Schade dakluik door verwarming garage

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Schade dakluik door verwarming garage



Bericht door Hoofdnoorman »

Wanneer je het wilt, kun je natuurlijk het paneel aan de onderzijde voorzien van een extra acryl plaat, Je kunt er dan zelfs een soort thermopane paneel van maken. De bevestiging is een zaak van eventjes de hersens gebruiken. Ik ben het er mee eens dat het verstandig zou kunnen zijn om dit te doen als je in de winter gebruik maakt van de camper op wintersport. Daar heb ik dan wel gelijk een opmerking over, want als de zon instraalt, zou het zo maar meer warmte naar binnen kunnen leiden dan een gewoon dakluik. Ik heb het niet getest.
Maar, ik heb ook twee kleinere luiken en geen van beiden zijn geïsoleerd. Sterker, ze staan eigenlijk altijd ietsje open.

Ik ben mij er terdege van bewust dat niet iedereen dit zelf zou willen.
Feit is: Een origineel luik kost € 450,- ,methode paneel kost € 150,- en een beetje werk.
TS wil liefst melkglas. Dus hoeft dus niet het volle zonlicht daar. Als laatste, de plaats is gratis beschikbaar en zeker als het dak klein is.

Medeforumlid Hein123 houdt wel van een uitdaging. Wij kennen elkaar dan ook al bijna ons hele leven. Hein en zijn vader waren klant van mijn vader en mij. Het was dan ook aangenaam dat Hein toestemming gaf om zijn camper te "molesteren", maar goed hij weet ook dat ik bijna nooit miskleun en vertrouwd mij volledig. Hij heeft het originele dakluik nog en dat is in 10 minuten weer op de plaats, mocht dit noodzakelijk zijn bij verkoop.

Jammer dat TS nog niet zelf heeft gereageerd wat hij hiervan vindt. Hij krijgt wellicht een nieuw luik van de verzekering en misschien boeit het hem helemaal niet en heeft geen extra paneel nodig. Maar zelf blijf ik bij de mening dat dat onbenullige dakluik beter te vervangen is door een solarpaneel.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Hymerferry
Berichten: 712
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 20:47

Re: Schade dakluik door verwarming garage



Bericht door Hymerferry »

Hij geeft in 2e zin openingsbericht aan dat het om het badkamer luik gaat. Die zijn niet zo duur.
Gebruikersavatar
Hein123
Berichten: 1027
Lid geworden op: vr 08 jul 2011, 20:28
Locatie: Deventer

Re: Schade dakluik door verwarming garage



Bericht door Hein123 »

Sorry, maar moet hier tóch even smakelijk om lachen :lol3:
Het commentaar doet mij denken aan 1998, hoe men over een mobile telefoon dacht.

Vorig jaar in het najaar naar Onstwedde geweest, het was aan de koude kant.
In de natte cel was het net als thuis, iets kouder. En s'morgens geen condens aan het paneel!

Ik ben er blij mee en daar gaat het om tóch!?

'' het is maar goed, dat ik de nieuwe achterzijde van de camper hier toon'' tóch Rudy :lol3: :lol3:
Met vriendelijke groet,
Hein en José


Hymer B 524 SL

You don't like my tattoos? At least I can cover them up. Your face on the other hand...
DHM
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo 25 jan 2009, 13:26
Locatie: Friesland

Re: Schade dakluik door verwarming garage



Bericht door DHM »

Ja hier ben ik weer hoor, kreeg net een offerte binnen voor dat luik, 520,—. euro thuis geleverd.
Wacht nog even op een ander adres. Er is ook nog een Duits adres ergens op dit forum daar zoek ik nog naar.
Het idee van Hoofdnoorman staat me ergens wel aan, alleen dat aanpassen van bevestigen en weer een gat in het dak voor de kabel is wel weer een gedoe.
Ik ben het type van alles origineel houden vandaar, maar goed zeg nooit nooit.
De garage zoekt ook nog voor me hij weet wel camper sloperijen omdat een goede 2e hands voor mij ook wel mag als hij maar gelijkwaardig is als mijn vorige kapotte luik.
Wordt vervolgd.

ps. Foto plaatsen is niet mijn ding helaas :D
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Schade dakluik door verwarming garage



Bericht door iSonic »

Nogmaals: als de garage de schade veroorzaakt heeft moeten zei het toch ook oplossen.
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Schade dakluik door verwarming garage



Bericht door isoplus »

Natuurlijk, maar die hoeft niet accoord te gaan met het plaatsen van een zonnepaneel.
Ik zou eerst de zaak origineel willen hebben en nog eens goed kijken naar bijkomende schade. Tenslotte moet de garage garant staan voor de goede reparatie en die ziet zo'n ombouw met zonnepaneel waarschijnlijk niet zo erg zitten.
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Schade dakluik door verwarming garage



Bericht door marjasjaak »

Zou met een 2e hands dakluik wel oppassen, vooral met plastic "melkglas" dakluiken.
Onze vorige camper had zo'n luik van circa 12 jaar oud. Tijdens het wassen van het dak viel het luik in brokjes uitelkaar.
Door UV inwerking totaal verteerd. Gelukkig was dit 1 week voor vertrek, konden nog snel een ander nieuw luik plaatsen.
Sjaak.
Gebruikersavatar
Hein123
Berichten: 1027
Lid geworden op: vr 08 jul 2011, 20:28
Locatie: Deventer

Re: Schade dakluik door verwarming garage



Bericht door Hein123 »

Hymerferry schreef:
zo 21 nov 2021, 15:40
Hij geeft in 2e zin openingsbericht aan dat het om het badkamer luik gaat. Die zijn niet zo duur.
€520,- Vind ik wel duur hoor!?
Met vriendelijke groet,
Hein en José


Hymer B 524 SL

You don't like my tattoos? At least I can cover them up. Your face on the other hand...
DHM
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo 25 jan 2009, 13:26
Locatie: Friesland

Re: Schade dakluik door verwarming garage



Bericht door DHM »

Ja inderdaad erg duur, maar zoals ISonic schrijft laat de garage dit uitzoeken dat kan natuurlijk.
Maar ik heb een goede band met hem en hij heeft een hoge eigen risico dus help ik hem om een niet te dure oplossing, vandaar mijn zoektocht.
DHM
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo 25 jan 2009, 13:26
Locatie: Friesland

Re: Schade dakluik door verwarming garage



Bericht door DHM »

marjasjaak schreef:
ma 22 nov 2021, 18:36
Zou met een 2e hands dakluik wel oppassen, vooral met plastic "melkglas" dakluiken.
Onze vorige camper had zo'n luik van circa 12 jaar oud. Tijdens het wassen van het dak viel het luik in brokjes uitelkaar.
Door UV inwerking totaal verteerd. Gelukkig was dit 1 week voor vertrek, konden nog snel een ander nieuw luik plaatsen.
Sjaak.

Mag ik vragen waar je dit Luik binnen 1 week vandaan hebt gehaald, ik heb inmiddels bij 1 adres levertijd februari a.s. en ook nog de hoofdprijs.
Alvast bedankt voor de moeite.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Schade dakluik door verwarming garage



Bericht door Hoofdnoorman »

Wat je ook kunt doen,

Gewoon een geheel nieuw luik van Heki monteren.
Is goedkoper en hij is te gebruiken als ontsnappingsluik. Tevens zitten daar een ingebouwde hor en verduistering in.
Het enige wat moet gebeuren is dat wellicht het gat even moet worden aangepast. Montage is een peulenschil.

https://www.obelink.nl/dometic-heki-2-dakluik.html
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
DHM
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo 25 jan 2009, 13:26
Locatie: Friesland

Re: Schade dakluik door verwarming garage



Bericht door DHM »

Goed idee, denk er dan over om luik uit de woonkamer naar de badkamer te verplaatsen is zelfde maat namelijk.
Ik wilde in de woonruimte toch meer frisse lucht mogelijkheid met die Heki.
Alleen zie er tegenop om in het dak te gaan zagen omdat de inbouw maat groter is namelijk.
Of is het makkelijk en eenvoudig dit aan te laten aanpassen?
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Schade dakluik door verwarming garage



Bericht door Hoofdnoorman »

Is heel makkelijk, moet je je beslist geen zorgen over maken. Het enige is dat je in het woongedeelte mogelijk verlichting ingebouwd hebt.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Schade dakluik door verwarming garage



Bericht door hathi »

DHM schreef:
di 23 nov 2021, 10:30
Ja inderdaad erg duur, maar zoals ISonic schrijft laat de garage dit uitzoeken dat kan natuurlijk.
Maar ik heb een goede band met hem en hij heeft een hoge eigen risico dus help ik hem om een niet te dure oplossing, vandaar mijn zoektocht.
DHM,als je zoals je schrijft,een goede verstandhouding hebt met de Garage,vind ik het alleen maar te prijzen,dat je zo met de situatie omgaat,die goede verstandhouding,heeft meer waarde,dan ongeacht,welk dakluik ,ik vind het top :thumbup: Weet je soms de afmeting? Een foto was nog beter,dan help ik je zoeken :hug:…… Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... nt=app_ios Dagmaat 80x50, meerdere op voorraad,€189, Nieuw opsturen kan ?
Hans
Plaats reactie