Folie van zijkant weg?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
fdeleeuwe
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 11 jan 2021, 9:46

Folie van zijkant weg?



Bericht door fdeleeuwe »

Aan de zijkant van onze camper (onderaan) is na het wassen een stukje folie verdwenen. Ik hoop dat het een beetje te zien is op de foto.

Weet iemand hoe dat hersteld kan worden? Dit wordt natuurlijk alleen maar lelijker.

Dank!Afbeelding
---
Challenger 398 XLB
Nieuwerkerk aan den IJssel
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Folie van zijkant weg?



Bericht door Meine »

Dat is een kunststof paneel toch? Daar hoort geen folie op. Meestal zet er gelcoat op en soms verf. Waarschijnlijk was de kwaliteit van de originele coating zo slecht dat in het kader van verkoopklaar maken er een folie overheen geplakt is.

De juiste weg: folie verwijderen en (laten) spuiten met een verfsysteem voor polyester boten.
fdeleeuwe
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 11 jan 2021, 9:46

Re: Folie van zijkant weg?



Bericht door fdeleeuwe »

Dank je! Ik zal op zoek gaan naar een bedrijf die met deze info dit kan doen.
Laatst gewijzigd door Dafluc op di 16 nov 2021, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodie quote verwijderd.
---
Challenger 398 XLB
Nieuwerkerk aan den IJssel
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Folie van zijkant weg?



Bericht door ducati 900 »

Kan een gewone autospuiter ook.
Voor reparaties aan (nieuwe) polyesterboten haalden we altijd verf bij de spuiter.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Folie van zijkant weg?



Bericht door Will »

Beetje opschuren verf in kleur kopen en netjes met een kwastje bijwerken kosten ongeveer vier tientjes en de autospuiter het zesvoudige.
Het is een onopvallende plaats dus makkelijk zelf te doen of geld moet geen rol spelen.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Folie van zijkant weg?



Bericht door Meine »

Dat wordt broddelwerk, steeds zal er weer een stuk plakplastic loslaten en dan moet je weer een stukje met de kwast bijwerken. Gaat er niet uitzien.

Als het goedkoop moet: plakplasic verwijderen, schuren , primeren, schuren, en met een geschikt rollertje verven.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Folie van zijkant weg?



Bericht door AadenAnke »

En als het duur gedaan wordt vervang je het rolletje voor de verfspuit is beide goed.

Gr Aad
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Folie van zijkant weg?



Bericht door ducati 900 »

Ik zit dit nog even te bedenken, weet niet waar die folie zit maar is het geen steenslagbescherming?

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
fdeleeuwe
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 11 jan 2021, 9:46

Re: Folie van zijkant weg?



Bericht door fdeleeuwe »

Hoi Ben,

Ik ben hier niet zo goed in, heb er geen verstand van, maar met de borstelen om de camper te wassen ging er gewoon een stukje plastic af. Ziet er echt niet uit....
Laatst gewijzigd door Aloys op wo 17 nov 2021, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Liever NIET quoten wanneer je direct op iemand reageert!
---
Challenger 398 XLB
Nieuwerkerk aan den IJssel
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6714
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Folie van zijkant weg?



Bericht door evdoetelaar+larana »

ducati 900 schreef:
wo 17 nov 2021, 11:48
Ik zit dit nog even te bedenken, weet niet waar die folie zit maar is het geen steenslagbescherming?

Ben.
Is lastig te zien op de foto, maar dat zou het best eens kunnen zijn. Als dat zo is, de bestaande folie verwijderen en vervangen door nieuwe. https://www.dennisdeal.com/products/tra ... gK82PD_BwE
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
fdeleeuwe
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 11 jan 2021, 9:46

Re: Folie van zijkant weg?



Bericht door fdeleeuwe »

Dat zou het goed kunnen zijn!

Ik rij even naar een schade-expert om te vragen, kan het toch niet zelf plakken met mijn 2 linkerhanden :-)
evdoetelaar+larana schreef:
wo 17 nov 2021, 13:20
ducati 900 schreef:
wo 17 nov 2021, 11:48
Ik zit dit nog even te bedenken, weet niet waar die folie zit maar is het geen steenslagbescherming?

Ben.
Is lastig te zien op de foto, maar dat zou het best eens kunnen zijn. Als dat zo is, de bestaande folie verwijderen en vervangen door nieuwe. https://www.dennisdeal.com/products/tra ... gK82PD_BwE
---
Challenger 398 XLB
Nieuwerkerk aan den IJssel
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Folie van zijkant weg?



Bericht door Dafluc »

Beste fdeleeuwe, vriendelijk verzoek: zou je als je rechtstreeks reageert, zoals hierboven, niet willen quoten. Het bericht staat er dan onnodig dubbel. Quoten doen we alleen als er berichten tussen staan. Als je wilt laten zien op welk bericht de reactie slaat. Bij rechtstreeks reageren is dat niet nodig. Gebruik dan de knop Plaats reactie links beneden. Onze dank is groot :wink:
Afbeelding
fdeleeuwe
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 11 jan 2021, 9:46

Re: Folie van zijkant weg?



Bericht door fdeleeuwe »

Yes, sorry!

Ondertussen is het problee opgelost, gebracht naar een schadebedrijf die er achter kwam dat het toch een soort folie was die er bij de fabriek niet is afgehaald :lol3:
---
Challenger 398 XLB
Nieuwerkerk aan den IJssel
Plaats reactie