Douchebak lek

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Douchebak lek



Bericht door AadenAnke »

Ja bij Challenger hoeden ze van opschieten. Ik heb me laten vertellen dat er 30 manuren in de bouw van een L4H2 zitten dat is dus het maken van openingen en monteren van de modules en installeren van de apparatuur

Ja time is €€€

Gr Aad
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Douchebak lek



Bericht door Going »

Toch Paul, ik zou echt onderzoeken wat beste is, douchebak er uit en mijn manier, of die van Roma, welke ook hartstikke goed is.
Mijn manier heeft voordeel dat de ondersteuning van de bak kan worden onderzocht en indien nodig vervangen, ook de bak zelf blijft uiterlijk als origineel nadat je het hebt gelakt.
Roma,s manier is misschien makkelijker, ik denk wat duurder. Ook kan de ondersteuning niet voldoende worden geïnspecteerd welk als het van hout is, in een jaar of zo kan zijn verpulverd door droog rot. Dan heb je weer een zwevende douche vloer. Natuurlijk gaat ook de bak originele bak design weg.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22853
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Douchebak lek



Bericht door PaulBng »

Nou, als iets me minder boeit, dan is het het design wel.
Het moet functioneel zijn en er een beetje uitzien, dat volstaat wel.

Ik ga morgen eerst kijken of ik de plint er heel uit krijg.
Daarna maar eens onderzoeken of de plee er af te halen is.
Het bovenste deel van de pot is draaibaar, dus die zou er af moeten kunnen. Maar de voet moet dus ook weg...

Er zit ook een scheur hoog in de bak. Kan geen lekkage veroorzaken. Maar dat schijn je met lego blokjes op te kunnen lossen.


Paul
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Douchebak lek



Bericht door Going »

:!: Paulus de plee zo een die een hoge achterwand heeft met daar de spoelknop?
Dan is tegen de wal een plastic mal geschroefd waar een lip van de rug van de plee invalt. Dat houdt het in plaats. Heeft niets met de de draaibare pot te maken.
Dus gewoon aan de onderkant van de ronde pot boven de handel optillen en met een extra hand indien nodig de rugleuning in de muur drukken zodat de lip uit de mal komt.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Douchebak lek



Bericht door AadenAnke »

Als je de plint weg heb kan je onderstoppen zodat de hele steun krijgt. Ik weet niet hoe het bij jou zit maar het toilet zit met minstens 3 tubes kit gemonteerd :bang: ik weet niet of je dat er heel uit krijgt en of het dan ook nog gewoon terug te plaatsen is. Als ik zover zou gaan verbouwde ik de hele badkamer dat schuifbare wastafeltje ging direct naar de afvalbak :bang:

Gr Aad
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22853
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Douchebak lek



Bericht door PaulBng »

Nope, ziet er heel anders uit.

Zal proberen het te omschrijven.

De douchebak is niet alleen douchebak, maar vormt één geheel met de verhoging waar de wc op staat. De wc is vrijstaand. Aan de zijkant (tegen de buitenwand van de bus) zit een koof waardoor de cassette heen schuift. Op die koof zit de bediening.

Juist omdat de hele vloer één geheel is, zie ik er tegen op om de bak er uit te halen. Zowel de wc, als ook die koof moet er dan helemaal uit.
Hopelijk maken de foto's dit duidelijk...

Op de laatste foto is ook het scheurtje bovenop de bak te zien.

Paul
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Douchebak lek



Bericht door Going »

Nu zie ik dat de plee met de electrische bediening is en niet aan de wand is geboekt.
Kijk in je luik. Waarschijnlijk zie je in de grondplaat waar de cassette inschuift vier schroeven. Die houd de hele wc op zijn plaats.
Kit is misschien allen rondom de schroeven .
Letop als demonteert dat je niet de waterslang uit de plee haalt. Dat is klote weer te monteren. Beter de slang buiten doorsnijden en later weer met tule weer verbinden.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22853
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Douchebak lek



Bericht door PaulBng »

Ik ga morgen op onderzoek uit.....

Stay tuned...


Paul
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Douchebak lek



Bericht door seth_space »

Alternatief is deze reparatie methode die al drie jaar meegaat.
viewtopic.php?p=1760477#p1760477
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
anneh
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 18 apr 2021, 21:49

Re: Douchebak lek



Bericht door anneh »

Zelf ook vorig jaar schuur in douchebak gehad.
Gewoon even er uit halen.
Wat witte lego blokjes oplossen in Aceton/Mek
En gelijk ook even de andere kwetsbare plekjes wat extra verstevigen
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22853
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Douchebak lek



Bericht door PaulBng »

anneh schreef: Gewoon even er uit halen.
OK. Afbeelding


Paul
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Douchebak lek



Bericht door Zwerfsteen »

Zou je misschien, nu ik de foto's zie, met een dremel of multitool het douchebak gedeelte van het toilet kunnen scheiden en de wc laten zitten.
Een naad een paar cm boven de bodem natuurlijk.
Zodra de vloer gerepareerd is/wordt kan die scheidingsnaad met het het rep. materiaal gevuld en afgewerkt worden.
Of zie ik het nu wat simplisties?
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Douchebak lek



Bericht door Going »

De wc uithalen zal echt niet moeilijk zijn. Desnoods de bevestiging schroeven in de grondplaat los, daarna omhoog trekken en ophangen boven de bak, zodat de bak vrij is. Dit scheelt om de stroomkabel naar achterrelay en magneetsensor en de spoelslang ook los te maken.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Douchebak lek



Bericht door AadenAnke »

Bij mijn Challenger zit het precies het zelfde als bij Paul als de cassette er uit is zit er gewoon een hele laag kit opgesmeerd als het ooit zover komt ga ik niet meer slopen dan nodig gat in het pleintje vandaar uit ondersteuning verbeteren geforceerd ventileren tot het zeker weten droog is dan een gietvloer daarna afwerken. Of ik verwijder alles dan komt de wastafel nooit meer terug en zie wel of toilet nog hergebruikt kan worden. Is echt er in gegooid zeg maar

Gr Aad
Plaats reactie