Diep Respect

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4587
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Diep Respect

Bericht door PE1OPQ Theo »

En stel dat deze ouders hulp ingeroepen hebben, en de hele molen al gehad hebben.
Diagnose gesteld en nu behandelen.
Staan ze op een wachtlijst om geholpen te worden, intussen gebeurt er met een kind NIETS.
Zo een kind zakt verder weg, en het erge is weer, dit is wat wij willen.
Wij hebben de gehele hulpverlening uitgekleed, weet je nog de GGZ en wat Wilders hier over zei?
Nu zie je wat er gebeurt als jongvolwassenen niet aan het handje worden gehouden.

Theo
gebruikersnaam
Berichten: 80
Lid geworden op: za 02 okt 2021, 13:18
Locatie: Twente

Re: Diep Respect

Bericht door gebruikersnaam »

Bij tal van problemen op straat vraag ik mij vaak af: Waar zijn de ouders?
Weten die waar hun kind uithangt?
Vragen ze hun kind waar het uithangt?
Bieden ze het kind een veilig thuis?
Spreken ze het kind aan op ongewenst gedrag?

Is er sprake van enig sociaal gevoel of is het alleen maar eigenbelang wat hen drijft.
Vrijheid is niet wat je neemt, maar wat je de ander geeft.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8266
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Diep Respect

Bericht door hurktoilet »

Ik houd me bewust buiten elke discussie over corona, omdat ik me er mateloos aan erger dat we in dit kikkerlandje met 17 miljoen mensen lijken te zitten die alleen hun eigen gelijk als zaligmakend lijken te zien en alle anderen voor de duivel aan lijken te zien. Zelf heb ik er geen verstand van, maar bij gebrek aan beter inzicht doe ik maar liever voorzichtig. Moet iedereen voor zichzelf weten.
Maar met TS wil ik graag uitspreken dat ik het absurd vindt dat hulpverleners, die gewoon hun werk doen vanuit de diepe wens om andere mensen te helpen (ja, ze krijgen er salaris voor, maar rijk zullen ze er niet van worden) voor hun leven moeten vrezen omdat een zooitje ongeregeld alle grenzen te buiten gaat.
Discussie is prima, dat houd je scherp, maar houd het zakelijk en laat het daar alsjeblieft bij.
@Theo @Gebruikersnaam: jullie stippen allebei punten aan die ik herken, meer dan me lief is. En daar moet wat aan gedaan worden. Maar je moet wel heel erg autistisch zijn of liefde tekort gekomen zijn, wil je niet snappen dat geweld tegen hulpverleners alle perken te buiten gaat.
Laatst gewijzigd door hurktoilet op zo 21 nov 2021, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
SkiRon
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 okt 2019, 18:04
Contacteer:

Re: Diep Respect

Bericht door SkiRon »

metatoon schreef:
zo 21 nov 2021, 21:47
Beroepsreiziger schreef:
zo 21 nov 2021, 21:38
Zolang de 'straffen'' niet veel voorstellen, zal je dit blijven houden.



Maar een ieder zal wel voor zwaarder straffen zijn...... Tot dat het hun eigen kind betreft.
Want dat is altijd zo'n lieve jongen.
Daar zit het hem vroeger straf op school thuis straf er bij.
Tik van de meester op school , thuis even wat naspel.
Niemand slechter van geworden.

Gr. Toon .
idd als ik ook maar iets wat in de buurt kwam van dit vroeger flikte werd ik wel even door mijn Pa "gecorrigeerd", wist je meteen waar je aan toe was en liet je het wel na, maar ja dat mag allemaal niet meer in dit geiten wollen sokken landje.....
Beroepsreiziger

Re: Diep Respect

Bericht door Beroepsreiziger »

AadenAnke schreef:
zo 21 nov 2021, 21:51
Als dan de toekomst voor altijd verknalt is maakt dat dus niets meer uit dus volgende nog veel steviger er in maakt toch niets meer uit.
Het maak nu ook niks uit. Taakstrafje van 20 uur, en doorrrrrrrr.

Je moet de groep van nu als voorbeeld stellen.
Ok, die zijn dan niet meer te ''redden'' En kunnen door gaan met rellen.
Maar de nieuwe jeugd zal ze eigen dan wel 2x bedenken.

De Coronaboete. (Sorry....) Moest ook oplaag, omdat men anders een strafblad kreeg.
Had dat maar niet gedaan.....
Kijken of we dan nu een jaar later, nog steeds zoveel mensen hadden die vinden dat de regels niet voor hun gelden.
Beroepsreiziger

Re: Diep Respect

Bericht door Beroepsreiziger »

We hebben de beelden gezien he.
Wat zou het kosten om alle schade tevergoeden?
En dan niet alleen de materiale schade, maar ook de inzet van Politie en ME.

Een paar Miljoen hebben we het zomaar over.
Die gaan die kinderen niet betalen he!!

Oud en nieuw komt er ook weer aan. Met vuurwerkverbod.
Voor hoeveel Miljoenen gaat er weer gesloopt worden in het land?
En weer gaan de kindertjes het niet betalen.

Het is jammer dat er geen apart stukje op het Belastingformulier staat, waar staat hoeveel je moet betalen voor aangerichte schade/inzet Politie/ME.

We hebben het, de vervuiler betaald beleid.
Maar de sloper betaald beleid ontbreekt nog.
metatoon
Berichten: 9697
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Diep Respect

Bericht door metatoon »

Indirect gaan ze ook mee betalen .
Alles word doorberekend aan de burgers ,en laat ze daar nu ook ondervallen.
Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8488
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Diep Respect

Bericht door EasyBee »

Dit topic ontspoort weer lekker. Van diep respect voor de mensen bij politie, brandweer en ambulance/ziekenhuis naar even afreageren waar we ons kwaad over maken. Moeten we een soort afreageerkamertje maken waar we even ons hart luchten over alles waar we ons druk en kwaad over maken zonder dat het iets oplost behalve, hoop ik, het verlagen van de bloeddruk. Misschien toch maar in off topic het "Ik wil mijn hart luchten en mijn frustratie kwijt" topic.
Ondertussen ben ik het met TS eens. Diep respect voor al die mensen die het maar moeten oplossen. Ik las een interview met een ambulance medewerker. Voor hij aan zijn (gewone) dienst begint, hoort daar tegenwoordig bij dat hij niet moet vergeten zijn steekwerend vest aan te trekken. Zo ver is het dus al gekomen. :wtf:
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1602
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Diep Respect

Bericht door tranny »

In ieder geval een perfecte topictitel.

Diep Respect..... dat is dus ook precies waar er tegenwoordig een chronisch gebrek aan is, en waardoor het ook overal continu weer fout gaat.
Respect voor anderen, respect voor andere gedachten, respect voor handelingen, respect voor andermans eigendommen.... allemaal punten waar het in onze moderne "ik"-maatschappij steeds meer aan ontbreekt: de eigen mening telt en moet tegenwoordig opgedrongen worden aan anderen, en de meningen van anderen tellen gewoon niet meer mee.
En vertel mij maar waar het door komt... gebrek aan opvoeding?, (social) media?, haantjesgedrag?, jaloezie?, angst?, machtswellust?, teveel mensjes op ons wereldbolletje?, misschien wel van alles wat bij elkaar opgeteld?

Die verruwing van de maatschappij speelt al vele jaren, en blijft helaas maar steeds verder door gaan.
De voorbeelden van diep respect moet je tegenwoordig al met een vergrootglas zoeken, en met de voorbeelden van een totaal gebrek aan diep respect wordt je gewoon overspoeld.
Is het nou zo moeilijk om elkaar gewoon in z'n eigen waardes te laten, rekening met elkaar te houden, wat uitingen met een grote korrel zout te nemen en van andermans eigendommen af te blijven?
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Beroepsreiziger

Re: Diep Respect

Bericht door Beroepsreiziger »

EasyBee schreef:
zo 21 nov 2021, 23:18
Dit topic ontspoort weer lekker. Van diep respect voor de mensen bij politie, brandweer en ambulance/ziekenhuis naar even afreageren waar we ons kwaad over maken.
Ik weet niet of je op mij doelt? Ik neem even aan van wel. En daarom zal ik reageren.

Respect, en dan ook nog wel diep respect?
Ze zijn er om ons te beschermen......
Dat is wat ze nu doen. Moeten we nu respect gaan hebben voor mensen die hun werk doen?

Waarom halen we dat de miltaren niet aan die nu in het buitenland hun leven riskeren?
Waar is het dankwoord voor de mensen in de zorg?

Of het mens achter de kassa bij een supermarkt?

Ik als chauffeur kan ook nog wel een boekje opendoen, hoe we als een stel melaatsen worden behandeld.
Ik noem maar, de toegang tot wc of douche word gewijgerd, en we het maar in de bosjes moeten doen of zo?

En waar is het respect voor onze regering. Met Rutte aan de leiding, die mag proberen orde in onze maatschappij te krijgen/houden?

Als het maar breeduit op TV komt, dan hebben we respect..... Diep respect zelfs.

Nou we staan niet meer te klappen voor de zorg........
Het lintje aan de spiegel voor MH17 hebben we ook niet meer he.
En over de mensen met de ellende in Groningen hebben we ons nooit erg druk gemaakt he.

En mocht je op mij reageren.
Ik maak me eigen er helemaal niet kwaad over.
In tegendeel zelfs.
Het is voor mij een ver van me bed show.

Als je met je eigen leven tevreden ben, en je zet de kanalen van informatie uit, dan hoef je je eigen nergens druk/kwaad over te maken.

Want rellen in Rotterdam, en mensen in Utrecht maken ze eigen der eigen kwaad over.
In Antwerpen zien ze die beelden ook, en denken, zozo.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Diep Respect

Bericht door Jan en Simonne »

Gaat lekker hier...
Beetje (of een boel) respect, is dat zo veel gevraagd?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Diep Respect

Bericht door iSonic »

Kroppie schreef:
zo 21 nov 2021, 20:04
oog om oog tand om tand ,er word duidelijk om gevraagd.

jos
Denk je dat echt? Je vind die rellen gerechtvaardigd?
PE1OPQ Theo
Berichten: 4587
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Diep Respect

Bericht door PE1OPQ Theo »

hurktoilet schreef:
zo 21 nov 2021, 22:22
Maar je moet wel heel erg autistisch zijn of liefde tekort gekomen zijn, wil je niet snappen dat geweld tegen hulpverleners alle perken te buiten gaat.
Dit gaat veel dieper, hier heb je te maken met een vreemde eigenschap van mensen.
De hulpverlener wordt niet meer gezien als individu maar als groep, als instituut van de overheid.
Je ziet en merkt ze niet meer aan als mens, en zo zie je het ook niet meer.
In het verleden zijn hier veel voorbeelden over te vinden wat mensen elkaar dan aan kunnen doen.

Je zult altijd op zoek moeten naar de oorzaken, waarom uiten mensen zich op deze wijze?
En ja dan komt het hele kermis om de hoek kijken, ook staf vervolging.
Maar roepen als diep respect hebben voor is een mooi iets, maar vervolgens kennen we allemaal de gezinnen wel waarvan jij denkt daar is wat mee.
En dan komt de vraag wat heb jij hier mee gedaan om deze te helpen?
Want daar begint het mee, het weg kijken in je eigen omgeving.
Niet direct naar de ander wijzen, maar probeer je eigen rol hier in kritisch te zien.
En bedenk hierbij, je hoeft niet alles op je eigen schouders te laten rusten.

Theo
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Diep Respect

Bericht door de Jonckheer »

Ook ik heb veel filmpjes gezien, niet die van wegkijker NOS maar van mensen ter plekke en dan zie je wie het zijn en laten we eerlijk zijn, de meeste zijn geen roomblanke Hollanders. Het is een cultuur dingetje; dochtertje mag niks, zoontje is heilig en mag alles. Wordt de straat opgestuurd om daar opgevoed te worden en ja, dat gaat "wel eens" fout.
Bovenstaande mag uiteraard in dit politiek correcte land niet benoemd worden, laat staan dat er iets aan wordt gedaan en dus ettert het vrolijk verder. En om de feestvreugde nog wat te verhogen importeren we ettelijk duizenden soortgelijke lieden.
Natuurlijk is wat ik hier schrijf niet waar en zullen de D66ers etc. wel over mij heen vallen maar als je zoals ik 30 jaar in Amsterdam bus hebt gereden kun je de relschoppers etc. wel uittekenen!
Gesloten