Opgelet bij deze truc

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
The Scorpios
Berichten: 460
Lid geworden op: za 25 mei 2013, 16:20
Locatie: Apeldoorn

Re: Opgelet bij deze truc



Bericht door The Scorpios »

En paar jaar geleden in is Italië. Voor ons remde iemand onverwachts op een plek waar je niet verwacht. en we konden niet ontwijken. Bestuurder zeer gestrest en bijrijder begon gelijk foto's te maken. Met Google translate duidelijk gemaakt dat het niet onze schuld is. Bijrijder schreef tijdens moeilijke conversie een briefje met een telefoonnummer en een e-mail en voordat we weer een in hadden, waren ze gevlogen.

Het kostte ons enige tijd om om te gaan met de schrik en de vrees voor de schade. Die bleek bij thuiskomst, zonder officiële rekening 850 euro. Dus tja, doen we via verzekering of?

We sturen een e-mail, met Google betaald naar Engels en Italiaans. En naïef, met ons banknummer.

Een week later was 900 euro binnen uit Italië, best greetings en een mail dat we voor de rest maar een lekker flesje wijn moeten kopen. Ze hadden toen net een heel vervelend telefoontje gehad en daarom remde ze plotseling.

Dus zo kan het ook. Daarom geloof ik ook alleen maar wat ik zelf meemaak. Of wat mensen die in vertrouw me vertellen. Horen van, gelezen ergens.... Zie ik als waarschuwing.
Nelleke

De herinnering die je later wilt hebben, moet je nu maken.
En dat doen we o.a. met onze Pilote P650D Essentiel uit 2019.
Gebruikersavatar
JPWGusta
Berichten: 375
Lid geworden op: wo 16 okt 2019, 22:20
Locatie: Spanje

Re: Opgelet bij deze truc



Bericht door JPWGusta »

Ik schrik allang niet meer. In 1981 met de Alfa GTV op vakantie naar Rome, afgesproken met Franse vrienden in een hotel nabij Genua. Mooi geparkeerd op parking hotel, veilig zou je denken. Volgende morgen stond ie mooi op 4 betonblokken, wel zonder wielen. Heeft me nog een fortuin aan velgen en banden gekost. Was mijn eerste ervaring met Italië :bang: Gelukkig is de verdere reis prachtig geweest.
Greetz,
JP
Geniet van het leven, 't is zo voorbij.
Greetz, JP

West-Spanje, waar het ook regent.
Fiat Elnagh 2004 2.8 JTD 128 pk
bus21
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 26 apr 2021, 14:07

Re: Opgelet bij deze truc



Bericht door bus21 »

Lijkt veel op wat wijlen mijn moeder meemaakte, ook ergens begin jaren 80 van de vorige eeuw. Maar dan met 2 wielen en op de parkeerplaats van de veerboot naar Schiermonnikoog. En overdag. Dagje naar het eiland, einde van de dag: wielen weg.
Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1990
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)

Re: Opgelet bij deze truc



Bericht door Ercumet-Ozbek »

Hele bekende truc? Als maar niet intrapt.Onze 50 tal reizen naar Oosten hebben we vele malen zulke zaken te maken gehad? Afkloppen? :cheers:
Boranka
roma
Berichten: 4561
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Opgelet bij deze truc



Bericht door roma »

Stukje tekst uit mijn weblog van mei 2017. Ik ben in Bari op weg naar de veeerboot voor Albanie:

"Vuil stuk addergebroed."
Op weg naar de ferry in Bari hoor ik druk getoeter achter me, dan rechts naast me. Een gebarende en wijzende Italiaan. Ik stop, stap uit, hij ook. Hij wijst op mij, dan op zijn zijspiegel. "Honderd Euro!" Hoe kan dat nou? Heb niets geraakt, wel een vage tik gehoord, maar wat rammelt er niet op die gatenwegen. Dan zie ik op mijn zijdeur een kras van 20 centimeter. We moeten elkaar dus wel geraakt hebben. Geen idee hoe. "Honderd Euro!" Ik zet zijn spiegel recht, zit een barst in het glas, kijk naar mijn kras en zeg: "Vierhonderd Euro!" Ik vervolg: "Dirrezzione porto?" Ik stap in en rij verder. Italiaan achter me aan, links en rechts, door zijn open raam: "Porto?" "Si!" Dus die kerel wil met me meerijden naar de porto. Ik passeer een garagebedrijf, stop, wijs op mijn kleine zijspiegeltje en vraag hoeveel zoiets kost. Ik krijg gelijk het adres van een servicebedrijf in de buurt. De Italiaan die iets verder staat te wachten, verdwijnt ....

Later begrijp ik wat er gebeurd moet zijn. Die Italiaan heeft op een of andere manier met een scherp voorwerp een kras op mijn wagen gezet en probeert dan "zijn schade van 100 Euro" op mij te verhalen. Als hem dat elke dag 1 keer lukt heeft hij toch mooi 700 Euro netto in de week. Stuk tuig.
Van een Duitser hoor ik hoe Roma-kinderen in Napels met de hand tegen zijn wagen sloegen, begonnen te krijsen en bij stoppen zag hij "een gewonde" op straat liggen kronkelen. Er werd gelijk 200 Euro voor het ziekenhuis gevraagd. Duitser zegt de politie te bellen en de kinderen, inclusief de gewonde, rennen hard weg.

Het laat mij wel zien, dat je enorm op je hoede moet zijn. Ik moet er wel gelijk bij vermelden dat ik eigenlijk alleen maar erg vriendelijke en behulpzame mensen ben tegen gekomen.


Afbeelding
+Onderweg+

Re: Opgelet bij deze truc



Bericht door +Onderweg+ »

Ach, mooie herinneringen.......

Voormalig Joegoslavië. Even tanken. De tankbediende hangt de nozzle in het mooie rode Golfje Stayer diesel. Na een minuut of 5 mocht ik 185 liter diesel afrekenen: de pomp was niet op '0' gezet toen eerst een vrachtwagen van een kennis van de pomphouder werd volgegooid, en deze was inmiddels vertrokken. Toen ook al een bekende truc.

2 minuten bleren 'militia' en we konden zonder problemen vertrekken. Ik heb volgens mij rond de 40 liter afgerekend.

Boefjes zijn het!
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Opgelet bij deze truc



Bericht door de Jonckheer »

Dat gebeurde mij destijds in Sarajevo ook met een oude Transit, de pomp gaf veel meer aan dan wat de tank groot was. Mijn vrouw, zelf uit Bosnië afkomstig vertelde hem dat we er wel even de politie bij gingen halen. Vervolgens zijn we zonder te betalen weg gereden want zoiets moet ook bestraft worden, toch?
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Opgelet bij deze truc



Bericht door JoopBrekken »

In de lire tijd ( lang geleden ) betaalden wij bij een tolstation in Italy 1000 x teveel omdat ik me met 3 nullen vergiste.
We kregen het teveelbetaalde keurig terug. Heb de eerlijke tolgaarder maar vriendelijk bedankt en een fooi gegeven.
Geert505
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 30 sep 2013, 16:43
Locatie: Zuid limburg

Re: Opgelet bij deze truc



Bericht door Geert505 »

Getankt bij het eerste tankstation na Igoumenitsa en gevraagd of ik wat water mocht tanken en dat was geen probleem. Moest ik maar eerst doen en dan afrekenen. Bij afrekenen kreeg ik een bonnetje te zien van 25€ meer dan ik getankt had. Gelukkig had ik mijn tankbedrag goed onthouden en kreeg uiteindelijk mijn eigen bonnetje met wat excuses. Opzet? Mijn gevoel zei toen wel. Hij zal wel gedacht hebben laat hem eerst water tanken en dan weet hij zijn tankbedrag niet meer.
Plaats reactie