwilligers uitmaakten voor alles wat lelijk was, ik zal de woorden hier niet herhalen. Heb een gesprek met ze gevoerd waarin ze heel deemoedig deden, maar daarna ging het net zo hard door. Heb ze toen een speeltuinverbod voor vier weken opgelegd en bij de ouders persoonlijk een brief in de bus gegooid om één en ander uit te leggen. Van geen van de ouders ooit een reactie gehad, in welke vorm dan ook. Had daarna eigenlijk alleen maar medelijden met die kinderen, dat het die ouders kennelijk niet kon schelen (kans dat ze hun kinderen goed op hun falie gaven leek me zeer klein). Heb toen nog contact gehad met de wijkagent, die kende ze maar wist er ook geen raad mee.
Gelukkig zijn die kinderen niet meer terug gekomen, dus heb ik het inderdaad maar van me af laten glijden. Geen idee wat er van ze terecht gekomen is.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
panda58
Berichten: 717
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 20:15

Re: Diep Respect

Bericht door panda58 »

Respect alleen voor politie ambulance en verplegend personeel.....?

Als we nu allemaal meer respect voor elkaar hadden dan zag de wereld er heel anders uit.


Gr jan
metatoon
Berichten: 9690
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Diep Respect

Bericht door metatoon »

Jan ."alle anderen "word ook benoemd.
daar valt "Allemaal"onder
Dank voor je reactie.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5261
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Diep Respect

Bericht door Mickel Moen »

O309B schreef:
ma 22 nov 2021, 13:07

Ik heb respect voor de politieman in de straat niet voor de politie in het algemeen.

Martin
Zo. Je maakt in ieder geval duidelijk waar het misgaat.

:bang:

Door het abstraheren van de overheid, de ambulancemedewerkers, de brandweer, de politie, hoef je geen respect meer te hebben. Heel goed jongens. Meppen op de overheid ;tribunalen, meppen op de ambulancemedewerkers, meppen op de brandweer, nee nog beter zwaar vuurwerk onder die brandweerauto, vinden ze toch zo leuk; brandjes, kom op jongens meppen op de politie, want wij leren onze kinderen, dat die individuele politieagent wel ok is, alleen verkeerde beroep gekozen, maar de politie: meppen. Hadden ze maar andere maatregelen moeten nemen tegen hun werkgever.

Met afstand de meest walgelijke uitspraak die ik hier ooit ben tegengekomen op dit forum.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Diep Respect

Bericht door Dafluc »

Zullen we hier niet op door gaan? Dit topic is om respect te betuigen. Laten we het daarbij houden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Diep Respect

Bericht door hurktoilet »

Mag ik proberen advocaat van de duivel te spelen?
Ik denk dat Martin bedoelt dat er bij de door bezuinigingen uitgeklede politie een heleboel dingen niet gaan zoals je dat graag zou willen, domweg omdat de mankracht er niet is (en wellicht soms ook procedures in de weg zitten, misschien nog wel meer oorzaken, ik ben geen organisatiedeskundige). Maar dat hij diep respect heeft voor al die individuele politiemensen die binnen de grenzen van hun mogelijkheden gewoon hun stinkende best doen.
Ik hoop tenminste dat hij het zo bedoelt. In dat geval kan ik prima met zijn opmerking leven.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Diep Respect

Bericht door AadenAnke »

:thumbup:

Gr Aad
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5261
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Diep Respect

Bericht door Mickel Moen »

@ Dafluc

Ben ik helemaal met je eens.

Echter, daar waar men gaat knagen aan onze democratie, zie de uitspraken over tribunalen in de kamer, daar waar men gaat knagen aan onze constitutie, daar waar men gaat knagen aan de politie als instituut, word ik echt boos. Heel boos. Dat wil niet zeggen dat ook bij de overheid, de politie of wat ook, wat we als samenleving ingericht geen fouten gemaakt worden.

Maar het abstraheren van de politie als een geen respect verdienende factor in onze samenleving is de verkeerde weg. Walgelijk in een woord.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gesloten