Douchebak lek

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
rhomodel
Berichten: 585
Lid geworden op: do 07 jun 2018, 22:52

Re: Douchebak lek



Bericht door rhomodel »

Ik zou zeggen probeer het in een glazenpotje met deksel erop. Het zal nl sterk afhangen bij welke temperatuur en hoe klein je de lege blokjes versnippert. Normaal tussen de 10 minuten ( kleine stukjes) tot 1 dag voor blokjes die niet helemaal onderstaan.
Wat betreft het aflakken: Wat je moet doen is de lak opwarmen voor het mengen, bv au bain marie op 60 graden, dit dan mengen en laten voorreageren. Als het reaktieproces is ingezet hard het wel uit, duurt alleen iets langer als het koud is. Ik neem aan dat het ddlak is? Het grappige van die lak is dat hoe dunner je het lakt, hoe sneller het uithard. Dus laat je het in je mengbeker zitten dan duurt het iets van 3 uur voor het gaat gellen, maar smeer je het uit dan duurt het een half uur. ( let op dit is alleen gellen, niet uitharden!). Verwarming in de bus aan, of bv een elektrisch kacheltje, maar de lucht van DDlak is echt sterk, dus het beste goed ventileren, wat nu wat moeilijk gaat.
Als het voorreageren is ingezet kan je beginnen met rollen-verven-spuiten. Omdat ddlak echt superglad is zou ik antislip poeder toevoegen. Geloof dat ze bij polyservice daar poeder van hebben. Alternatief: na het aanbrengen van de lak zout strooien op de lak en na uitharden spoelen met water zodat het zout oplost en je een antislip vloer over hebt. Ik zou dit wel eerst op een proefstukje doen en dan pas in je bak..
Julius
Ergens in Friesland aan het water
AadenAnke
Berichten: 13178
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Douchebak lek



Bericht door AadenAnke »

Vroeger strooide we grofzand in de verf nadat het droog was zand wegvegen en een dunne laag verf aanbrengen. Maar dat zal Paul zelf ook wel gedaan hebben met de bootjes :lol:

Gr Aad
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Douchebak lek



Bericht door PaulBng »

Ik zit niet in de verfploeg, maar... Yep.


Paul
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Douchebak lek



Bericht door gjvonk »

Ik wil niet vervelend doen, maar hoe houd je zo'n ruw oppervlak van zand in verf schoon? Op het dek van een stalen boot (of de laadbak van een legervrachtwagen, daar verwerkten wij in mijn diensttijd zand in de verflaag) kun je een hogedrukreiniger zetten. Dat ga je binnen in je camper niet doen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
AadenAnke
Berichten: 13178
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Douchebak lek



Bericht door AadenAnke »

Af en toe met een borsteltje op je knieën nee geen tandenborstel :lol: gewoon een goede reiniger en zacht borstelen goed naspoelen en wat goed werkt tegen vuil aanhechting is in de was zetten in dit geval een speciaal was voor polyester boten maar de meeste auto was producten voldoen ook goed ik gebruik het ook voor de Thetfort toilet pot na en voor elke lange reis de boel goed schoonmaken en de delen in de was zetten ff werk en je hebt er veel plezier van :lol:

Gr Aad
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51118
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Douchebak lek



Bericht door Kroppie »

word zo,n douchebak niet gigantisch glad als je hem in de was hebt en dan zeepwater erop, en jij daar weer bovenop lekker glijden :-B .?
voor de pleepot wel goed dat gladde maar voor de douchebak?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Douchebak lek



Bericht door gjvonk »

Dubbel, sorry

Laatst gewijzigd door gjvonk op zo 28 nov 2021, 17:31, 4 keer totaal gewijzigd.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Douchebak lek



Bericht door gjvonk »

Je bedoelt: je voorkomt dat de kunststof laklaag te glad wordt door er zand in te strooien, waar je vervolgens een waslaag overheen zet om het vuil niet te laten hechten...

Ik zou een andere afwerklaag zoeken die van zichzelf stroef is maar waar vuil niet aan hecht.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51118
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Douchebak lek



Bericht door Kroppie »

dat bedoelde ik idd

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Douchebak lek



Bericht door gjvonk »

Dubbel, sorry



Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Douchebak lek



Bericht door PaulBng »

gjvonk schreef:Ik wil niet vervelend doen, maar hoe houd je zo'n ruw oppervlak van zand in verf schoon? Op het dek van een stalen boot (of de laadbak van een legervrachtwagen, daar verwerkten wij in mijn diensttijd zand in de verflaag) kun je een hogedrukreiniger zetten. Dat ga je binnen in je camper niet doen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
En daar waarschuwde polyservice dan ook voor.

Ik zet er, wanneer het weer wat warmer is, eerst een laag zonder zand op.

Overigens denk ik, dat, wanneer je na de zandlaag er een laag onder zand op zet, dat schoonmaken wel meevalt.

We gaan het zien.


Paul
roma
Berichten: 4526
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Douchebak lek



Bericht door roma »

Hoe denk je uit te glijden op een vloertje van amper 40x 40cm?
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Douchebak lek



Bericht door PaulBng »



Mijn voeten zijn niet zo lang


Paul
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10102
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Douchebak lek



Bericht door Peter LMC »

Thuis hebben we antisliptape op de douche vloer geplakt.
Ideetje. :?:
Voorbeeld
https://www.tesa.com/nl-nl/consument/te ... ouche.html
Plaats reactie