Hoe Burstner 3de remlicht demonteren?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
satman
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 22:47
Locatie: Noord-Brabant

Hoe Burstner 3de remlicht demonteren?



Bericht door satman »

Wie kan mij vertellen hoe ik het derde remlicht met de gehele kunststof plaat verwijder, omdat de plaat niet mooi op de achterwand aansluit. Ik denk dat er veel vuil achter de plaat zit. zie plaatje

https://i.postimg.cc/QMMFLPHM/IMG-20211008-135910.jpg
Gebruikersavatar
Andre Mc Louis
Berichten: 41
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 11:34

Re: Hoe Burstner 3de remlicht demonteren?



Bericht door Andre Mc Louis »

Onder de witte ronde "dopjes" zitten schroeven. In het midden van de ronde witte dop zit een separaat rond dopje, deze moet je eruit wippen dit zal niet zonder beschadiging gaan, maar hieronder zit de schroef.
Na demontage zal je dus een nieuwe complete dop moeten gebruiken. Zijn lastigs te verkrijgen. Misschien bij Jasicamp in Leek. Succes.
Met vriendelijke groet, André
Mc Louis Tandy 673
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Hoe Burstner 3de remlicht demonteren?



Bericht door Bob Diesel »

Zo zie je foto beter :wink:
satman schreef:
za 20 nov 2021, 16:32
Wie kan mij vertellen hoe ik het derde remlicht met de gehele kunststof plaat verwijder, omdat de plaat niet mooi op de achterwand aansluit. Ik denk dat er veel vuil achter de plaat zit. zie plaatje

https://i.postimg.cc/QMMFLPHM/IMG-20211008-135910.jpg
Afbeelding
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
satman
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 22:47
Locatie: Noord-Brabant

Re: Hoe Burstner 3de remlicht demonteren?



Bericht door satman »

Beide schroeven heb ik los gehad, maar ik denk dat er onder het remlicht ook nog een schroef zit want ik krijg de kunststof plaat er niet af.
wim50
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 19:37
Locatie: Noord Nederland

Re: Hoe Burstner 3de remlicht demonteren?



Bericht door wim50 »

In september jl heeft de dealer van onze Burstner de kunststof "plank" los moeten maken omdat de achteruitrijcamera het niet meer deed. Vooraf kreeg ik de waarschuwing dat bij demontage van deze "plank" het Burstner embleem met het 3e remlicht in 90% vd gevallen dit niet overleefd. Was bij ons dus ook het geval. Kosten van dit embleem viel gelukkig mee was "slechts" iets meer dan 60 euro (ex btw).

De achteruitrijcamera was gelukkig niet stuk dus dat viel mee. Was sprake van corrosie in een stekker verbinding achter de "plank". Nu "doorgesoldeerd" waardoor uitval hopelijk niet meer aan de orde is.

Groet, Wim
Gizzieke
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 30 aug 2023, 21:02

Re: Hoe Burstner 3de remlicht demonteren?



Bericht door Gizzieke »

Sorry dat ik dit oud bericht terug oprakel, maar ik sta voor eenzelfde klus ...

Heb de schroeven links en rechts al los en dan komt er al heel wat mee, maar enkel ter hoogte van het embleem blijft alles goed vastzitten.
Dit lijkt allemaal gelijmd, of zit er toch nog ergens iets van schroeven?

@satman: heb jij hem volledig los gekregen?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Hoe Burstner 3de remlicht demonteren?



Bericht door Kroppie »

misschien een gevalletje van : klik vast, krak los, als het plastic nieuw en soepel is gaat het makkelijk vast (klik), nu los als het vuil en hard geworden is(krak), wat warmte helpt soms
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Hoe Burstner 3de remlicht demonteren?



Bericht door hathi »

Voorzichtig met een lang en smal plamuurmes er onder steken,wigje er tussen,en dan zie je beter waar te steken,op deze manier heb ik nog alles los gekregen ,en een beetje hogere temperatuur helpt ook mee
Hans
Plaats reactie