Digitenne Megasat met Megasat antenne laadt niet in?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Bob47
Berichten: 714
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 21:29
Locatie: Haarlemmermeer

Digitenne Megasat met Megasat antenne laadt niet in?



Bericht door Bob47 »

Net een Megasat ontvanger (hd644t2) met een Megasat antenne gekocht en aangesloten.
Lijkt goed leven in te zitten maar laad geen kanalen in.
Zit in Winterswijk bij Obelink.
Valt me wel op dat ,
1) alle aanwezig talen muv Hollands
2) bij selectie van regio (land ) staat ook Nederland niet bij.

Wie heeft hier ervaring mee ?
Gebruikersavatar
Satzat
Berichten: 1898
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 20:53
Locatie: Gemeente Loon op Zand
Contacteer:

Re: Digitenne Megasat met Megasat antenne laadt niet in?



Bericht door Satzat »

Het zal vlak bij Obelink in Winterswijk een van de weinige plekken in Nederland zijn waar nou net geen bereik is van Digitenne (DVBT-2).

Afbeelding

Mijn ervaring met een Rebox RE2400 free-to-air ontvangertje en de Megasat DVB-t40 antenne is erg goed.
In mijn camper rondes door Nederland had ik ook slechts op 1 plek geen ontvangst, in Paasloo, verder overal goed.
Regio instellen op een ander land (Nederland is wel instelbaar op de Rebox) maakte niks uit.

Mijn setje trouwens ook daar gekocht maar voor het eerst uitgeprobeerd op de volgende stop op een CP in Haarle bij de Sallandse heuvelrug en werkte dus prima. Ik gebruik ook wanneer de ontvangst wat minder is een app, DVBT Finder. Hiermee kan ik zien waar de dichtbij zijnde zendmast staat en kan ik de Megasat antenne die richting op zetten. In 99% van de locaties door heel het land die we aandeden had ik een vol signaal.
Mario & Anita
Onze reisverslagen op: Maranita.nl

Wij waren met de camper in: België - Denemarken - Duitsland - Engeland - Frankrijk - Italië - Luxemburg - Marokko - Nederland - Noorwegen - Oostenrijk - Polen - Republiek San Marino - Schotland - Slowakije - Spanje - Tsjechië - Zweden

PA3BAI is definitief QRT
Bob47
Berichten: 714
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 21:29
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Digitenne Megasat met Megasat antenne laadt niet in?



Bericht door Bob47 »

Bedankt voor je reactie. Terug geweest bij Obelink maar inhoudelijk konden ze niet helpen
(geen kennis) .
Uiteindelijk de zaak terug gegeven, daar we in het westen wonen wat het ongemakkelijk maakt igv service.
Ga thuis wel weer aan de slag.
Plaats reactie