Te dure oude campers

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51277
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Te dure oude campers



Bericht door Kroppie »

is wat te beinvloeden, maar gezondheid is voor niemand te koop, als een miljardair iets ongeneeslijks mankeerd heeft ie toch echt gewoon pech, misschien dat ie het wat kan rekken [ lijden dan ook langer], en diegenen met minder poen hebben meer en vaker pech, tja , that,s live

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Beroepsreiziger

Re: Te dure oude campers



Bericht door Beroepsreiziger »

Jep net zoveel pech als iemand met iets minder geld.
Maar wel met het voordeel dat die niet hoeft te klagen over dure brandstof of aanschap camper. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Dafluc op zo 21 nov 2021, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodie quote verwijderd.
Lonewolf
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

Re: Te dure oude campers



Bericht door Lonewolf »

Van de zomer kom ik naast een Spanjaard te staan met precies dezelfde camper als ik. Bouwjaar (2003) ook hetzelfde, Enige verschil de mijne is half integraal en hij had een alkoof.
Ik betaalde voor de mijne 11 jaar geleden 25.000 euro. Mijn buurman had de zijne vorig jaar gekocht voor .... 28.000 euro.
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7142
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Te dure oude campers



Bericht door dedruivenplukker »

waardestijging.jpg
waardestijging.jpg (150.63 KiB) 645 keer bekeken
Een waardestijging van 38% afgelopen jaar voor de VWT3 Vanagon Westfalia. :cheers:
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51277
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Te dure oude campers



Bericht door Kroppie »

geld heeft pas waarde als je er iets mee kan kopen wat je graag wil hebben, enkel geld heeft geen waarde
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Te dure oude campers



Bericht door Atoz »

En je kunt het, gelukkig maar, niet meenemen tijdens je laatste reis.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7142
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Te dure oude campers



Bericht door dedruivenplukker »

Volgens de oude Grieken heb je wel wat nodig om de overtocht te betalen:

Charon - Veerman van de onderwereld. Hij zette de schimmen van de overledenen over de rivier de Styx of de Acheron om het schimmenrijk te bereiken. Het veergeld om de overtocht te betalen werd de overledenen in de mond gelegd.
CharonPsycheStanhope2.jpg
CharonPsycheStanhope2.jpg (54.27 KiB) 582 keer bekeken
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Mathijs_
Berichten: 333
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 17:14

Re: Te dure oude campers



Bericht door Mathijs_ »

Huub56 schreef:
za 20 nov 2021, 11:07
Wij kochten onze camper in 2017 in Duitsland nieuw, zijn in 2019 naar Nederland verhuisd en konden de camper als inboedel meenemen zonder bpm te betalen. Nu ingeruild op een nieuwe. De oude hadden we hier te koop staan voor 54000 euro want we wisten wat we aan inruil kregen, een reactie maar ging niet door dus ingeruild. Nu staat hij te koop op marktplaats voor meer dan 72000 euro. Camper koste in 2017 in Nederland incl bpm 71000 euro nieuw dus nu nog duurder dan 4 jaar geleden nieuw. Hij moet natuurlijk wel nog verkocht worden voor die prijs maar ze willen er gigantisch winst op maken.AfbeeldingAfbeelding
Maar dit was 3 jaar geleden niet anders, ik keek veel in Frankrijk en Duitsland naar 2e hands campers. 1 die ik wou kopen werd voor m'n neus weggekocht door een bekende dealer in NL die 1000 euro extra gaf op de vraagprijs. De Fransman vond het bijzonder dat er 2 Nederlanders kwamen voor zijn camper en liet toen per ongeluk vallen waar de dealer vandaan kwam.

Verkoop prijs was 32k en stond een week later bij de dealer/handelaar voor 52k te koop. Natuurlijk kwam er nog BPM bij maar dat was rond de 5k. Heeft een week te koop gestaan en was toen verkocht.
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1591
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Te dure oude campers



Bericht door tranny »

Waarde is wat de koper ervoor geeft, en dat is geheel afhankelijk van vraag en aanbod.
Als iedereen z'n camper in de verkoop doet dan keldert de waarde van campers vanzelf wel weer.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8258
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Te dure oude campers



Bericht door hurktoilet »

Kroppie schreef:
do 06 jan 2022, 17:34
geld heeft pas waarde als je er iets mee kan kopen wat je graag wil hebben, enkel geld heeft geen waarde
Mijn opa zaliger was keuterboertje in Twente. Hij zei altijd. Geld is net als mest: op een hoop stinkt het, gespreid is het een zegen, en ik ben graag degene die het spreidt :bow:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Markus
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 12 sep 2021, 21:44
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Re: Te dure oude campers



Bericht door Markus »

Campers zijn momenteel populair in deze corona tijd en aangezien je geen rot cent rente krijgt op je spaarrekening wordt er geïnvesteerd in duurzame goederen. Toen ik onze Camper kocht drie maanden geleden kreeg de eigenaar terwijl we aan de onderhandeling tafel zaten nog een telefoon van een koper die zonder de Camper live te hebben gezien er 3000 euro bovenop de vraagprijs bood. Hoe gek kan het zijn.
Gelukkig visten we voor het net met ons al gedane eind bod. Wij blij dat we hem voor waren! :D
Groet,
Markus

GiottiLine Therry T37 Citroën Jumper Semi Integraal 2.2 HDI

"Collect Moments Not Things"
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1591
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Te dure oude campers



Bericht door tranny »

En heb je de verkopers nog even gevraagd of ze je dat telefoonnummer ook konden geven?
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
panda58
Berichten: 717
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 20:15

Re: Te dure oude campers



Bericht door panda58 »

Ja.....sneller kan ik geen 3000 euro verdienen. :D :D


Gr jan
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Te dure oude campers



Bericht door hathi »

Ja ik heb ook wel ooit weken,dat ik het niet verdien :-B , maar uit hierboven,..daar kun je ook weer een les trekken,heb je echt intresse, niet treuzelen,want dan vis je dikwijls naast het net,….en dat doe je ook,als je een ander niets gunt,….dus doorwerken,het maakt niet uit,al betaal je iets meer,als wat je koopt,maar bevalt, niemand kan de exacte waarde van iets bepalen,ook geen experts ( wel een richting,nooit exact) het is altijd marktwerking,vraag en aanbod !
Hans
Plaats reactie