Te dure oude campers

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Markus
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 12 sep 2021, 21:44
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Re: Te dure oude campers



Bericht door Markus »

Ik blijf onze Camper lekker op pimpen 8-) ook kan ik er veel meer voor krijgen.
Maak er mooi ons huiske van voor jarenlang vakantie plezier :-B
Groet,
Markus

GiottiLine Therry T37 Citroën Jumper Semi Integraal 2.2 HDI

"Collect Moments Not Things"
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Te dure oude campers



Bericht door Kroppie »

volgens de titel enkel oude, maar nieuwe campers niet??
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Te dure oude campers



Bericht door hathi »

Dus de titel aanpassen :-B ,want wie bepaalt de waarde van een Camper,deze word bepaald door vraag en aanbod,(en niet alleen bij een Camper !)in de huidige tijd,is er ook nog teveel geld,en dan krijg je dit vanzelf,dus voorlopig kunnen alle Taxaties,en afschrijvingen,weer in de vuilnisemmer,en dat duurt zolang,tot er iets veranderd in deze 3 oorzaken ?
Hans
Gebruikersavatar
Vmax-Idioot
Berichten: 650
Lid geworden op: di 23 jul 2013, 9:49
Locatie: Kerkrade

Re: Te dure oude campers



Bericht door Vmax-Idioot »

Mijn camper (Laika Ecovip 6 uit 1995) is door de taxateur van de verzekering al een paar keer op €16.000,- getaxeerd.
Enkele jaren geleden zou ik een gat in de lucht springen als ik dat ervoor zou krijgen. Nu, met de enorm toegenomen vraag en als ik zie wát er voor die prijs aan rotzooi wordt verkocht, vraag ik mij af of de waarde niet eerder €20.000,- moet zijn....
1995 Laika Ecovip 6 op Iveco Turbo Daily 35-12
--------------------------------------------------
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vmax-Idioot
Berichten: 650
Lid geworden op: di 23 jul 2013, 9:49
Locatie: Kerkrade

Re: Te dure oude campers



Bericht door Vmax-Idioot »

Mathijs_ schreef:
do 06 jan 2022, 20:20
Huub56 schreef:
za 20 nov 2021, 11:07
Wij kochten onze camper in 2017 in Duitsland nieuw, zijn in 2019 naar Nederland verhuisd en konden de camper als inboedel meenemen zonder bpm te betalen. Nu ingeruild op een nieuwe. De oude hadden we hier te koop staan voor 54000 euro want we wisten wat we aan inruil kregen, een reactie maar ging niet door dus ingeruild. Nu staat hij te koop op marktplaats voor meer dan 72000 euro. Camper koste in 2017 in Nederland incl bpm 71000 euro nieuw dus nu nog duurder dan 4 jaar geleden nieuw. Hij moet natuurlijk wel nog verkocht worden voor die prijs maar ze willen er gigantisch winst op maken.AfbeeldingAfbeelding
Maar dit was 3 jaar geleden niet anders, ik keek veel in Frankrijk en Duitsland naar 2e hands campers. 1 die ik wou kopen werd voor m'n neus weggekocht door een bekende dealer in NL die 1000 euro extra gaf op de vraagprijs. De Fransman vond het bijzonder dat er 2 Nederlanders kwamen voor zijn camper en liet toen per ongeluk vallen waar de dealer vandaan kwam.

Verkoop prijs was 32k en stond een week later bij de dealer/handelaar voor 52k te koop. Natuurlijk kwam er nog BPM bij maar dat was rond de 5k. Heeft een week te koop gestaan en was toen verkocht.
€5000,- BPM op een camper, dat is wel een heel duur onderstel....
1995 Laika Ecovip 6 op Iveco Turbo Daily 35-12
--------------------------------------------------
Afbeelding
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Te dure oude campers



Bericht door Huub56 »

Op een nieuwe zit ongeveer 13500 bpm dus 5000 is niet veel als de camper nog niet zo oud is.
Plaats reactie