Te dure oude campers

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1593
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Te dure oude campers



Bericht door tranny »

Ach, aan al die telefonische biedingen ongezien en fors boven de vraagprijs moet je ook niet al te veel waarde hechten.
Ik krijg ze ook wel eens, maar meestal zijn het biedingen van tijdverknoeiers die (als ze al op komen dagen) toch weer aan het zeuren en afdingen gaan.

Een paar weken geleden heb ik ook zo'n grapjas aan de deur gehad voor een 14 jaar oud autootje: eerst een heel verhaal met een familiedrama aan moeten horen, dan pingelen over de prijs die zoals mede gedeeld gewoon vast stond, daarna nog even willen zeuren over een volle tank, nieuwe apk en nieuwe banden, en vervolgens ook nog 2 weken reservering willen omdat de financiering nog eerst geregeld moest worden... ik heb me gewoon omgedraaid en ben weggelopen, ga je geluk maar ergens anders zoeken en verknoei mijn tijd niet. :wave:
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Te dure oude campers



Bericht door Will »

Van wie zullen die mensen dat toch hebben ik kocht eens een auto en werd er verteld dat de auto van een oude vrouw was geweest en durfde niet meer te rijden vandaar die weinig kilometers en had altijd binnen gestaan. O, ja was een handelaar geloof ik die dat vertelde ik heb me omgedraais ik dacht daar heb je er weer een. :D :cheers:

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Markus
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 12 sep 2021, 21:44
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Re: Te dure oude campers



Bericht door Markus »

panda58 schreef:
vr 07 jan 2022, 11:17
Ja.....sneller kan ik geen 3000 euro verdienen. :D :D


Gr jan
Dacht er nog wel aan maar toen we wegreden met onze nieuwe aanwinst was deze gedachte verdwenen als sneeuw voor de zon :-B
Groet,
Markus

GiottiLine Therry T37 Citroën Jumper Semi Integraal 2.2 HDI

"Collect Moments Not Things"
Gebruikersavatar
FordtransitMK1
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 26 nov 2021, 20:27

Re: Te dure oude campers



Bericht door FordtransitMK1 »

Het is natuurlijk ook wat voor inrichting er in zit en of inbouwt bouwt toch ? Als ik zo eens zie, nu ik er mee bezig ben loopt dat al aardig in de papieren.
Uiteindelijk komt alles op zijn pootjes
Gebruikersavatar
Bert.H
Berichten: 1299
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:08
Locatie: Hamont-Achel. België

Re: Te dure oude campers



Bericht door Bert.H »

Beste,

In de Pro-Mobile van deze maand staat een gebruikscheck van een Sunlight A/T vanaf bj 2006.
Er staat een Sunlight T 66 (148 ps) te koop bij een handelaar van bj 2013 km stand 28500 km vraagprijs 41900€
In het verhaal staat dat de T 66 nieuw prijs in 2013 vanaf 39599 € was.
Dus zaten er op het model wat nu te koop staat wel heel veel extra op om nu na al die jaren zo een prijs te verlangen.
Het is maar wat de mensen er voor willen geven. Niemand (denk ik) zal ff gaan kijken wat die camper toen gekost heeft.
Het gaat er om wat nu te koop staat. Als ik mijn camper nu wil verkopen krijg ik ook een goede prijs maar ik zal ook een goede prijs moeten betalen voor een anderen. Dus blijf ik maar bij mijn camper.

Bert
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Te dure oude campers



Bericht door hathi »

Goed ingeschat Bert,er zijn tegenwoordig ook mensen,welke alleen een Hantekening zetten,en met een Camper weg rijden,vandaar dat hen dat ook niet interesseert,ze willen weg,en leven bij de dag,….alles gaat tegenwoordig anders,……..blijft de vraag,waar verdient die handelaar nu het meeste aan,aan de Financiering,of de Camper,en dat zijn natuurlijk de beste klanten,geld trouwens ook voor een personenauto vandaag de dag
Hans
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Te dure oude campers



Bericht door Zonneke »

Heb de brochure van onze camper, waar alle modellen van de halfintegralen staan, bijgehouden.
Op nog geen drie jaar tijd en de verhoging is vooral iets van het laatste anderhalf jaar, zijn de prijzen met 20% gestegen.
Voor ons model een extra opleg van 12.000,-.
Benieuwd wat de prijzen de komende jaren gaan doen...

Wat betreft opmerking financiering: Dat neem je toch bij je eigen bank? :wink:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Te dure oude campers



Bericht door Kroppie »

die neem je van degene die voor jou het meest voordelig is, lijkt me
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 866
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Te dure oude campers



Bericht door Veebee »

Met een financiering creeer je je eigen prijsverhoging, eigen geld, anders niet.
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Te dure oude campers



Bericht door Zonneke »

Dat klopt dus niet, door het hoge prijsverschil is de rente van een financiering "verdampt" en boek je zelfs nog een overschot.
Voor de steeds nuchtere zakelijke Nederlander zal dat als vloeken in de kerk klinken.
Op de langere termijn gaat dat verschil alleen nog maar toenemen en is de verdamping nog groter.
Wanneer ik 25 jaar geleden begon mijn huis af te betalen was dat een redelijke grote hap uit het budget.
Nu kan je voor datzelfde bedrag nog geen klein studiootje huren.
De lonen stijgen, de maandelijkse af te betalen termijnen blijven gewoon hetzelfde. :wink:
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 866
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Te dure oude campers



Bericht door Veebee »

Dus zijn de campers niet duurder, je geld is gewoon minder waard....
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Te dure oude campers



Bericht door dieseltje+ »

Dat sowieso met de hoogste inflatie sinds eind jaren 90.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Te dure oude campers



Bericht door Zonneke »

Tuurlijk zijn campers in verhouding veel duurder geworden. Zelfs in die mate dat we drie jaar later waarschijnlijk geen nieuwe zouden kopen.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Te dure oude campers



Bericht door FrS »

Bert.H schreef:
vr 07 jan 2022, 22:13
Beste,

In de Pro-Mobile van deze maand staat een gebruikscheck van een Sunlight A/T vanaf bj 2006.
Er staat een Sunlight T 66 (148 ps) te koop bij een handelaar van bj 2013 km stand 28500 km vraagprijs 41900€
In het verhaal staat dat de T 66 nieuw prijs in 2013 vanaf 39599 € was.
Dus zaten er op het model wat nu te koop staat wel heel veel extra op om nu na al die jaren zo een prijs te verlangen.
Het is maar wat de mensen er voor willen geven. Niemand (denk ik) zal ff gaan kijken wat die camper toen gekost heeft.
Het gaat er om wat nu te koop staat. Als ik mijn camper nu wil verkopen krijg ik ook een goede prijs maar ik zal ook een goede prijs moeten betalen voor een anderen. Dus blijf ik maar bij mijn camper.

Bert
net als de huizenmarkt
Plaats reactie