Busje gekocht... en toen?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1565
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Busje gekocht... en toen?



Bericht door tranny »

Zou ook kunnen, maar dat strookt dan weer wat minder met het beoogde gebruik voor diverse andere doeleinden.
Als die platen dicht blijven kan ik ze tevens gebruiken als 2e verhoogde laadvloer, of als tafel/werkbank zonder dat er wat doorheen kan vallen.
Het zal ook wel eens voor gaan komen dat er gereedschap, kisten met planten enzovoorts op komen te staan (ik heb een hoveniersbedrijf), en het zal ook wel eens voor gaan komen dat er hierop een offroad RC-auto (is ook een hobby van mij) of een kettingzaag gedemonteerd/gerepareerd/schoon gemaakt gaat worden.
Daarom heb ik er ook bewust dat zware betonplex voor gebruikt: het is sterk, krasvast, olie/vet/vocht bestendig en tevens heel gemakkelijk weer schoon te maken.
Zoals het nu is kan ik er probleemloos alle kanten mee op, als ik er een hoop gaten in ga boren dan worden die gaten waarschijnlijk snel een verzamelplek voor vuil/vet wat moeilijk weer te verwijderen is.

Maar hoe doen ze dat dan in de campers/caravans waar de zithoek in een handomdraai omgebouwd wordt tot een slaaphoek?
Ik zie daar namelijk ook dichte tafelbladen, kastjes enz. waar de matrasdelen gewoon direct overheen gelegd worden.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
FordtransitMK1
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 26 nov 2021, 20:27

Re: Busje gekocht... en toen?



Bericht door FordtransitMK1 »

Leuk om te zien je schiet lekker op zeg groeten.
Uiteindelijk komt alles op zijn pootjes
Gebruikersavatar
FordtransitMK1
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 26 nov 2021, 20:27

Re: Busje gekocht... en toen?



Bericht door FordtransitMK1 »

geniaal bezig hoor leuk om ook weer de vooruitgang te zien. groet
Uiteindelijk komt alles op zijn pootjes
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1565
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Busje gekocht... en toen?



Bericht door tranny »

Eventjes weer een kleine update van de vorderingen.
Het gaat momenteel allemaal wat minder snel met het verbouwen van het busje, enerzijds doordat er in februari en maart hier een piek is met verjaardagen (kortom de verplichte nummertjes waar je maar moeilijk omheen kunt) en anderzijds doordat het hoogseizoen in de hoveniersbranche weer is losgebarsten en de februaristorm Eunice daar nog eens een stevig schepje bovenop heeft gelegd.
En daarnaast nam het impulsieve WC-project van m'n wederhelft ook nog wat van mijn schaarse tijd in beslag, maar dat project is nu ook afgewerkt... egaal saai wit is nu gebroken grijswit met lavendeltjesblauw en wat bloemtegeltjes geworden :shock: , retro jaren '90 is blijkbaar mode. :bang:
Maar goed, wat minder snel busjeklussen is altijd nog beter als helemaal niet busjeklussen.

Het eerdere ongelukje met de verfpot ijzermenie heeft geresulteerd in een mooi afgeschilderde bodem van het achterste deel van de bus, maar om deze laag ijzermenie ook ongeschonden te houden was het wel een noodzaak om ook wat sneller werk te gaan maken van de houten afwerkvloer in de bus.
Kortom tijd maken om dit zo snel mogelijk te realiseren.

Ik heb gekozen om hiervoor 9mm hardhout betonplex te gaan gebruiken rechtstreeks verlijmd op de laadvloer van de bus, dat voldoet ook in m'n andere bedrijfsauto's dus voor dit busje moet het dan ook prima geschikt zijn.
Kortom de metalen wandrekken (voor de zoveelste keer) weer uit de bus gehaald, veel meten, passen en snijden om een mal van karton te maken ter formaat van de laadvloer incl. alle benodigde uitsparingen en bevestigingsgaten, vervolgens de mal op het betonplex uittekenen en alles uitzagen.
Eénmaal uitgezaagd passen in de bus, er weer uithalen en bijwerken, weer passen, er weer uit halen en de kopse kanten netjes in de verf, laten drogen en weer passen...
Nu past het helemaal perfect, maar het ligt nog wel los dus alweer eruit, de onderkant van het betonplex ontvetten en bodemplaat bus ontvetten, daarna op elke ribbel in de bodemplaat van de bus een rups polymeerkit aanbrengen en vervolgens de betonplex er weer in en gelijk een vrachtje betontegels erop zodat het betonplex ook goed (en vlak) aangedrukt wordt op de bodemplaat en de polymeerkit rustig kan drogen.
Door verder tijdgebrek heeft het ook ruim 2 weken de kans gekregen om te drogen, en daarna zijn de betontegels weer uitgeladen.
Enige vorm van isolatie heb ik bewust niet gedaan in de bodem, in verband met vochtophoping heb ik toch liever een goede ventilatie tussen de metalen bodem en houten afwerkvloer als isolatie... de origineel aanwezige doppen in de bodem heb ik ook bewust allemaal verwijderd en niet terug geplaatst, hiermee is er gelijk een mooie ventilatie die verbonden is met de binnenruimtes van alle chassisbalken onder de laadvloer van de bus.
Dat er vocht onder gaat komen kun je toch niet voorkomen, maar dat het vocht daar vlot weer kan verdwijnen kun je wel realiseren.


Hierna heb ik de verwijderde metalen frames voor de wandkasten ook weer (voor de zoveelste keer) teruggeplaatst, en alvast wat schuifdeurtjes en kastbodems op maat gemaakt.
Hier alvast de onderste schuifdeurtjes eventjes tijdelijk geplaatst, looks good. 8-)

Afbeelding

Afbeelding

De verdere afwerking van deze kastenwanden komt nog, maar eerst moet de isolatie van dak en wanden erin.


Voor de rest ben ik voornamelijk bezig geweest met allerlei kleine prutsdingen waar de tijd ook heel snel mee voorbij gaat.
- De ruitenwissers van de bus hadden heel veel moeite om de eerste slag te kunnen maken... dus alles gedemonteerd, het 50 jaar oude vet verwijderd uit de gewrichten, doorvoeren en motor en fris vet er weer in, alles weer terug plaatsen en we zijn weer ruim een schaarse vrije dag verder.

- Het achteruitrijlicht was wel aanwezig maar helaas alleen symbolisch.
Standaard zit er op een MK1 busje totaal geen voorziening voor een achteruitrijlicht, dus eerst maar eens op onderzoek hoe dit bedacht is.
Vrij simpel dus: men trekt een draadje vanaf een permanente stroombron, plaatst een hoekijzertje op de versnellingsbak en bevestigd hier een drukschakelaartje op die tegen de pook aan komt als deze in de R-stand staat, en sluit hier de achteruitrijlamp weer op aan.
Mooi systeem, maar dan moet dat hoekijzertje op de bak wel precies uitgelijnd zijn met de versnellingpook en dat was dus niet het geval.
Heel even voldaan gekeken hoe mooi het weer werkt: het werkt wel, maar mooi is toch wat anders... die achteruitrijlamp is gewoon een lomp en lelijk ding, en geeft alleen maar een beetje licht aan de linkerkant achter de bus.
Kortom weg ermee, ik heb nog een setje mooie kleine led werklichten liggen die een zee van licht geven en vrij onopvallend onder de beide bumperhelften gemonteerd kunnen worden dus die gaan erop.

Afbeelding

Nu heb ik ineens een zee van licht achter de bus bij het achteruit rijden, in het donker schakelt m'n camera vanaf infrarood zelfs even over naar de dagstand tijdens het achteruit rijden. :mrgreen:

- Verder nog weer een hoop boorgatjes dicht gelast.
Waar het zwaailicht heeft gezeten zaten nog 7 gaten in het dak, maar om deze dicht te kunnen lassen moest eerst de hemelbekleding verwijderd worden.
Ook bleven er na het verwijderen van achteruitrijlicht enkele gaten achter, idem bij het verwijderen van de aluminium opstap onder de achterklep, de schopplaat op de achterklep en het handvat op de linker achterhoek... deze 15 boorgaatjes zijn nu ook permanent dicht gelast.

- En na lassen komt kwasten, kortom alle lasgaatjes zijn gelijk netjes behandeld met ijzermenie en vervolgens het dak achter de verwijderde hemelbekleding en de gehele vloer tussen achterbank en schutbord nu ook mooi meniebruin gekwast... en ditmaal gelukkig zonder de verfbus om te stoten.

Tot zover, de ijzermenie mag komende week eerst even goed drogen voordat er weer verder geklust gaat worden.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
FordtransitMK1
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 26 nov 2021, 20:27

Re: Busje gekocht... en toen?



Bericht door FordtransitMK1 »

he hallo ben benieuwd naar je vorderingen hoop dat je tussen het werken door af en toe nog tijd hebt om wat aan je busje te doen.
was benieuwd hoe je er voor stond. groet loran.
Uiteindelijk komt alles op zijn pootjes
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1565
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Busje gekocht... en toen?



Bericht door tranny »

Het vordert nog wel, maar zoals eerder al aangegeven gaat het momenteel eventjes niet erg snel.
M'n prioriteiten liggen nu even bij het bedrijf, het voorjaar is in de hoveniersbranche nu eenmaal een vrij hectische periode waarin we ongeveer 60% van de jaaromzet aan nieuwe opdrachten binnen moeten harken en tevens al het vaste voorjaarsonderhoud van ca. 70 tuinen in pakweg 10 weken af moeten werken... daar gaat veel tijd in zitten, en daarmee blijft er dus niet veel tijd meer over voor de lopende hobbyprojecten.

Maar goed, hier even een verslagje van de vorderingen tot nu toe:

In het vorige verslag had ik al aangegeven dat ik het voorste deel van de bus (vanaf de achterbank naar de voorkant) ook in de ijzermenie had gekwast.
De menie heeft ruim voldoende tijd gehad om te drogen, en daarna kon de afwerkvloer hier dus ook geplaatst worden.
Meten, zagen, passen, stukjes bijzagen, passen, kopse zaagkanten behandelen, alles ontvetten, een paar worsten polymeerkit over de bodem uitsmeren en plakken... een vrachtje betontegels erop om het geheel goed aan te drukken, paar dagen laten drogen, betontegels er weer uit en klaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Looks good. 8-)
De randen rondom bij de ingangen van de bus worden allemaal nog netjes afgewerkt met profielen, maar dat doe ik pas als de geplande rubber mat er ook in ligt zodat ik deze hiermee gelijk vast kan klemmen.
Het laatste kleine stukje bij de pedalen volgt nog, dat moet ik nog verder uitpuzzelen i.v.m. de doorvoeren van de pedalen.


Een ander dingetje wat al lang op m'n lijstje stond (en ook al op de plank lag te wachten op montage) waren de gordels voor de voorstoelen.
De bevestigingspunten voor een gordel waren al aanwezig, in de B-stijl heb ik er een bevestigingspunt bij gemaakt voor een oprolautomaat, en daarmee kunnen we nu netjes vastgebonden worden in de stoelen... een stukje veiligheid erbij.

Afbeelding


Het project isolatie heeft een tijdje op zich laten wachten i.v.m. de beschikbaarheid van het materiaal, maar een lopend zakelijke project (een verwarmde deels indoor koivijver) is inmiddels volledig afgerond.
Deze vijver, filterbakken en leidingen moesten bij dit project allemaal goed geïsoleerd worden, de geadviseerde en in bestek opgenomen dubbele laag 19mm zelfklevende armaflex XG is hier prima geschikt voor.
Een bijkomend privévoordeeltje is natuurlijk dat er bij dit soort projecten ook nog genoeg reststukken over blijven waarmee je een complete Transit MK1 kunt isoleren.... duur afval plakken dus, m'n wederhelft is daar druk mee bezig geweest en de bus staat er inmiddels ook warmpjes bij.

Afbeelding


Tsja, en aangezien de isolatie nu is aangebracht kon ik ook weer wat verder met het verder afbouwen van de trespa kastenwanden achter in de bus.
De kastbodems liggen erin, de schuifdeurtjes zitten ervoor, en de gewone deurtjes hangen inmiddels ook op hun plek.
Er moeten nog wel wat tussenschotjes, eindpanelen en afwerkplaatjes op maat gemaakt worden, maar daarna kan dit deel ook afgevinkt worden van het "to do"-lijstje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Dat mooie "to do"-lijstje wordt trouwens absoluut niet korter met het afvinken van de afgewerkte wensen, want wat er boven af gaat komt er onder minimaal net zo hard wel weer bij met allerlei andere nieuw bedachte dingen en wordt dan ook nog eens doorkruist met andere niet geplande projecten die hier totaal niets mee van doen hebben maar ook nog tussendoor even gerealiseerd moeten worden... maar goed, ik zal ook vast niet de enigste zijn die met dit gegeven kampt. :-B
Voorlopig heb ik nog genoeg te doen: de elektra moet nog uitgedokterd en aangelegd worden, de hemelbekleding moet nog bedacht en geplaatst worden, tussendoor nog even een harttransplantatie uitvoeren bij de Suzuki Samurai van m'n zoon, er moet nog een tafel (of 2 tafels) in de bus gemaakt worden, de V4 motor moet nog opgefrist worden, de babykamer bij m'n zoon in huis moet ook nog "even" gerealiseerd worden voor september, er zit nog wat laswerk aan de achterschermen van de bus, dan nog de gehele bus strak maken en spuiten, en zo staat er nog wel wat meer op het lijstje te wachten op een vinkje. :shock:
Het jaar 2022 zal waarschijnlijk veel sneller afgevinkt gaan worden als het volledige "to do"-lijstje, want anders houd ik helemaal geen tijd meer over om nog gewoon te gaan werken.
Maar goed, ik houd alle balletjes maar gewoon lekker aan het rollen en dan komt het vanzelf wel een keer goed.... ik heb ook nooit kunnen begrijpen dat sommige mensen nog tijd over kunnen houden voor wat werkstress, want volgens mij heb je dan gewoon te weinig te doen. :mrgreen:

Wordt vervolgd.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
pele
Berichten: 1012
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: Busje gekocht... en toen?



Bericht door pele »

Je creativiteit en vaardigheden in techniek zijn even subliem als je schrijfstijl. En jouw beroep is blijkbaar "manusje-doe-al" en tuinman in bijberoep. :P
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Busje gekocht... en toen?



Bericht door PaulBng »

Gaat goed!

Wel al aan gedacht om de bedrading er alvast in te leggen naar de diverse afname punten (lampjes, stopcontacten etc)?


Paul
Gebruikersavatar
FordtransitMK1
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 26 nov 2021, 20:27

Re: Busje gekocht... en toen?



Bericht door FordtransitMK1 »

WOUW :-B :-B :-B man, en dat met zo weinig tijd veel gedaan hoor en wat werk jij Netjes zeg. best een beetje jaloers op. :bow:
Leuk om weer wat van je te lezen en te zien,
Vriendelijke groet, en zet hem op met al je to do dingen en vooral veel plezier met alles.
Uiteindelijk komt alles op zijn pootjes
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1565
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Busje gekocht... en toen?



Bericht door tranny »

PaulBng schreef:
zo 24 apr 2022, 9:24

Wel al aan gedacht om de bedrading er alvast in te leggen naar de diverse afname punten (lampjes, stopcontacten etc)?
Wel aan gedacht, maar bewust nog niets mee gedaan om meerdere redenen.

De Transit heeft rondom in de bus een vrij brede dakrand/goot waar probleemloos een flinke kabelbundel in gelegd kan worden, deze rand is voorlopig nog prima overal bereikbaar maar ik heb de kabels liever niet verstopt achter al dat isolatiespul.

Ook heb ik nog geen totaal overzicht van wat er waar moet komen, wat er wel en niet moet komen en in welke hoeveelheden.
Voor de verlichting zijn er al 4 afzonderlijk bedienbare lampen aanwezig vanuit het brandweerverleden van de bus, dit vind ik eigenlijk al wel voldoende en ze zitten ook al op een goede en logische plek.
Een partij stopcontacten 12V moeten er nog wel bij komen, maar waar precies en hoeveel is nu ook nog even een vraagteken... na een weekeindje weg zal de praktijk hier vast wel antwoorden op gaan geven, ik heb er eigenlijk geen zin in om nu eerst overal stopcontacten te gaan plaatsen en er daarna in de praktijk achter te gaan komen dat ze toch niet zo handig geplaatst zijn.
Het enigste waar ik al wel steeds rekening mee heb gehouden is de inbouwdiepte van stopcontacten, verlichting en eventuele controle/bediening paneeltjes, dit gaat straks dus geen beperking worden bij het plaatsen.
Een vaste aansluiting voor 230V komt er niet in, dat los ik wel op met een haspel als het eens nodig is.

Verder heb ik ook nog geen definitieve plek voor de huishoudaccu, maar wel 3 plaatsen waar een forse accu prima geplaatst kan worden... en het kan zelfs zo worden dat er helemaal geen vaste huishoudaccu geplaatst gaat worden maar een verwisselbaar lithium-ion exemplaar.
Ik speel namelijk nog met het idee om hiervoor een 36V 1500 Wh ruggedragen accu van Stihl te gaan gebruiken (Stihl AR 3000), die dingen heb ik bedrijfsmatig toch al staan en met een omvormer ernaast zou ik die (theoretisch gezien) ook prima kunnen gaan gebruiken in de bus... maar dat wordt nog verder uitgedokterd door een kennis die wat meer verstand van elektra heeft als ik. (wat elektra betreft ben ik alleen maar goed in kortsluitingen maken en vele zekeringen verslijten.:-B )
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1565
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Busje gekocht... en toen?



Bericht door tranny »

Tafel perikelen... sommige ogenschijnlijk heel simpele dingen kunnen het je toch knap lastig maken.
Dat er een tafel in de bus moest komen was duidelijk, want zo'n ding behoort ongeveer tot de eerste levensbehoeften in een kampeerbusje.
Maar waar plaats je zo'n ding, hoe groot moet die worden, waar wil je hem voor gebruiken, en waar maak je hem van... allemaal vragen waarop vele antwoorden mogelijk zijn, geheel afhankelijk van je eigen eisen en wensen. (en natuurlijk de wensen van m'n wederhelft)

De vraag van welk materiaal maak je hem was eigenlijk nog het meest simpel te beantwoorden: dat is gewoon in de stijl van de rest, in dit geval dus van trespa en metaal.
En gezien de maat van de aanwezige trespa platen was de vraag hoe groot zo'n ding mag worden ook al gelijk bekend: de maximale tafelblad maat kan hooguit 1425 bij 395 mm gaan worden, en even zitten op de bank leerde al dat de hoogte ergens in de buurt van de 70 cm moet blijven.
Maar dan komt het lastige deel: hoe wil je de tafel kunnen gebruiken en waar plaats je dat ding.
In ieder geval ergens in je zithoek, dus ergens tussen de voorstoelen en de achterbank... maar de doorloop tussen de voorstoelen moet wel vrij blijven... lastig punt aangezien de bijrijdersstoel dan wel een stuk verder van de tafel af komt te staan.
Een ander punt is dat het eigenlijk ook wel heel gemakkelijk is als de tafel ook nog gebruikt kan worden als je niet in de bus zit, dus tevens dienst kan doen als een soort statafel... en dat het ook wel handig is als de tafel geheel opgeklapt en/of verwijderd kan worden als dat ding eens niet nodig is.
Oei... Houston, we have a problem. :think:

Het tafeltje moet dus wel heel flexibel inzetbaar, verstelbaar en verplaatsbaar gaan worden, en de conclusie dat een 2e tafeltje ook wel heel handig kan zijn kwam daar vervolgens ook nog eens bij.
Nou is m'n Transit voorzien van 2 grote deuren in de zijkant die 180* open kunnen, dus een wandbevestiging voor een tafel behoort hierdoor ook niet tot de praktische mogelijkheden... montage kan enkel op de vloer en eventueel aan de B-stijlen naast de voorstoelen.
Maar gelukkig hebben we onze vriend Google, dus eerst maar eens kijken hoe anderen het hebben opgelost.

En daar blijkt dus wel dat ik niet de enigste ben met zo'n probleempje, er bestaan dus al diverse soorten zwenktafelpoten.
Het idee is helemaal prima, alleen zijn die exemplaren weer niet passend te krijgen in m'n bussie zonder dat de tafel gelijk een wiebeltafel wordt... kortom zelf maar iets gelijkwaardigs fabriceren met wat meer stevigheid en zodanig dat het blad ook nog verticaal opgeklapt kan worden.
Na een hoop rekenwerk i.v.m. de uitzwaaimogelijkheden/beperkingen de maten bepaald, en na 2 avondjes knutselen met buizen en m'n lasapparaat was dit het resultaat voor de tafelonderstellen:

Afbeelding

Afbeelding

Een vast draaipunt wat op de vloer gemonteerd wordt, een draaipunt voor aan de B-stijl op slothoogte van de portieren, een stevig draaibaar onderstel wat niet tordeert als er 25 kg op de tafel staat, en een gebogen zwenkarm met daarop een horizontale en verticale verstelmogelijkheid voor het tafelblad.


Even passen in het bussie ter controle, vervolgens weer snel terug naar m'n knutselhok en weer uit elkaar halen, paint it black:

Afbeelding


... en vervolgens weer terug naar het bussie voor de definitieve montage.

Afbeelding


... en dan toch nog even er weer uit halen want vloerbevestiging van de tafelpoot had nu z'n vaste plek gekregen, en aangezien er hier al een tijdje een rol vloerbedekking in de vorm van een 3 mm dikke rubberen mat van 5x2 meter ligt kon ik deze nu ook eindelijk in de bus uitrollen... zit die vloerbevestiging van de tafeltjes er weer mooi onder verborgen.

Afbeelding


De rest was een kwestie van 2 tafelbladen maken: even een trespa plaat door midden zagen, wat optisch opdikken en de kantjes wat afronden resulteert in 2 tafelbladen met een bladmaat van 395 bij 710mm.
En zo ziet het eindresultaat er dan uit:

Afbeelding

... tafeltje 2 erbij:

Afbeelding

... die ook gebruikt kan worden als statafel buiten de bus:

Afbeelding

... of als paktafel tegen de zijdeur aan, is ook wel handig als de bbq aan gaat:

Afbeelding

En als m'n wederhelft haar wasgoed eens wil strijken kan er zelfs nog een strijkplank gecreëerd worden door de beide tafeltjes te koppelen :mrgreen: :

Afbeelding


Missie tafeltjes is hiermee volledig geslaagd, we zijn alweer een stapje verder. 8-)
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
pele
Berichten: 1012
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: Busje gekocht... en toen?



Bericht door pele »

Als je dat allemaal kan, kan je vast ook strijken :thumbup: .

Eén van de boeiendste zaken die ik op dit forum zag!

(Een beetje jammer dat zo'n oude benzine auto nogal wat vuil uitstoot, maar zoveel km 's ga je er niet mee in het rond spuwen. Er zijn vast ergere dingen, zullen we maar zeggen.)
mikeanber
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 9:49

Re: Busje gekocht... en toen?



Bericht door mikeanber »

hallo allen
toppie weer iets wat er mooie en veel zijdig is top
:cheers:
Laatst gewijzigd door Dafluc op wo 18 mei 2022, 9:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Busje gekocht... en toen?



Bericht door PaulBng »

Jij krijgt van mij 10 punten! (of is het 12?)


Paul
Plaats reactie