AGM-accu en Orion TR Smart
- Atoz
- Berichten: 5457
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
- Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa
Re: AGM-accu en Orion TR Smart
De zekering zit voor beide min draden in de plus draden.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Re: AGM-accu en Orion TR Smart
De kogel is door de kerk, standkachel autoterm is besteld evenals intallatiemateriaal voor warmeluchtuitblaas via de zijstijl.
De Orion te smart 18 a is ook besteld, om te beginnen ga ik mijn oude AMG batterijgzbruiken , ze geeft nog 13,7 volt, maar hoe kan ik weten hoeveel AMP er nog in zit? Testen door er een autolamp op aan te sluiten en kijken hoelang die blijft branden?
Welk type zekering gebruik ik best om mijn laaddraad van de hoofdbatterij naar de Orion 18 te zekeren? Ik zie dat er veel types bestaan, en bij bluepowershop zijn ze niet erg hulpvaardig.... ( .vraag het aan je installateur’ ondanks ze reclame maken dat ook advies geven.)
Mijn handen jeuken om eraan te beginnen
De Orion te smart 18 a is ook besteld, om te beginnen ga ik mijn oude AMG batterijgzbruiken , ze geeft nog 13,7 volt, maar hoe kan ik weten hoeveel AMP er nog in zit? Testen door er een autolamp op aan te sluiten en kijken hoelang die blijft branden?
Welk type zekering gebruik ik best om mijn laaddraad van de hoofdbatterij naar de Orion 18 te zekeren? Ik zie dat er veel types bestaan, en bij bluepowershop zijn ze niet erg hulpvaardig.... ( .vraag het aan je installateur’ ondanks ze reclame maken dat ook advies geven.)
Mijn handen jeuken om eraan te beginnen
Laatst gewijzigd door filides op vr 26 nov 2021, 6:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: AGM-accu en Orion TR Smart
Hoe groot is de afstand van de start naar de hh-accu?
In de orion kan Max 16 mm2 kabel maar als je het met 6 mm2 kunt doen is er verschil in welke soort zekeringhouder je gebruikt en dus ook de zekering.
In de orion kan Max 16 mm2 kabel maar als je het met 6 mm2 kunt doen is er verschil in welke soort zekeringhouder je gebruikt en dus ook de zekering.
Re: AGM-accu en Orion TR Smart
Dat zal tussen de 4 en 5 meter zijn, ik dacht een 10 mm kabel te nemen met 25 AMP zekering?
- evdoetelaar+larana
- Berichten: 6774
- Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
- Locatie: Schijndel
Re: AGM-accu en Orion TR Smart
Volgens de handleiding van Victron wordt bij deze lengte een kabeldikte van 16 mm2 geadviseerd en een 60A zekering.
https://www.victronenergy.com/upload/do ... 1637906286
https://www.victronenergy.com/upload/do ... 1637906286
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
Re: AGM-accu en Orion TR Smart
Volgens mij kan je bij zo een klus die je waarschijnlijk voor de eerste keer doet...filides schreef: ↑do 25 nov 2021, 21:58Welk type zekering gebruik ik best om mijn laaddraad van de hoofdbatterij naar de Orion 18 te zekeren? Ik zie dat er veel types bestaan, en bij bluepowershop zijn ze niet erg hulpvaardig.... ( .vraag het aan je installateur’ ondanks ze reclame maken dat ook advies geven.)
Mijn handen jeuken om eraan te beginnen
Maar best de installatiehandleiding lezen.
Daar staat het juiste antwoord in. Vertrouwen op een forumuitspraak...ik zou het niet doen. Weer eens fout.
Groeten Kampo
Re: AGM-accu en Orion TR Smart
In die handleiding staat op pagina 6 een tabel hier voor.
Alleen jammer dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen de verschillende vermogens van de orion.
Maakt natuurlijk nogal wat verschil of het een 12-12-18 is of een 12-12-30.
Alleen jammer dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen de verschillende vermogens van de orion.
Maakt natuurlijk nogal wat verschil of het een 12-12-18 is of een 12-12-30.
Re: AGM-accu en Orion TR Smart
Die handleiding zal ik zeker aandachtig doornemen zodra toegekomen (hopelijk vandaag), maar dankzij het forum weet ik er toch al iets over. Vermoedelijk zal er in de handleiding staan: zekeren met x amp, maar hoe dit praktisch moet gebeuren zal ik hier moeten uitzoeken: type zekering en zekeringshouder.
Welke externe lader op 230 schaf ik me best aan om een amg batterij van 80 a 100 amp mee bij te laden bij thuiskomst. Momenteel heb ik een intelligente druppellader voor mijn moto, doch ik vrees dat dit wel wat ondermaats zal zijn?
Welke externe lader op 230 schaf ik me best aan om een amg batterij van 80 a 100 amp mee bij te laden bij thuiskomst. Momenteel heb ik een intelligente druppellader voor mijn moto, doch ik vrees dat dit wel wat ondermaats zal zijn?
- evdoetelaar+larana
- Berichten: 6774
- Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
- Locatie: Schijndel
Re: AGM-accu en Orion TR Smart
Handleiding. https://www.victronenergy.com/upload/do ... 1637906286
Qua zekering moet je nagaan wat het best past, in mijn geval waren dat megazekeringen (van 60A cfm de handleiding).
Qua zekering moet je nagaan wat het best past, in mijn geval waren dat megazekeringen (van 60A cfm de handleiding).
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
Re: AGM-accu en Orion TR Smart
In de handleiding staat hoe zwaar en waar de zekeringen moeten komen !
Bij de dc dc 30 amp is dit 60 amp , zal voor de 18 amp wel wat minder zijn !
Heb de zekering vlak bij de startaccu gemonteerd , bij de t5 kun je de kabel mooi doorvoeren achter de accu , metalen schotje achter de accu demonteren daar zit een rond rubbertje achter kom je in de cabine uit kabel heb ik onder de rubber bekleding naar beneden laten lopen .
In het kleine schotje heb ik ook een gat geboord waar de kabel door gaat , wel de kabel goed beschermen waar deze door de schotten gaat , heb stukje rubber om de kabel gewikkeld zodat dit klemt in de gaten tyrap erop en klaar
mvg Tom .
Bij de dc dc 30 amp is dit 60 amp , zal voor de 18 amp wel wat minder zijn !
Heb de zekering vlak bij de startaccu gemonteerd , bij de t5 kun je de kabel mooi doorvoeren achter de accu , metalen schotje achter de accu demonteren daar zit een rond rubbertje achter kom je in de cabine uit kabel heb ik onder de rubber bekleding naar beneden laten lopen .
In het kleine schotje heb ik ook een gat geboord waar de kabel door gaat , wel de kabel goed beschermen waar deze door de schotten gaat , heb stukje rubber om de kabel gewikkeld zodat dit klemt in de gaten tyrap erop en klaar
mvg Tom .
Re: AGM-accu en Orion TR Smart
Goede info De sectie van de kabel zal er dan ook wel bij staan.
Ik wil de batterij onder de bijrijder stoel plaatsen, iemand ervaring hoe ik hem best leg, langs de voetruimte tot aan de bijrijder en dan naar de stoel, of naar de chauffeur stoel en dan naar de bijrijder?
Ik wil de batterij onder de bijrijder stoel plaatsen, iemand ervaring hoe ik hem best leg, langs de voetruimte tot aan de bijrijder en dan naar de stoel, of naar de chauffeur stoel en dan naar de bijrijder?
Re: AGM-accu en Orion TR Smart
Ik heb een panelvan , bij mij zit de dc dc lader en accu in de laadruimte net achter het tussenschot !
Op YouTube staan er filmpjes over de routing van een kabel vanaf de startaccu naar de stoelen bij een t5 , onder de rubber bekleding loopt een gootje !
Wel iets meer werk
mvg Tom
Op YouTube staan er filmpjes over de routing van een kabel vanaf de startaccu naar de stoelen bij een t5 , onder de rubber bekleding loopt een gootje !
Wel iets meer werk
mvg Tom
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: vr 04 mar 2022, 18:20
Re: AGM-accu en Orion TR Smart
Laat antwoord, maar ik heb dit toevallig vandaag ook nagevraagd bij bluepowerhop. Het antwoord:
Beide apparaten (de het 18A model en het 30A model zijn in aanleg gelijk.
Kortstondig kunnen ze hetzelfde vermogen leveren, alleen begrensd het 18A model meer.
Hiervoor heeft Victron aangegeven dat beide modellen me 10mm² (16mm²) moeten worden aangesloten met een 60A zekering aan beide zijden.