Tv kijken zonder laadpaal?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
DigiBoy
Berichten: 275
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 6:59

Tv kijken zonder laadpaal?



Bericht door DigiBoy »

Ik ben in het bezit van een Lithium-accu en verschillende 12V stopcontacten waarop ik nu graag een Shield Tv Pro en monitor zou willen aansluiten om op deze manier tv te kunnen kijken zonder aan de laadpaal (230V) aangesloten te zijn.

De Schield tv Pro is voorzien van een usb-c voeding die DC 19V - 2.1A levert.
De monitor is voorzien van een standaard (laptop) voeding met pen-aansluiting die DC 19V - 4.7A levert.

Nu is mijn vraag of ik d.m.v. een power adapter (inverter) de spanning kan omzetten van 12V naar 19V zodat ik de Shield tv Pro en monitor gelijktijdig en rechtstreeks op een 12 volt stopcontact kan gebruiken.

Iemand die weet of dit kant en klaar te bestellen of hoe dit best op te lossen?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tv kijken zonder laadpaal?



Bericht door Kroppie »

met zo iets is het zondermeer mogelijk: 4-40 volt in en 1,25-35 volt uit, traploos regelbaar, max 8ampere of 200watt.

https://nl.aliexpress.com/item/10050025 ... 0727%22%7D

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op zo 21 nov 2021, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Tv kijken zonder laadpaal?



Bericht door GeMa »

Zoiets heet een DC/DC converter. En ja, dat kan. Alie staat er vol mee. Let wel op dat je voldoende vermogen hebt (amperes/watts).
Laatst gewijzigd door GeMa op zo 21 nov 2021, 13:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Tv kijken zonder laadpaal?



Bericht door Zonneke »

Heb zoiets in gebruik: Klik Weet niet of dat is hetgeen je zoekt.
DigiBoy
Berichten: 275
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 6:59

Re: Tv kijken zonder laadpaal?



Bericht door DigiBoy »

@ Zonneke

Yes, zo een kant en klare oplossing dat begint er al meer op te lijken.Een DHZ bouwpakket is niet aan mij besteed.
Ik ga er vanuit dat ik voor elke toestel zo een exemplaar (inverter) zal moeten aankopen omdat elk toestel een ander vermogen heeft?
Pa1zx
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 01 mar 2021, 23:02

Re: Tv kijken zonder laadpaal?



Bericht door Pa1zx »

Deze geeft 5 Amp bij 18 volt dus is een beetje krap. De TS heeft 19 Volt bij 4.7 Amp nodig.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tv kijken zonder laadpaal?



Bericht door Kroppie »

deze, maar is wel een stuk duurder :-B

https://nl.aliexpress.com/item/10050027 ... 0440%22%7D

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
rhomodel
Berichten: 585
Lid geworden op: do 07 jun 2018, 22:52

Re: Tv kijken zonder laadpaal?



Bericht door rhomodel »

:-B :-B :-B :-B :-B :-B
Echt duur
Julius
Ergens in Friesland aan het water
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Tv kijken zonder laadpaal?



Bericht door GeMa »

DigiBoy schreef:
zo 21 nov 2021, 14:41
@ Zonneke

Yes, zo een kant en klare oplossing dat begint er al meer op te lijken.Een DHZ bouwpakket is niet aan mij besteed.
Ik ga er vanuit dat ik voor elke toestel zo een exemplaar (inverter) zal moeten aankopen omdat elk toestel een ander vermogen heeft?
Hoeft niet persé. Tel het totale opgenomen vermogen van de diverse apparaten bij elkaar op, neem een redelijke marge er boven op, en klaar is kees.

Wel even opletten of al jouw apparaten dezelfde spanning nodig hebben.
Plaats reactie