Tanken bij onbemande pomp

Algemene campervragen en -opmerkingen.
erichendri
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 13 feb 2013, 19:36

Re: Tanken bij onbemande pomp



Bericht door erichendri »

Dit gebeurt in NL ook maar je merkt er niks van.

Eric
Met je rubber door de blubber.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Tanken bij onbemande pomp



Bericht door Hoofdnoorman »

Ontario schreef:
zo 21 nov 2021, 19:35
Was die pomp in een Franstalig-gebied?
Een bij Nederlanders geliefde goedkope pomp in Oeding bij Winterswijk kende naast nog ander Duitse meer dan tien jaren terug al het genoemde systeem van maximaal bedrag en enkele dagen later afboeken. In Gelderland vind je nog steeds onbemande pompen die een maximaal bedrag per tankbeurt hanteren, ongeacht de betaalpas.

Henk
Dat was E-Leclerc in Autun (Fr) op 29 oktober dit jaar.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Tanken bij onbemande pomp



Bericht door jurgenc »

Wanneer je in Nederland bent en je tankt met de pinpas. Controleer dan eens tijdens het tanken het banksaldo van de rekening die gekoppeld is aan deze pinpas. Toevallig tijdens het tanken hier in de buurt even mijn rekening nagekeken, omdat ik wilde weten of in een betaling al had uitgevoerd. Zag toen een reservatie staan van een bepaald bedrag. Zodra ik stopte met tanken, verdween dit bedrag en verscheen het juiste bedrag met de gegevens van het tankstation.
In mijn bankapp staat de vermelding “reservering” voor de aankondiging van een toekomstige, dus nog niet-uitgevoerde betaling.
H20
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tanken bij onbemande pomp



Bericht door Kroppie »

al die appiesonzin is aan mij ook niet besteed, gewoon bankpasje en klaar, dat gedoe met de telefoon , telefoon aanzetten, app opzoeken, en verder zoeken en prutsen, kost alleen maar tijd, mijn telefoon is om te bellen en/of whatsapp en meer niet.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Tanken bij onbemande pomp



Bericht door Dafluc »

Ja Jos. Maar er zijn nou eenmaal mensen die wel met hun tijd meegaan :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tanken bij onbemande pomp



Bericht door Kroppie »

de oude manier is voor deze ouwe meer dan genoeg, en nieuwer is niet ALTIJD beter, en je ook eens afvragen voor wie het beter is is niet verkeerd, het oude heeft zich bewezen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Tanken bij onbemande pomp



Bericht door Dafluc »

Ja, maar alles wat modern is hoeft niet automatisch slechter te zijn. De paard en wagen hadden zich ook bewezen. Maar on topic weer.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tanken bij onbemande pomp



Bericht door Kroppie »

bij een onbemande pomp tank ik met mijn bankpasje, nooit een probleem mee gehad, zelfs niet dat er te weinig opstond :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Tanken bij onbemande pomp



Bericht door appellover »

Ik word binnenkort 75 ,bij leven en welzijn.
Betaal altijd met mijn horloge ,zie mensen vaak kijken die ouwe loopt zo door,geen geld geen pasje.
Bij onbemand tanken heb ik wel pasje nodig hoor.
Dus Jos ,op onze leeftijd is alles nog mogelijk.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tanken bij onbemande pomp



Bericht door Kroppie »

ach ik ben 73 en leef nog dankzij de moderne techniek en div pillen, en voor de rest zie ik wel, maar heb niet voor alles het meest moderne nodig.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Tanken bij onbemande pomp



Bericht door de Jonckheer »

Kroppie schreef:
ma 22 nov 2021, 10:12
de oude manier is voor deze ouwe meer dan genoeg, en nieuwer is niet ALTIJD beter, en je ook eens afvragen voor wie het beter is is niet verkeerd, het oude heeft zich bewezen.

jos
Toen ik laatst een keer mijn knip was vergeten (dus ook mijn bankpas) en daar aan de kassa achter kwam was ik toch wel blij met die bank app op de telefoon. Voor de rest heb je gelijk en werkt het pasje beter en sneller.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Tanken bij onbemande pomp



Bericht door PaulBng »

Bij een onbemande pomp moet je eerst je pasje, voordat er een druppel uit komt...


Paul
AadenAnke
Berichten: 13179
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Tanken bij onbemande pomp



Bericht door AadenAnke »

En dan is er gereserveerd of een bedrag van meestal 125/150 € of ongelimiteerd de trucks worden meestal op de zaak afgetankt heb keer gehad dat het niet gedaan was (voorraad tank was leeg) kreeg toen een tankpas mee met de mededeling gooi hem maar goed vol. Hij sloeg af bij iets van 720€ :crazy:

Gr Aad
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Tanken bij onbemande pomp



Bericht door PaulBng »

De laatste keer bij een onbemande pomp, zei die ook: "U kunt voor maximaal €125 tanken".

Gelukkig was ie niet helemaal leeg, anders werd ie niet helemaal vol


Paul
Plaats reactie