Hoe open ik mijn extra bovenkastje?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
nilodo
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 07 feb 2020, 23:18

Hoe open ik mijn extra bovenkastje?



Bericht door nilodo »

In onze Adria Twin buscamper is boven de tafel een rij kastjes aanwezig. Deze rij kastjes wordt aan het eind afgesloten door een intrigerend 'dicht' kastje.
Ogenschijnlijk is dit niet te openen, er zit echter wel beweging in het 'deurtje'.
Heeft iemand een idee hoe dit zonder schade is te openen? Ik durf er geen schroevendraaier tussen te zetten. Het lijkt mij een ideaal extra opbergvak.
Ik heb bij een heel laag keukenkastdeurtje wel eens een bevestiging met Velcro gezien, maar zoiets hoor je al duidelijk losgaan als je er aan trekt en dat dat is hier niet het geval. Uiteraard verwacht ik wat bedrading aan te treffen voor de er onder geplaatste stopcontacten, maar dat kan keurig afgedekt worden.

IMG_0118c.jpg
IMG_0118c.jpg (129.47 KiB) 991 keer bekeken
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6715
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Hoe open ik mijn extra bovenkastje?



Bericht door evdoetelaar+larana »

In onze Adria buscamper hebben we ook zo'n vast frontpaneeltje, maar hebben we in de kast geen tussenschotje. Of dat er heeft gezeten weet ik niet, het zit er nu in ieder geval niet meer. In die loze ruimte is de TV-voorbereiding aanwezig. Ik zou eerst beginnen met die 2 halfronde kunststof afdekplaatjes op het tussenschotje voorzichtig te demonteren, daar zitten schroefverbindingen achter. Misschien is dan het tussenschotje los te schroeven.
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Hoe open ik mijn extra bovenkastje?



Bericht door jheeck »

Dit is inderdaad geen echt kastje maar een vak met bedrading voor o.a. de tv en de verlichtingsdimmer. Je kunt er in komen door het tussenschotje los te schroeven. Het frontje zit vast op een paar metalen hoekjes, vandaar dat er wel wat beweging in lijkt te zitten, maar dat is geen deurtje.
De reden dat de bovenkastjes niet helemaal doorlopen tot aan de wand van de toiletruimte is dat je daar anders geen tv op zou kunnen hangen.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Hoe open ik mijn extra bovenkastje?



Bericht door AadenAnke »

De 2 grijze doppen bij het tussenschot er uit wippen met een schroevendraaier dan zie je een schroef zitten die eruit draaien en het tussen schot komt eruit

Gr Aad
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22719
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Hoe open ik mijn extra bovenkastje?



Bericht door PaulBng »

Er lijkt zelfs bij te staan wat er achter zit

Maar de nieuwsgierigheid is wel gezond

Paul
nilodo
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 07 feb 2020, 23:18

Re: Hoe open ik mijn extra bovenkastje?



Bericht door nilodo »

Ik heb plaatjes en schroeven verwijderd en het tussenschotje deels opzij geschoven.
De ruimte bleek naast de bedrading voor TV, usb, 12V en 220V, ook bijna volledig in gebruik te zijn voor een DC-verdeelblok voor de rest van de linkerzijde van de camper. Ik krijg dus geen extra kastje om telefoons op te laden. :- )
Dank voor alle adviezen!
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Hoe open ik mijn extra bovenkastje?



Bericht door jheeck »

Dat verdeelblok is/hoort volgens mij bij de lichtdimmer van je interieurverlichting. Ik had ook al gezien dat er geen praktisch bruikbare ruimte in dat vak zit. Heb het zelf open gehad om 12v voor mijn mifi router af te tappen.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Plaats reactie